yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    7 לילות • 20.06.2017
    בדרך לחתונה
    'לילה קשוח' עם סקרלט ג'והנסון הוא סרט בנות שעושה את העבודה
    בנימין טוביאס

    נקודת המעבר בין ילדות ובגרות בסרטים אמריקאיים התרחשה בעבר בקולג'. זה יצר ז'אנר שלם של קומדיות קמפוסים פרועות. היום, כשיותר ויותר אנשים מרגישים כמו ילדים אבודים גם עמוק בשנות ה־30 שלהם, טקס הפרידה עבר גם הוא צפונה למסיבת הרווקים שהופכת עכשיו לאירוע החמוץ־מתוק שבו הגיבורים הילדותיים נפרדים מהעבר הפרוע ומהחברים לטובת ההתברגנות.

     

    אחרי 'בדרך לחתונה עוצרים בווגאס' ו'מסיבת רווקות', הנה עוד טייק נשי מתת־ז'אנר קומדיית "מסיבת רווקות/רווקים משתבשת".

     

     

     

    ב'לילה קשוח', חמש חברות נפגשות לוויקנד "בלתי נשכח", כל אחת מהן טיפוס מובחן וברור כמובן. גיבורת הסרט היפה והמצליחנית שמתחתנת (סקרלט ג'והנסון, חמודה ולא יותר), חברתה הלוזרית והתלותית, הסנובית העשירה, ההיפית הפרועה וכמובן החברה המוזרה והמופרעת שמוציאה את כולן משיווי משקל (קייט מקינון, הכוכבת הנוכחית של 'סאטרדיי נייט לייב'). הן מסתבכות בפשע לא צפוי במהלך המסיבה, וזה מוביל לשלל הרפתקאות די צפויות האמת. בדרך יהיו גם שלל סצנות "דרמטיות" פלוס האשמות קולניות בין הגיבורות על החברות שאבדה והילדות שהלכה, עד ההשלמה והסוף הטוב.

     

    'לילה קשוח' הוא קומדיה לא פרועה מדי, עם הומור שחור לא אפל מדי, ומינון סביר של בדיחות גועל שלא יזעזעו יותר מדי אנשים. אבל הבמאית לוצ'יה אניילו רוקחת כאן "סרט בנות" במובן הטוב של המילה. הוא פחות חכם ונוגע מ'מסיבת רווקות', נקודת ההשוואה המתבקשת, אבל מעביר בכיף שעתיים במזגן.

     

    אם יש נקודה שבה 'לילה קשוח' כן מצליח להבריק זה דווקא בתיאור הקורע של מסיבת הרווקים האובר־חנונית שמתרחשת במקביל לחגיגה של ג'והנסון. תמונת המראה המשעשעת הזו של נשים כחיות פרועות וזימתיות מול גברים מסורסים שמסתובבים בחיתולים (מי שיראה יבין) היא אולי הנקודה היחידה שבה הסרט מתעלה על סתם עוד סרט פאן לקיץ. וגם זה נחמד.

     


    פרסום ראשון: 20.06.17 , 09:35
    yed660100