ביקורות סרטים

מכוניות 3 vs גנוב על העולם

שני סרטי האנימציה הגדולים של תחילת החופש הגדול בביקורת כפולה. לאיזה מהם כדאי לקחת את הילדים ועל איזה אפשר לוותר?

צילום: jeff_golden

שני סרטי אנימציה הוליוודיים לכול המשפחה יצאו לקראת החופש הגדול: 'מכוניות 3' ו'גנוב על העולם'. שניהם מספר 3 בסדרה שלהם (לא כולל ספין אופים) ושניהם מיועדים למכור כמה שיותר צעצועים. אחד מהם מחורבן מאוד והשני חמוד מאוד. התכלו לנחש מי הוא מי?

'מכוניות 3' הוא הסרט השלישי בסדרה המיותרת של פיקסאר 'מכוניות' (דא). הסרט הראשון הגיע לפני 11 שנים ונחשב באותו זמן לסרט הכי חלש של אולפני המנורה המקפצת. אך מה? הסרט הזה מכר המון מרצ'נדייזינג ולכן הגיוני כלכלית לעשות לו המשך. 'מכוניות 2' הצליח לעשות את הלא יאומן ולהיות אפילו יותר חלש מקודמו. אבל מכירות המרצ'נדייזינג המשיכו לעלות. אז עושים עוד סרט שייקבע תחתית נוספת לסטנדרטים של פיקסאר.

אני לא הולך לספר לכם על מה הסרט. זה ממלא לא משנה. העלילה כול כך זניחה, צפויה ולא מעניינת שלהיזכר מה הלך במהלכה היא בזבוז זמן כמו לשבת ולראות את הסרט עצמו. אין תפנית בעלילה שאי אפשר לחזות חצי שעה מראש. אין בדיחה שגרמה לי לצחוק. אין רגע בסרט שמראה משהו על הברק הפיקסארי שאפיין את הסרטים הכי טובים שלהם. אם בדרך כלל הסרטים של פיקסאר הם מלאכת מחשבת של כתיבה ורגש, הפעם הם ליטרלי יורקים בפרצופם של מעריצי האולפן הבוגרים בשביל עוד קצת כסף מצעצועים של ספידי מקווין.

הדמויות מעצבנות מאוד. ספידי מקווין, ייסלחו לי הילדים, הוא פוץ בלתי נסבל שכול מה שמעניין אותו זה פרסים וניצחונות במרוצים, ולא פעם תהיתי איך עדיין יש לו חברים שמוכנים להסתובב בחברתו ולדבר איתו על דברים שהם לא ניצחונות ומרוצים. מייטר ממשיך להיות נודניק וגם שאר דמויות המשנה שטוחות, חסרות עניין ומעצבנות, כול כך מעצבנות.

הקונספט של עולם שכולו רק מכוניות ממשיך להיות מטופש. אם בסרט הראשון עוד היה איכשהו אפשר לסלוח על זה הרי שבסרט השלישי כבר אין הצדקה לכך שכולם מכוניות. נראה שהתסריטאים ממש הזיעו בניסיון לתת הסבר לאיך המכוניות מצליחות להחזיק מיקרופון, או להשתמש בסימולטורים, או לצלם סרטים, או אלוהים אדירים זה כול כך מטומטם אההה!!!

הסממן הפיקסארי היחידי ששרד ב'מכוניות 3' זה האנימציה המרהיבה ומלאת הפרטים שנותנת להכול תחושה כמעט ריאליסטית. אם מה שאתם מצפים מסרט אנימציה על מכוניות מדברות זה שהוא יהיה כמעט ריאליסטי אז פיקסאר נענו לדרישותיכם.

'מכוניות 3' הוא אחד הסרטים הכי גרועים שראיתי השנה, בזבוז זמן מוחלט וזלזול במי שעוד מאמין שפיקסאר יכולים לחזור לעצמם ולעשות יצירות מופת כמו 'הקול בראש'. כמעריץ מושבע לשעבר של אולפני המנורה המקפצת אני פשוט נעלב וכועס.

איזה מזל אם כן שיש לנו את 'גנוב על העולם'. הסרט השלישי בסדרת גרו והמיניונים. הפעם גרו מגלה שיש לו אח תאום וביחד הם מנסים להילחם בנבל על שתקוע בשנות השמונים, ורוצה להרוס את הוליווד.

בגלל שהאנטגוניסט של הסרט תקוע בשנות השמונים הסרט מכיל עשרות רפרנסים לתרבות הפופ של העשור ההוא. ממש לא בטוח שהילדים שיימלאו את ההקרנות של הסרט הנ"ל יבינו למה לרשע יש כריות כתפיים, אבל ההורים שילוו אותם יקבלו ערך מוסף לחוויית הצפייה.

'גנוב על העולם' הוא סרט חמוד מאוד. הבדיחות מצחיקות, האנימציה לא מושקעת כמו אצל פיקסאר אבל תענוג לראות אותה, הדמויות היפראקטיביות מאוד והמיניונים חוזרים להיות חמודים ולא מעיקים כמו בסרט שבו הם הגיבורים הראשיים.

צילום: VisualHunt

אם אתם מחפשים סרט אנימציה חמוד וקליל לראות עם הילדים, 'גנוב על העולם' הוא הבחירה הטובה ביותר להתחיל אתו את החופש הגדול. על 'מכוניות 3' אתם בכיף יכולים לדלג ולהתעלם מקיומו. מקווה שהסרט הבא של פיקסאר יחזיר אותם למסלול יצירות המופת שלהם.

Article author

מכוניות 3 vs גנוב על העולם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים