רודו וקורסי ביקורת סרט

Rudo Y Cursi Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "רודו וקורסי":
"צמד מופלא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rudo Y Cursi
משחק גאל גרסייה ברנאל, דיאגו לונה, ג'סיקה מאס במאי/ת קארלוס קוארון  
זר
ביקורת סרט לרודו וקורסי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"צמד מופלא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איך אפשר לדעת שסרטי שני לא מאמינים במלודרמה העממית הקורעת מצחוק "רודו וקורסי"? הוא מופץ רק בשני בתי קולנוע בכול הארץ: בסינמה סיטי ובקולנוע לב תל אביב. מבחינתי שחברת ההפצה הוותיקה תמשיך לספק קומדיות עממיות מכסיקניות ותפסיק לייבא ארצה מוצרים קולנועים מפוקפקים ובורגניים כמו המעשייה הצרפתית החברתית והקיטשית להחריד, "Welcome". אני עדיין מנסה לפענח איך למהגר עיראקי שישן ברחוב, שחצה את אסיה ואירופה ברגל או טרמפים ועבר שפע עינויים בתורכיה - יש שרירי חזה ובטן, גוף נטול שערות גם באזורים אסטרטגים, כסף לשיעורי שחיה, בגד ים קטן וצמוד, ואנגלית כול כך טובה. אחרי שספגנו את העלבון יפה הנפש והרדוד להפליא, אפשר להתמקד בסרט נטול כוונות הומאניות אך עמוס כוונות קולנועיות שהמרכזית שבהן היא פשוט לבדר."רודו וקורסי" מתכוון להצחיק, לרגש ולהיות חוויה קולנועית בסיסית ולא יומרנית והוא מצליח לעמוד במשימה ולספק בידור קולנועי ראוי לחלוטין לקיץ המתקרב אלינו לטובה. קצת קשה להיכשל כאשר הבמאים הכי מוכשרים במכסיקו הם המפיקים של הסרט, הבמאי הוא התסריטאי של "ואת אמא שלך גם" וצמד השחקנים שמוביל את המוצר המגניב הזה הם גאל גרסיה בראנל (אהבה נושכת, מדעי החלום, חינוך רע, בבל) ודייגו לונה (מילק, טרמינל, ריקוד מושחת 2, שטח פתוח). השניים כמובן התגלו לעולם בלהיט "ואת אמא שלך גם" והפכו לסנסציה עולמית בין לילה. עכשיו הם חוזרים לשתף פעולה והציפייה משתלמת.
לעומת "ואת אמא שלך גם" המעולה הסרט החדש לא עומד להפך לסרט פולחן או סרט חשוב אבל הוא בהחלט בידור קולנועי ראוי לצפייה על המסך הגדול. העלילה עוקבת אחרי שני אחים - טאטו ובטו. טאטו חולם להיות זמר מצליח ואילו בטו חולם לעשות קופה גדולה בהימורים. לשניהם יש חלום משותף - לחסוך מספיק כסף כדי לבנות לאמם את בית חלומותיה על חוף הים בכפר העלוב שבו הם מתגוררים. הגורל מתערב בתוכניותיהם כאשר צייד כישרונות של שחקני כדורגל מגיע לכפר וצופה בשניים במהלך משחק כדורגל תמים. הוא מחליט להביא אותם אל העיר הגדולה ולהפוך אותם לשחקנים בליגה הארצית.שני הכפריים הבורים אך מקסימים מוצאים את עצמם בלב החלום הקפיטליסטי אך בלי הכלים להתמודד איתו. השניים שחיו בצריף רעוע ועבדו במטה בננות נחשפים לחיי זוהר שאף פעם הם לא היו מורגלים אליהם ואפילו לא היו בגדר פנטסיה הגיונית. כמו בכול סרט בז'אנר הנ"ל הם מגלים שיש מחיר כבד לאותם חיים וצד אפל ולא נעים שישחרר מהם שדים בלתי צפויים. ואיך לא, צמד האחים שהפכו ליריבים ימצאו את עצמם על המגרש מתחרים זה מול זה.
קארלוס קוארון הבמאי והתסריטאי של הסרט מספק לקהל הצופים מלודרמה קומית סוחפת, סוג של סרט בורקס מכסיקני אך איכותי וטעים במיוחד, מהסוג שמתקשים לעשות בארץ. המפיקים הם אלפונסו קוארון (ואת אמא שלך גם, הילדים של מחר), גיירמו דל טורו (המבוך של פאן, הלבוי) ואלחנדרו גונזלס אינריטו (בבל, 21 גרם, אהבה נושכת). לעומת הסרטים האפלים שהשלושה בדרך כלל מביימים, הפעם מכיסא המפיק הם נותנים לעצמם להשתחרר במקצת ומאפשרים לקהל לחייך לאורך כול הסרט ולצחוק יותר מפעם אחת. וכמובן - השניים שמובילים את הסרט מתחילתו ועד סופו - גאל גרסיה ברנאל ודייגו לונה המופלאים: השניים מטעינים את הסרט בכמות גדולה של כשרון ורגש. אני חושש שבלעדיהם הסרט הזה היה יכול להיות הרבה פחות מוצלח."רודו וקורסי" הוא בידור, אבל הוא בידור מהסוג המשובח, ולפעמים עדיף בידור טוב על פני "אומנות" רעה.
רודו וקורסי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יואב גגיל: 3716/08/2009 10:54:46
6/10אייקון ציון
"רודו וקורסי" מספר בקלילות רבה ובהומור את עלייתם ונפילתם של שני שחקני כדורגל, שבמקרה הם גם אחים. אמנם מדובר באגדה, אבל סיפורים כאלה שמענו אינספור פעמים במציאות. בכל הקשור לשחקני כדורגל המציאות באמת עולה על כל דימיון. בסך הכל סרט נחמד. מומלץ מינוס.
שם: צביקה עידןגיל: 5806/06/2009 19:39:59
2/10אייקון ציון
סרט חלש, משעמם, לא מצחיק וללא ריגוש כלשהו מיותר וחבל על הזמן
קישורים
חץ רודו וקורסי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט