$
קולנוע וטלוויזיה

עושים לינץ': טווין פיקס חזרה - ובגדול

צפייה בפרק הראשון של העונה החדשה של טווין פיקס מוכיחה שהיה שווה לחכות 26 שנה

אור סיגולי 08:4623.05.17

בפרק הסיום הבלתי נשכח של סדרת המופת "טווין פיקס", ששודר ב־1991, קיבל סוכן ה־FBI דייל קופר הבטחה מלורה פאלמר, הבחורה שהמסתורין לגבי גופתה המתה הניע את העלילה, ש"הם יתראו בעוד 25 שנה". יוצרי הסדרה, הבמאי המהולל דיוויד לינץ' ("מלהולנד דרייב") ושותפו מארק פרוסט, החליטו לקיים. אמנם הצילומים התעכבו קצת והתווספה שנה להבטחה, אבל הנה הגיחה לעולם העונה השלישית של הסדרה שלא רק נשמרה היטב בזיכרון, אלא שמעמדה גדל ככל שהשנים עברו והיא הוכתרה כאחד מאירועי הטלוויזיה החשובים מאז ומעולם.

 

תעלומת רצח חדשה

 

טווין פיקס היא עיירה מדומיינת שבה כוחות אפלים רוחשים מתחת לפני השטח. על פני שתי עונות נגלו בפנינו תעלומת רציחתה של לורה פאלמר וחייהם הביזאריים של תושבי העיירה האמריקאית, שלכל אחד מהם סוד גדול משל חברו. ההתרגשות לגבי המשכה של הסדרה יצרה מעקב כמעט אובססיבי אחרי תהליך הליהוק והכתיבה של לינץ' ופרוסט, ואתמול שודר סוף סוף הפרק הכפול שהחזיר אותנו למקום המסויט שכל כך התגעגענו אליו.

 

בעונה הקודמת כבר גילינו שאביה של לורה פאלמר, לילנד, הוא הרוצח ושהמניעים למעשיו היו רוח רעה בשם בובי, שמגיעה מתוך עולם מקביל שאליו נכנסים דרך "הבקתה השחורה" שנמצאת מעבר לווילונות האדומים שבאמצע היער. הסוכן קופר (קייל מקלאקלן) רודף אחרי בובי ובסופו של דבר מצליח להימלט חזרה לעולם שלנו. אך ממש בשנייה האחרונה מתגלה שבובי השתלט על קופר, וזה הוא שחצה חזרה לעולמנו.

 

"טווין פיקס" החדשה. דמויות מוכרות לצד חידושים כמו עץ מדבר "טווין פיקס" החדשה. דמויות מוכרות לצד חידושים כמו עץ מדבר צילום: Suzanne Tenner

 

הפרק הראשון והכפול של העונה החדשה, שמשודרת בישראל ב־yes במקביל לשידורה בארה"ב, ממשיך עם קופר שעדיין תקוע בעולם המקביל. אלא שכמה דקות מתחילת הפרק לינץ' כבר מכין לנו הפתעה ולוקח אותנו לניו יורק, מוציא את עלילת "טווין פיקס" מטווין פיקס, ומציג בפנינו גלריית דמויות חדשה שמתנהלת לצדן של כמה מהדמויות הוותיקות. התוספות של העונה כוללות גם רצח מסתורי בדרום דקוטה, עץ עירום שמדבר דרך עיסה הקבועה בצמרתו, והרבה יותר שאלות מתשובות.

 

עדיין מוזרה

 

לינץ', שמביים לראשונה מאז "אינלנד אמפייר" ב־2006, ממשיך את הסדרה כאילו דבר לא השתנה. אלו שהתגעגעו לקצב המיוחד, לדיאלוגים יוצאי הדופן ולמשחק שהוא כמעט ריאליסטי אך לא ממש, יקבלו את מבוקשם. "טווין פיקס" החדשה — כמו זו הישנה — מוזרה בצורה כל כך קיצונית שהיא מרגישה על־זמנית. העונה החדשה מסתורית, מעוצבת להפליא, ומבטיחה לא מעט להמשך. כך שמעבר לתחושות הנוסטלגיה נראה מהפרקים הראשונים שמדובר באירוע טלוויזיוני שיספק לנו לא מעט רגעים בלתי נשכחים, ומצדיק את הציפייה הגבוהה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x