וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים את שוגר טאון: העונה השלישית של "סמוך על סול" עשויה להיות הטובה בתולדותיה

13.4.2017 / 6:25

לא זאת בלבד ש"סמוך על סול" שומרת על הרמה שלה, אלא גם צמד פרקי פתיחת העונה השלישית שלה כל כך מושלם ומספק עד שנראה שהטוב ביותר עוד לפנינו

יח"צ - חד פעמי

רגעי פתיחות העונה של "סמוך על סול" הן יצירות פאר בתוך יצירת פאר. מדי שנה אנו זוכים לתזכורת לסוף הפרוזאי שמחכה לג'ימי מקגיל. העולם סביבו נטול צבע, הוא ידוע בשם ג'ין, עובד בסינבון בקניון, ימיו חוזרים על עצמם, נטולי ריגוש. אבל עצמו האמיתי תמיד כלוא שם, מציץ החוצה בעיניים כלות. בשנה שעברה הוא חרת על הקיר "ס"ג היה כאן" כאשר ננעל בחדר הפחים בלי יכולת להזעיק את המשטרה. הפעם היה נועז בהרבה. ברקע התנגן "שוגר טאון" של ננסי סינטרה, שיר כאילו-נעים אבל בעצם בודד ומושפע מענייני סמים - תמצית מצבו הנפשי של סול. בהתחלה עוד שיתף פעולה בלי חשק עם אנשי החוק והצביע על מיקומו של העבריין, לא להתבלט או להעלות תהיות, אבל מיד אחרי כן לא הצליח לעצור בעד עצמו וצעק לצעיר האזוק שישתוק וייעזר בעורך דין.

לא זאת בלבד שהקטעים האלה ממחישים לנו את מקומו הפיזי והנפשי של סול, אלא גם מקרינים על הסדרה כולה. סיפורו של איש שחייב לעשות את הדבר הנכון, אבל טבעו תמיד משיב לו מלחמה. ג'ימי חצוי מעצם היותו - מנסה מצד אחד להיות עו"ד שומר חוק מן השורה, ומצד שני מתפתה תמיד אל המתחמים האפורים ומעבר להם. וכמובן, המשטמה של אחיו כלפיו לא עוזרת לעניין. צ'אק תמיד ממתג את ג'ימי כבזוי, מניפולטור לא מוסרי, דוחק אותו בעקביות אל הצד השני, אל המקום שבו הוא מצפה שיהיה או מאמין שמעולם לא עזב. אף על פי כן, אנחנו יודעים שהתוכנית של צ'אק בנוגע להקלטה המפלילה, תהיה אשר תהיה, לא תעבוד. רישיון עריכת הדין של ג'ימי לא יישלל ממנו כי הוא ימשיך לעסוק בזה גם תחת שמו המומצא, שבמוצהר היה בדוי ולא כירידה כלשהי למחתרת. אבל זוהי דרכה של "סמוך על סול" מאז יומה הראשון - להציג בפנינו סיפור שבחלקו הניכר אנחנו יודעים את סופו, ובכל זאת לעשות זאת בפרוטרוט מרתק ואף מרגש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מציץ החוצה בעיניים כלות. בוב אודנקירק כג'ימי/סול/ג'ין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אי אפשר להפחית בחשיבות הסמלית של הספר לפרק, מאחר שהוא קרוי על שם הדמות הראשית בספר: "מייבל". הוא נמצא בחזקת משפחת מקגיל כבר דורות, צ'אק היה קורא אותו לג'ימי הילד, סבתם קראה אותו לתלמידים שלה בשנה שבה הטיטאניק טבעה. אלה נקודות מפורשות מכדי שיהיו אקראיות

זו גם אולי מטרת הספר "הרפתקאותיה של מייבל" שג'ימי מצא אצל צ'אק, לרמז לנו על העתיד לבוא. אי אפשר להפחית בחשיבות הסמלית של הספר לפרק, מאחר שהוא קרוי על שם הדמות הראשית בספר: "מייבל". הוא נמצא בחזקת משפחת מקגיל כבר דורות, צ'אק היה קורא אותו לג'ימי הילד, סבתם קראה אותו לתלמידים שלה בשנה שבה הטיטאניק טבעה. אלה נקודות מפורשות מכדי שיהיו אקראיות, הגם שבשלב הזה קשה להבין מה הן מסמלות. אולי הטיטאניק מרמזת על טביעה ממשמשת של "המלין, המלין ומקגיל"? ואולי העיסוק כולו נועד להזכיר לנו ששושלת מקגיל צפויה כנראה להיגדע, מאחר שלשני האחים אין צאצאים?

