"קינגסמן: מעגל הזהב" – ביקורת #2

"קינגסמן 2: מעגל הזהב". טארון אגרטון.

"קינגסמן 2: מעגל הזהב". טארון אגרטון.

פחות טוב מ"קינגסמן", "קינגסמן: מעגל הזהב" הוא מטופש (יש שיאמרו קליל), ארוך ומבדר.

עוד יותר מהסרט הראשון, עם האתרים הבין-לאומיים, הנבל חסר הרחמים עם תכניותיו הזדוניות, המכוניות, הגאדג'טים, הסימניות המוזיקליות (כלומר ה-musical cues, הצלילים אחרי סוף המרדף, המעברים המוזיקליים), החליפות והמשקאות, נראה שמת'יו ווהן יצר סרט כדי למשוך את תשומת לבם של מפיקי סרטי ג'יימס בונד כדי שישכרו אותו כבמאי לסרט עתידי בסדרת הסרטים הוותיקה בקולנוע.

אל טארון אגרטון ומארק סטרונג המצוינים מהסרט הראשון מצטרפים שלל שחקנים אמריקאים מפורסמים מאוד, בראשם ג'וליאן מור וג'ף ברידג'ס (שלא נפגשים בסרט; כל הקטעים שלו בחדר ישיבות וגם היא לא זזה בין הרבה אתרי צילום), ועם האלי ברי וצ'אנינג טייטום.

"קינגסמן 2: מעגל הזהב". צ'אנינג טייטום.

"קינגסמן 2: מעגל הזהב". צ'אנינג טייטום.

הסיבה האפשרית היחידה לליהוק אמילי ווטסון לתפקיד הזניח שלה (כאמריקאית דווקא) הוא שהיא תגלם את נשיאת ארה"ב אם ייעשה סרט המשך, שהסרט הנוכחי מכוון אליו מאוד. כמו כן, מייקל גמבון מגיח כארתור במקום מייקל קיין וגם פדרו פסקל (הסדרה "נרקוס") פה בתפקיד די מיותר, כמעט פרודי (במיוחד כשהוא מדבר על אהובתו).

את העלילה שמניעה את המרדפים, הקרבות והיריות מתחיל צ'רלי (אדוורד הולקרופט) מהסרט הראשון, שמומלץ לצפות בו כדי להבין את ההקשרים והבדיחות מהסרט, למרות ההשוואה הבלתי נמנעת שתכריע לטובת הסרט הראשון. צ'רלי עובד עכשיו בשביל פופי (ג'וליאן מור), ברונית סמים שגרה בבידוד בקמבודיה שמסבירה את מצבה לעובד חדש שלה (כמה נוח בשבילנו, הצופים). אגזי עדיין עם הנסיכה השוודית, נחוש להציל את העולם עם עזרתו של מרלין (מארק סטרונג).

בכל פעם שמתחיל קרב של יריות או מכות מושמע שיר מחריש אוזניים בצורה מוגזמת. הקצב מהיר אך ההתרחשות במהלך הקרבות והמרדפים ברורה ונותנים מקום גם לרגעים נוגים ורציניים.

הסרט מבדר, משעשע ומשובץ רעיונות מגוחכים, החלטות תסריטיות שרירותיות ומצבים שסוטים מגבולות ההיגיון המופרך שמציב הסרט אז עדיף לא לחשוב ולתהות הרבה על מה שקורה ולמה. היכולות של מומחי המחשבים (סטרונג וברי), למשל, מדהימות ומהירות אך מוגבלות כשרוצים בכך.

"קינגסמן 2: מעגל הזהב".

"קינגסמן 2: מעגל הזהב".

הסרט מרגיש ארוך לא רק בגלל הסוף המתמהמה שלו, יש לא מעט רגעים מיותרים שהוצאתם היתה יכולה לגרום לסרט להרגיש פחות מעייף.

דירוג: ★★★☆☆

קינגסמן 2: מעגל הזהב (ארה"ב, 2017)
בימוי: מתיו ווהן | תסריט: מתיו ווהן, ג'יין גולדמן, דייב גיבונס, מארק מילר | משחק: טארון אגרטון, צ'אנינג טייטום, האלי ברי, פדרו פסקל, ג'וליאן מור
הפצה: החל מה-21.09.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

עטור כוכבים, אפס רמה, אידיוטי בכל קנה מידה

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?