שתף קטע נבחר

ערפדים בלי שיניים

תפאורת הקרטון, האפקטים הזולים והכוכבים הצעירים העלימו את האימה והדרמה מ"חצויה", טלנובלת הערפדים היומית החדשה. שמוליק דובדבני חושב שלא צריך למהר ולגייר כל פורמט נושך

ב"סלח לי, אתה נושך את צווארי", קומדיית הערפדים המבריקה של רומן פולנסקי מ-1967, מסתובב גם מוצץ דם יהודי (איזה דימוי אנטישמי נפלא) החומד את גרונה של עלמה נאווה. כאשר זו שולפת לעומתו צלב, הוא מחווה בידו תנועה מבטלת, ומצחקק: "אוי ויי, יש לך את הערפד הלא נכון".

 

דומה שמישהו לקח את הבדיחה הזו ברצינות. שכן "חצויה", טלנובלת הערפדים היומית של שעלתה בסוף השבוע לשידור (HOT VOD), מציגה לראווה ומפירים כשרים למהדרין. ומה אתם יודעים? ערפדים לא נשמעים טוב בעברית.

 

העלילה מתרחשת ברובה סביב תיכון עתיק ויוקרתי, שנראה כמו הכלאה של "הוגוורטס" ועירוני מקיף אשדוד. אל התיכון הזה מגיעה אלה (עמית פרקש), שזרותה במקום בולטת. מה שהיא עתידה לגלות חיש מהר הוא, שהיא לא סתם עוד תלמידת כיתה ט', אלא חצויה של ממש - מי שחציה אדם וחציה ערפד.

 

אל בית הספר מגיע גם ליאו, נער חתיך ומסתורי (יון תומרקין), שמטרתו היא לגלות לנ"ל את מהותה וייעודה בחיים, שעליו נתבשר אינשאללה בפרקים הבאים.

חוץ מהם, מסתובבים כאן מנהיג החצויים ארדק (יוסוף אבו-ורדה), ואחיו המתוסכל פאתון (שמיל בן ארי) החותר ליטול ממנו את השליטה במועצת מוצצי הדם שחברים בה, בין היתר, שרון אלכסנדר ותומר שרון.

 

וכן, זו גם גרסה כחול-לבן של "באפי, ציידת הערפדים" שבה אורבת לחובבי הצווארים האלה דמותה של אליענה בקייר, היא פה קילרית של בעלי ניבים, ומעל כולם מתנוססת דמות המנהל הקפדן של בית הספר, בגילומו של אלכס אנסקי - השחקן היחיד שנראה איכשהו משועשע מעצם הימצאו בשטח.

 

לא יותר מקוריוז

שילוב של תפאורות קרטון מגוחכות, אביזרים שנאספו מחוג לדרמה בקריות, אפקטים דה לה שמאטע וניבים מפלסטיק שנרכשו בחנות "הכל בדולר", הופכים את "חצויה" ללא יותר מקוריוז. אבל גם בתור שכזו, לפחות על סמך צפייה מוקדמת בפרקיה הראשונים - "חצויה" אינה מעניינת במיוחד.


"דמדומים". לא מייבאים ערפדים סתם ככה

 

דמות הערפד טעונה מדי תרבותית מכדי לייבא אותה סתם כך לארץ, ולקוות לטוב. בסדרות טלוויזיה כמו "באפי" ו"דם אמיתי", או בעיבודים קולנועיים לספרות רומנטית לנוער כמו "דמדומים" - הדמות הזו ייצגה פנטזיות נעורים אפלות, ניכור, ניהיליזם של מתבגרים, ותחושות של שוליות ומרד.

 

דמותו הקולנועית של הערפד, שחוגגת השנה 100 להיווסדה (מאז הסרט האילם "Vampire of the Coast" מ-1909), פעלה לרוב בהקשרים חברתיים, היסטוריים ופסיכואנליטיים.

זו היתה דמות ממשית וסימבולית, מושכת ומאיימת, אנושית ומפלצתית. דומה שמי שרקח את "חצויה" - החתומים על יצירת הסדרה הם אילן רוזנפלד ושירה אלון, והבמאי הוא שי קפון - לא ממש השקיע מחשבה כיצד לאפיין את הדמות הזו כישראלית. מצד שני, זו מן הסתם סדרה שמיועדת בעיקרה לבנות נוער. בעבור אלה, ההישג הגדול של "חצויה" הוא עצם ליהוקו לתפקיד המוביל של יון תומרקין, בחור נעים נוכחות בהחלט. האחרים יתהו איך בדיוק הגיעו ערפדים לעיר העברית הראשונה, ומה הם בעצם עושים שם. בקצב הזה עוד נראה סיטקום על אנשי זאב בשדרות. ראו הוזהרתם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"חצויה". העיקר שליהקו לשם את תומרקין
צילום: אוהד רומנו
לאתר ההטבות
מומלצים