yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    7 לילות • 03.05.2017
    הכוח מנמנם
    'שומרי הגלקסיה 2' הוא עוד מאותו דבר, רק פחות טוב
    בנימין טוביאס

    מארוול טוענים שזה המשכון לקומדיית האקשן־חלל המגניבה שלהם, אבל בעצם מדובר בסיטקום. ולא אחד מוצלח ורענן, אלא כזה שגוסס בעונות האחרונות שלו ומנסה לשחזר בכוח את הקסם שאבד. הדמויות אותן דמויות והבדיחות הקבועות שלהן מוצגות כאן שוב ושוב אחת לעשר דקות כדי שלא נשכח שחייבים לצחוק: התינוק העצי גרוט אומר רק "אני גרוט", הבריון דראקס מתפקע ברגעים הכי פחות מתאימים ובין זוג הגיבורים פיטר וגומורה יש מתח מיני ששניהם מכחישים. מזל שלא ראינו עשר עונות של 'חברים' כדי לדעת איך זה ייגמר.

     

     

     

    יש כאלה שיטענו שזה בדיוק מה שמעריצי הסרט הראשון של 'שומרי הגלקסיה' רוצים, ולמה להחליף נוסחה מנצחת, להעכיר שמחות וכו' וכו'. העניין הוא מה שקורה לא פעם עם דברים ממוחזרים: מה שנראה פעם כמו שיא המגניבות מרגיש עכשיו מוזר ושחוק. כשחושבים על כמה הסרט הקודם היה מפתיע ולא צפוי, לפחות בז'אנר סרטי גיבורי־העל, זה פשוט מתסכל.

     

    גם המנוע הדרמטי שנבחר הפעם כדי להניע את העלילה, המפגש בין פיטר האנושי (כריס פראט העייף) לאביו החצי־אלוהי (קורט ראסל), נראה כאילו נשלף מספר הדרכה על שם 'האימפריה מכה שנית' לאיך לעשות חלק ב'. ניכר שהבמאי והתסריטאי ג'יימס גאן התאמץ להכניס פנימה עומק, אבל כשזה עטוף בכל כך הרבה ממבו־ג'מבו ושיחות מקושקשות על "האור", גם גדול מעריצי סטאר לורד ינקר.

     

    אז כן, התקציב האסטרונומי ניכר, העולמות המוצגים מרהיבים וצבעוניים ועדיין נחמד שיש סצנות אקשן בחלל על רקע מוזיקת סבנטיז־אייטיז שלה מאזין פיטר בווקמן שלו. גם את זה כבר ראיתם בסרט הקודם.

     


    פרסום ראשון: 03.05.17 , 09:01
    yed660100