שתף קטע נבחר

רן בייבי רן

הפרק הראשון של "רביעיית רן" הוא בעיקר לא רע. אריאנה מלמד מעדיפה את המשחק על התסריט, בעיקר זה של מיכל ינאי ונורית גלרון, ומצרה על המינון המוגזם של סקס ומילים בוטות


 

"לא רע" היא לא בדיוק מחמאה לפרק ראשון של סדרת טלויזיה, במקרה זה "רביעית רן", אבל זה מה שאפשר לומר, אם שופטים אותו לגופו ולא כחלק ראשון מתוך חמישה עשר.

 

באמת לא רע, בהתחשב בעובדה שבסדרות דרמה ישראליות יש בדיוק שתי עלילות מרכזיות: בחור-פוגש-בחורה, או התפרקות המשפחה הבורגנית מן המעמד העליון.

 

עלילה א' נוטה להתרחש, פעמים רבות מדי, מאחורי הקלעים של עולם הטלוויזיה. עלילה ב' רוויה בגילויים מפתיעים על אודות בגידות מסתוריות, מה שמחייב, מאוחר יותר, שוטים של הליכות מהורהרות לבד בעיר הגדולה והמנוכרת כדי לעבד את החומר, אגב קלוזאפ על פני הנבגד המתכרכמים והולכים ככל שנודדים דרומה מתל אביב ליפו עם השקיעה.


אי אפשר בלי שלושה זיונים על הפרק הראשון. רביעיית רן (צילום: ורד אדיר)

 

כך שאם בפרק הבא, והיה אם מיכל ינאי, בתפקיד נטע, אשר גילתה שארז, אחד מבני הרביעיה (שהוא בעלה ואבי ילדיה אחרי שהיתה חברה של אח שלו שנסע לניו יורק לעשות תיאטרון), בוגד בה עם בחור – אחרי כל זה, אם היא תסתובב בגפה בג'יפ שלה או תפסע לעבר חורבה פלורנטינית, "לא רע" יוחלף ב"די כבר".

 

הסדרה נפתחת ביום הולדתם ה-32 של בני רביעית רן, שנפגשים עם אבא ואמא כדי להרים כוסית. אפילו ניבו, הכבשה השחורה, טורח להגיע מניו יורק. גור, הנכה בין הארבעה, מביא עימו נערת ליווי למפגש, אבל היא נראית כאילו בסדר, או כוסית, בלשון האחים המגיבים. ככה זה מתחיל, ולמה להלאות אתכם במה שנמצא במרחק הקלקה, באדיבות יס, באתר הרשמי שלה?

 

בינתיים, המשחק טוב מן התסריט, ובעיקר משחקן של נורית גלרון ומיכל ינאי, שהוא משב רוח מרענן. לגלרון אין יותר מדי נוכחות בפרק הזה, ומן הסתם היא עוד תצמח בסדרה, שכן האם הישראלית לעולם חייבת להיות דמות מרכזית עד מאד. אבל בינתיים חינה הטבעי עומד לזכותה: אין לה מניירות.

 

מיכל ינאי, צריך לומר, בתנאי שהכל יימשך פחות או יותר ככה, תעשה כאן את תעודת הבגרות המשמעותית שלה, מפני שהיא מפגינה גם איפוק ושיקול וגם זעם כבוש וגם הליכה על חבל דק וגם המון כוח אצור שמאיים להתפרץ. שאפו.

 

כל הכבוד גם ליריב הורוביץ על הבימוי, אבל בינתיים, החוליה החלשה היא התסריט הצפוי, כאילו ידעו מחבריו כי כבר אי אפשר לעשות כאן סדרת התפרקות משפחה בלי שלושה זיונים לפחות על הפרק הראשון. הרחק מן הפריים של פקחי הרשות השניה, יש כאן מעשה אהבה הומוארוטי, נסיון לזיון זוגי חוקי וגם סטוץ בעמידה בשרותים של מועדון או פיק אפ באר, עם טוויסט מרושע. טוב, תגלו לבד מהו.

 

עוד תגלו, שכמקובל בעונות האחרונות, אי אפשר בלי לשמוע את המילה "כוסיות" כמה פעמים בפרק, ואי אפשר בלי "ק'סאמק", ובלי מגוון הטיות של ז.י.ן, כמו בסצינת השרותים, בה תשמעו את "תזיין אותי אוה אוה אוה אוה כן". מי אמר סרט פורנו גרמני ולא קיבל?

 

"רביעיית רן", ערוץ yes ישראלי, רביעי 22:00

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'יפ בשקיעה? רביעיית רן
צילום: עידו לביא
לאתר ההטבות
מומלצים