yed300250
הכי מטוקבקות
    Aidan Monaghan
    24 שעות • 24.04.2017
    לא אבודה בכלל
    רוברט פטינסון נהדר, ו"העיר האבודה Z" הוא סרט מרשים ביותר
    בנימין טוביאס

    קצת כמו הגיבור שלו, חוקר ארצות בריטי מתחילת המאה ה־20, יש משהו ב"העיר האבודה Z" שמרגיש כמו סרט מתקופה אחרת ועידן אחר. על הנייר זה נשמע כמו סרט הרפתקאות שלא היה מבייש את סדרת "המומיה", על אדם אמיתי בשם פרסי פוסט שניסה למצוא עיר אבודה בג'ונגלים של האמזונס הקטלני. בפועל זוהי דרמה היסטורית איטית ומלומדת, מלאת הוד והדר, על ג'נטלמן מכובד ומלא קלאסה שניסה להגיע לגילויים מרשימים, ועמד מול התוכחות של חבריו המלומדים בלונדון. יש פה כמה סצנות מרשימות של של הישרדות בג'ונגלים ומתח, אבל זה בטח לא סרט האקשן הקליל שחלק מהקהל יצפה לו.

     

     

    כל זה לא אומר שהסרט לא מרשים בטירוף, וגם יפהפה לעין. העובדה כי הוא אשכרה צולם בג'ונגלים, ולא באולפן ממוזג, ניכר בתוצאה הסופית ומזכיר יצירות מופת אחרות מהז'אנר כמו "אפוקליפסה עכשיו". אופיו המדוד והשכלתני של מפתיע פחות אם מכירים את הבמאי שלו, ג'יימס גריי ("המהגרת"), יוצר ניו־יורקי מיוחד שמתמחה בסרטים מאופקים ואיטיים כאלה. הגיחה הראשונה שלו לקולנוע היסטורי התבררה כמוצלחת, ויש משהו בטון הבוגר של סרטו שמזכיר יצירות מפוארות של סקורסזה וקופולה בשיאם. הצילום המרהיב של דריוס חונדג'י ("חצות בפריז") תורם להדר הכללי.

     

    בתפקיד הראשי משחק צ'רלי הנהאם ("פסיפיק רים"), שהחליף את הכוכב המקורי בראד פיט, והוא לא רע — ובכל זאת אפשר להצטער שסרט מפואר כזה לא זכה לקאסט נוצץ יותר. אבל האטרקציה המרכזית מבחינתי הייתה רוברט פטינסון, בתפקיד קטן כעוזר חד הלשון של פרסי. בדקות המסך הלא רבות שלו מצליח כוכב "דמדומים" בדימוס, עטוף בזקן עבות, לגנוב את ההצגה, ולהוכיח פעם נוספת שלמרות הזלזול בו בתחילת הקריירה הוא אחד השחקנים המוכשרים בדורו.

     


    פרסום ראשון: 24.04.17 , 21:07
    yed660100