שתף קטע נבחר

"כבודו": שופט עם הרבה אקשן

הסדרה החדשה "כבודו" עוסקת בשופט שבנו הסתבך, אך לא מדובר בדרמה משפטית אלא בכזו שנשענת על מתח. המשחק האמין והקצב מייצרים עלילה מעניינת, אבל אם העיקר הוא אקשן - יש לה עוד מה ללמוד מתוכניות כמו "פאודה" ו"כפולים"

לפני שבע שנים נהרג שניאור חשין, הבן של השופט בדימוס מיכאל חשין, מתאונת פגע וברח כשרכב על אופניים. הנהג, צעיר שכנראה היה שתוי כשפגע בחשין ונמלט מהמקום, נשפט ל -12 שנות מאסר. לפני יותר מעשור פגעה למוות נהגת צעירה בגל בק, רוכב קטנוע בן 16. תיק החקירה נסגר - היו שטענו שמדובר בקומבינה שהתאפשרה בזכות הרקע המיוחס והעשיר של הנהגת - ועשור מאוחר יותר, כשהתיק נפתח מחדש בעקבות טענות לאי סדרים, הוחלט שלא להגיש נגדה כתב אישום.

 

ביקורות טלוויזיה:

"האח הגדול": גמר שחגג בעיקר את עצמו

"שמנופוביה": להיות שמנים ומאושרים

"סנאץ'": חיקוי מטופש ומבדר

 

שני המקרים האלה צפים לזיכרון בצפייה ב"כבודו", דרמת המתח החדשה שעלתה בסוף השבוע ב-yes (כרגע ב-VOD, החל מ-8 באפריל בימי שבת, 22:00). היא מהווה מן שעטנז מעניין של שני המקרים האלו. יורם חטב הוא מיכה אלקובי, שופט בית משפט השלום בבאר שבע שמתמודד על כיסא במחוזי. אשתו נפטרה לא מזמן והוא נשאר עם הבן שלו, שי, בן ה- 17. יום אחד מתברר לו שהבן שלו ביצע תאונת פגע וברח ופצע אנושות רוכב אופנוע. רגע אחד לפני שהוא מסגיר את הבן כפי שמחייבת אותו תפיסת עולמו המוסרית, הוא מגלה שהפצוע הוא בן למשפחת פשע שתפיסת העולם המוסרית שלו לא מרשימה אותו משום בחינה, ושאם הם יגלו מי עומד מאחורי הפציעה - חייו של הבן שלו בסכנה.

 

מחליק במדרון המוסרי. יורם חטב ב"כבודו" (צילום: ורד אדיר, באדיבות yes) (צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)
מחליק במדרון המוסרי. יורם חטב ב"כבודו"(צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)

זה הרגע שבו השופט אלקובי הופך להיות אחד האנשים שהוא קובע את גורלם מעל במת השופט שלו. הוא מתחיל להעלים ראיות, לנסות לחסל את הרכב שלו באמצעות עבריינים בדואים, לשקר למשטרה ולמסור עדויות כוזבות, הכל כדי לטשטש את הדרך שמובילה לבנו. אם לשפוט לפי הפרומו לפרקים הבאים, המהלכים האלה לא רק שלא מצילים את שניהם מהמדרון החלקלק, אלא מסבכים אותו באירוע מתגלגל שפוגע בכל מי שעומד בדרך.

  

 
על פניו סיפור המסגרת של "כבודו" הוא מקורי ובהיר. הסיטואציה היא אכן בלתי אפשרית ומאלצת את הדמות שמגלם חטב (ויצרו רוני ניניו ושלמה משיח) להתייסר מול החלטות שעם אף אחת מהן הוא כבר לא יחיה בשלום. לכן "כבודו" מוצגת כמי שמציפה דילמה מוסרית. העניין הוא שבפועל השופט אלקובי לא באמת מתחבט בדילמות מוסריות. את ההחלטה איזו מהפניות לקחת הוא מקבל די מהר, ברגע שהוא מגלה את זהות הפצוע, ומשם והלאה הוא מבצע בלי להסס עוד ועוד פעולות שנועדו להציל את בנו, ובינתיים מחריבות אנשים אחרים מסביבו.

 

הנרטיב הזה – וכל האלמנטים הטכניים שתומכים בה, כמו עריכה מוזיקלית, צילום (נהדר, אגב), קליף האנגרים ואחרים - הופך את "כבודו" מדרמה אנושית לסדרת מתח עתירת אקשן. כסדרת מתח "כבודו" היא לא רעה – המשחק חם ואמין, בעיקר של חטב, הישאם סולימאן ("פאודה"), אילנית בן יעקב וג'יטה מונטה. העלילה מתקדמת בקצב טוב, אבל דיאלוגים מעט דלילים ומעשים פחות הגיוניים של הדמויות מקשים על התמסרות טוטאלית לצפייה. לפחות על סמך שני הפרקים הראשונים "כבודו" היא כבר לא דרמה משפטית מוסרית, אבל עוד לא סדרת מתח שלמה. בפער שבין שני אלה היא עדיין שווה צפייה, אבל יש לה עוד מה ללמוד מ"פאודה", כפולים" וסדרות מתח ישראליות שכבר דילגו לשלב הבא.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד רומנו
יורם חטב. משחק אמין
צילום: אוהד רומנו
לאתר ההטבות
מומלצים