כפי שג'ימי זוכר את הסיפור, הוא עוקב אחר ילדה קטנה המסייעת למלך הבראוניז, שבתמורה מביא לה ג'לי טעים. מה שהוא אולי לא זוכר הוא את החלק בסיפור שבו מייבל המסייעת למלך הלטאות, וכהוקרת תודה מקבלת ממנו יכולת להבין את שפת בעלי החיים. המעשייה הזו ודאי חלה על ג'ימי, שעתיד לפגוש מלך לטאות כלשהו ובאמצעותו להגיע לפלח לקוחות חדש ונרחב. האם מדובר בגאס פרינג? אמנם סול אמר לוולט ב"שובר שורות" שאין לו קשר ישיר אליו, שהוא חבר של חבר של חבר, אבל עו"ד גודמן איננו בדיוק הבנאדם המהימן ביותר באלבקרקי. מה גם שאנחנו אכן יודעים כי הקשר בין סול לגאס אינו ממודר עד כדי כך - הרי ישנה חוליה אחת בלבד העתידה להפריד ביניהם: מייק.

מה שזה לא יהיה, כנראה נגלה בקרוב. שובו של גאס פרינג אל חיינו צפוי להתחיל בעונה השלישית של "סמוך על סול", ובכך - במידה מסוימת של צער - גם ההתקרבות של הסדרה אל מחוזות "שובר שורות". השיטוי של ג'ימי באחיו ללא ספק יזכה למענה; צ'אק מאוד עקרוני ומאוד יסודי באיבה כלפיו, וגם אם כרגע הוא לא יכול לעשות הרבה עם ההקלטה, אפשר לסמוך עליו שיעשה כל שלאל ידו כדי להפיל סוף סוף את אחיו. אנחנו יודעים שתהיה מפלה כלשהי, אבל איזו? ומה יהיה היקף הפגיעה שלה? כי עם כל החיבה כלפי גיבור הסדרה, יהיה עצוב במיוחד לראות את קים ווקסלר נפגעת בגללו, ויהיה עצוב לא פחות לחזות במכה שהיחסים ביניהם יספגו. קים היא התגלמות הטוב והישר עבור ג'ימי, אבל ככל שהיא מתקרבת אליו - קודם אישית ועכשיו גם מקצועית - כך נראה שהוא מכתים אותה מאשר היא מנקה אותו.

עוד באותו נושא

יש לנו על מי להישען: הניחו ל"סמוך על סול" להמשיך להתרחק מ"שובר שורות"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סול יותר מכתים אותה מאשר היא מנקה אותו. ריי סיהורן קים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל מוכשרת הדרך שאליה יגיע סול בלית ברירה. הניסיונות המדוקדקים, הסבלניים והשקטים של מייק לאתר את מי השאיר לו את הפתק על שמשת המכונית, זה שמנע ממנו להתנקש בהקטור סלמנקה, צפויים לקרב אותו אל האיש והאגדה. בלי להסגיר כלום ממה שקורה בפרק השני של העונה, שישודר בשבוע הבא, רק נאמר ש"סמוך על סול" ממשיכה לגולל את שני הסיפורים הנפרדים של ג'ימי ושל מייק באופן מופתי כשם שתמיד עשתה, איש איש כמובן בדרכו אל אותו מקום קלוקל, והמידור המתמיד בין העלילות הופך את הממשקים הקטנים בין השניים לנפלאים במיוחד.

בכלל, 'נפלא במיוחד' הוא סופרלטיב מתבקש ומובן מאליו בכל הנוגע ל"סמוך על סול". המצוינות האחידה שלה מעוררת השתאות (כזכור, הכתרנו אותה לסדרת השנה שלנו ב-2016). היא אמנם לא מסעירה באופן מופגן כמו הסדרה האם שלה, "שובר שורות", אבל כמו מייק היא מדוקדקת, סבלנית ושקטה, מה שהופך אותה למושלמת ושלמה. העשייה בה היא מפגן אדיר של עליונות טלוויזיונית - משחק מדהים של כולם, צילום יפהפה, עריכה ובימוי מבריקים שמצליחים להעביר סיפור גם לאורך דקות ארוכות ללא מילים. אם להסתמך על צמד פרקי הפתיחה של העונה השלישית, שבסופן רק רציתי להמשיך מיד הלאה, ישנו סיכוי מצוין שהטוב ביותר עוד לפנינו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צ'אק לא יוותר לג'ימי. אודנקירק ומייקל מקין/מערכת וואלה!, צילום מסך
סמוך על סול.
מתקרבים אל "שובר שורות". ג'ונתן בנקס כמייק ארמנטראוט, אודנקירק כג'ימי וג'יאנקרלו אספוזיטו כגוסטבו פרינג,
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הממשקים הקטנים בין ג'ימי למייק נפלאים במיוחד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש והאגדה, גאס פרינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סמוך על סול" משודרת בימי רביעי ב-yes Oh ו-HOT HBO ב-22:00 וזמינה בסלקום TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully