$
קולנוע וטלוויזיה

הסיפור המעניין של הסרט "שעתם היפה"

הסרט הבריטי של הבמאית הדנית לון שרפיג, מצטרף לשורת סרטים שמצליחים לסדוק את הנרטיב האוטומטי שמציב את הגבר הלבן במרכז

אור סיגולי 08:3225.05.17

לצד אחד מסרטי הקיץ המצופים ביותר של 2017, "דנקרק", הפקת ענק של הבמאי כריסטופר נולאן המשחזרת את סיפור ההישרדות של לוחמי בעלות הברית אשר כותרו על ידי האויב הנאצי בחוף הצרפתי (המתוכנן להגיע לישראל לקראת סוף יולי), צץ לו כבר היום הסרט "שעתם היפה", שתוקף את אירועי דנקרק מזווית אחרת לגמרי.

ג'מה ארטרטון בתפקיד קתרין. נאבקת על מקומה בסביבה גבריתצילום: Nicola Dove ג'מה ארטרטון בתפקיד קתרין. נאבקת על מקומה בסביבה גבריתצילום: Nicola Dove צילום: Nicola Dove

 

"שעתם היפה" הוא סרט בריטי מאת הבמאית הדנית לון שרפיג ("לחנך את ג'ני"), שאמנם לא לוקח אותנו אל חזית מלחמת העולם השנייה, אבל משתמש בה כדי לספר סיפור מקורי למדי. גיבורת הסרט היא קתרין (ג'מה ארטרטון), לונדונית צעירה שחיה עם בן זוגה בעיר המופצצת ללא הפסקה בעיצומה של מלחמת העולם השנייה.

 

בחיפושיה אחר עבודה שתעזור להם לשרוד את הבליץ קתרין מגיעה למשרד המודיעין הבריטי, שם היא לוקחת חלק ביחידת ההסרטה, אשר עמלה על סרטי תעמולה לחיזוק דעת הקהל הבריטי. היא מקבלת הזדמנות פז להוכיח את כישוריה כאשר היא נשלחת לראיין זוג תאומות שלקחו חלק בהצלת החיילים מדנקרק.

 

לצערה, קתרין מגלה שסיפורן של הבנות רחוק מלהיות הירואי וסוחף, אך עדיין מצליחה לשכנע את אנשי יחידת ההסרטה להפוך את עלילותיהן לסרט, מה שבמהרה הופך להפקת ענק שמטרתה לא רק להעלות את מורל הבריטים, אלא גם לנסות לשכנע את האמריקאים להצטרף למלחמה.

 

הסרט מצטרף לשורת סרטי קולנוע מהשנים האחרונות, כגון "מאחורי המספרים" על נשות נאס"א, "סופרג'יסטיות", "מיס סלואן" ואפילו "ישמח חתני" הישראלי - חלקם מבוססים על סיפורים אמיתיים וחלקם לא - שמתחילים לסדוק את הנרטיב האוטומטי שמציב את הגבר הלבן במרכז תהליכים חברתיים או פוליטיים.

 

"שעתם היפה", המבוסס על ספרה הבדיוני של ליסה אוונס, מציג סיפור מעניין על אשה שנאבקת על מקומה בעולם גברי מאוד (כבר בשיחת השכר הראשונה שלה אומר לה הבוס, באגביות מרגיזה, שהיא כמובן לא תקבל משכורת שווה לעמיתיה הגברים), ומצליחה למצוא את הדרך שלה להתבלט ולהוכיח שגם לה יש מה לתרום.

 

הסצנות המציגות את עבודתה של קתרין על התסריט, הריבים על הליהוק והמשברים על הסט הן הטובות ביותר בסרט. דווקא עלילת המשנה הרומנטית מרגישה קצת מסורבלת ומאריכה אותו יתר על המידה, והניסיון להכניס אלמנטים טראגיים לקראת הסוף מחליש אותו. ובכל זאת, בתקופה שבה לבתי הקולנוע אין הרבה מה להציע לנו "שעתם היפה" הוא בהחלט אופציה מצוינת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x