שתף קטע נבחר

בעקבות האוצר האבוד

ההתרפקות הפטישיסטית על גופו המעוצב של מתיו מקונהיי מעידה יותר מכל על איכותו של הסרט "המרוץ לזהב" בו הוא מככב מול קייט הדסון, שגם בגדי הים שלה לא מכסים הרבה


 

 

כולנו יודעים שסרטים הוליוודיים מופקים כדי להרוויח כסף. אך גם התאווה לממון יכולה להוביל למוצר בידורי שעשייתו מבטאת קונספט מקורי, דחף יצירתי או סוג של כישרון.

 

איזה חזון מניע את "המרוץ לזהב", קומדיית פעולה רומנטית בכיכובם של מת'יו מקונהיי וקייט הדסון? אולי החזון של הצגת שרירי החזה השזופים והבנויים לתלפיות של מקונהיי. זוטות כמו רומנטיקה, הרפתקאות והומור מפנות את מקומן לתצוגת תכלית של נתח בשר זה.

 

טוב, לא צריך להגזים, יש רעיון בסיסי לסיפור, ואפילו כזה שיכול היה להיות בסיס לתסריט סביר ולסרט לא רע. טס (הדסון) ובן "פין" פינגן (מקונהיי) הם זוג נשוי שבתחילת הסרט עומד להתגרש.


"המרוץ לזהב". שרירי חזה מפוארים

 

נישואיהם הושתתו על שני דברים – הסקס המצוין (עובדה שמוזכרת אחת לכמה דקות בתחילת הסרט, כדי שלא נפספס את הפרט המכריע), והמשיכה ההדדית לחיפוש אוצרות ימיים. מבחינות אחרות אלו שני טיפוסים שונים. טס הייתה המוח מאחורי האופרציה, זו שמחברת את הקווים בין הפרטים והמסמכים ההיסטוריים, ו-בן הוא ילד-גבר, הרפתקן נצחי, החותר ללא לאות לגילוי האוצרות למרות שפזיזותו מסבכת אותו עם גורמים מפוקפקים.

 

המטרה

במוקד הזוגיות הזו עמד החיפוש אחר אוצר ספרדי, 40 תיבות מלאות בתכשיטים יקרי ערך, שטבעו באיים הקאריביים (בהם מתרחשת עלילת הסרט) בתחילת המאה ה-18. התיבות היו מתנת הנישואין של מלך ספרד לרעייתו, כדי שזה - כך לפחות על פי כותרות הפתיחה - יוכל לממש במהרה את נישואיו. אוצר שטבע, אם לנסח זאת בפשטות, בגלל חרמנות מלכותית ואוצר שבמציאתו תלויה אפשרות השיקום של היחסים בין בני הזוג.

 

לטקס הגירושין בבית העירייה מגיע בן באיחור לאחר שספינת חיפוש האוצרות של בני הזוג טבעה, והוא ניצל מניסיון חיסול של חבורת פושעים שחורים המונהגת ע"י אקס-ראפר בשם "ביג באני" (קווין הארט).

 

באני וחבורתו (שבה ניתן לזהות, מבעד למשקל העודף והשער הפרוע גם את מלקלם ג'אמל-וורנר, המוכר כתיאו הקסטבל, נצר למשפחת קוסבי הטלוויזיונית), השתלטו בכוח הזרוע על אחד האיים בגן העדן הקאריבי. בתחילת הסרט באני מנסה לחסל בן בכדי לנסות ולהשיג את האוצר באופן עצמאי. המרוץ לזהב יתקיים מול כנופיה זו ומול מגלה אוצרות ותיק, המורה של בן, בשם מואה (ריי וינסטון) הנשכר ע"י חבורתו של באני.

 

התפנית

הספינה שטבעה לבן בתחילת הסרט אמורה הייתה לממן, לאחר הגרושים, את השלמת הדוקטורט של טס שהתייאשה מהנישואים ומהסיכוי למצוא את האוצר. אך עם איבוד הספינה וגילוי הרמז החדש נפתח הפתח, במסורת "קומדיות הנישואים מחדש", לסדרת הרפתקאות שצפויה לשקם את הזוגיות שכמעט ואבדה לנצח.


"המירוץ לזהב". תיבות מלאות זהב

 

טס מתחילה לעבוד על ספינת הפאר של נייגל (דונלד סת'רלנד ) מולטי-מיליונר שמייד מפגין חיבה אבהית כלפיה, ובהמשך משתכנע לרתום את ספינתו לחיפוש המתחדש אחר המטמון. ג'מה (אלכסיס דזינה), הבת הצעירה והמפונקת של נייג'ל, נותקה בחוסר רצון מופגן מעולם הפפראצ'י והבילויים הסוערים לשיט עם אביה.

 

האפשרות להפוך את השיוט הסתמי לסדרת הרפתקאות בחיפוש אחר האוצר, תאפשר גם לאב-בת להתגבר על הנתק הבסיסי ביניהם. אם זה נשמע כמו עלילת משנה מיותרת ומכאנית – הרושם נכון. זהו מרכיב שאחראי לכמה מהדקות המיותרות יותר (ויש לא מעט) לאורך הסרט.

 

הכימיה בין הדסון למקונהיי הוכיחה את עצמה ב- 2003 ב-"איך לאבד בחור ב-10 ימים". שם לוהקה הדסון לתפקיד ההולם את הירושה הגנטית שקיבלה מאימה (גולדי הון) - דמות חיננית ממזרית ותחבולנית המתעללת במקונהיי. דמויות המשנה המיותרות ב"מרוץ" והדמות השקולה והנבונה (כלומר, הלא-מאוד-מעניינת) של טס בסרט, מקשות על יצירת הדינאמיקה המהנה בין הדמויות שבלעדיה אף קומדיה רומנטית לא יכולה להצליח.

 

גורם נוסף שמעכב את העלילה הוא ההתרפקות הפטישיסטית על גופו של מקונהיי. נכון שבגדי הים הספורטיביים של הדסון מאפשרים גם לה להציג גוף שזוף ונאה,

 אך אין ספק מי הכוכב. בן שוחה, רץ או סתם שוכב במיטה וקורא בזמן שהמצלמה בוחנת את גופו.

 

אני מודה שבתור זכר הטרוסקסואל תהיה זו צביעות להתלונן על סרט שעושה זאת בהתחשב במאות הסרטים שהפגינו יחס נצלני דומה לגופן של השחקניות, ובכל זאת אם התרומה הייחודית של הסרט לקומדיות הרומנטיות היא ההפיכה של גוף הגבר למושא להתבוננות תאוותנית, הרי שזה רק מדגיש את עליבותם של כל שאר המרכיבים. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים