$
קולנוע וטלוויזיה

הסרט "תור: ראגנארוק": מצחיק וסוחף

"תור: ראגנארוק", התוספת החדשה ליקום המשותף, מהנה במיוחד בזכות אקשן והומור מוצלחים. ויש אפילו מסר מפתיע

אור סיגולי 08:3202.11.17

גם המעריצים האדוקים של היקום המשותף של דיסני־מארוול חייבים להודות שסרטי הסולו של גיבור־העל תור הם החלשים ביותר במותג "הנוקמים". מבין 17 הסרטים שהאולפן הוציא מאז "איירון מן" ב־2008 ממוקמים "תור" ו"תור: העולם האפל" בתחתית הרשימה.

 

מימין: כריס המסוורת' בתפקיד תור ומארק רופאלו כברוס באנר מימין: כריס המסוורת' בתפקיד תור ומארק רופאלו כברוס באנר צילום: איי פי

 

גם מחוץ לסרטי הפנטזיה האלה החתיך האוסטרלי כריס המסוורת', המגלם את תור, לא הצליח להוכיח שהוא כוכב קופתי, ורוב הסרטים שסחב על כתפיו הרחבות (בהם "שלגיה והצייד", "בלקהאט" ו"בלב ים") לא הביאו קהל רב. עם זאת, כשלקח על עצמו תפקידים קומיים בעלי זמן מסך מוגבל, למשל "הנוקמים: עידן אולטרון" ו"מכסחות השדים", התברר שיש בו הרבה יותר מסתם פרצוף יפה.

 

כשבדיסני־מארוול קלטו את העניין, הם גייסו לתפקיד הבמאי לסרט הסולו השלישי בסדרה, "תור: ראגנארוק", את הניו־זילנדי טאיקה וואטיטי, שיכולותיו לביים קומדיות הוכחו בכמה מהסרטים המוצלחים ביותר של הזמן האחרון ("החיים בצללים", "המצוד אחר חיות הבר"). התוצאה היא התוספת המהנה והמצחיקה ביותר ליקום המשותף, לפחות מאז "שומרי הגלקסיה" (2014).

 

הסרט החדש מתמקד בניסיונותיו של תור לברוח מכוכב שנשלט בידי ממציא מטורף (ג'ף גולדבלום) ולהציל את ממלכתו השמימית אסגארד מציפורניה של אחותו

הגדולה, שהיא במקרה גם אלת המוות, הלה (בגילומה של זוכת שני האוסקרים קייט בלאנשט). במלחמתו מצטרפים אל תור הענק הירוק (מארק רפאלו), אחיו הבוגדני לוקי (טום הידלסטון) ולוחמת ואלקירית צעירה (טסה תומפסון). אף שאיננו מקדם את סיפור המסגרת של היקום המשותף, "תור: רגנארוק" מטשטש את הטעם הרע שהותירו שני סרטי דיסני־מארוול האחרונים, "ספיידרמן: השיבה הביתה" ו"שומרי הגלקסיה 2". זאת בזכות ויזואליה נפלאה, קטעי פעולה מרהיבים, הרבה יותר הומור מבדרך כלל וגלריית דמויות שכיף לבלות במחיצתן, שאותן מגלמים בחן רב כל השחקנים. אין ספק שלהמסוורת' מגיעים שבחים לא רק על התזמון הקומי, אלא גם על יכולתו לבלוט על פני קאסט מרשים שמגבה אותו.

 

אמנם גם הפעם קשה למצוא מקוריות רבה בסיפור ההרפתקה, מה שדי מאפיין את סרטי היקום המשותף, אבל "תור: ראגנארוק" כל כך מצחיק וסוחף שזה פחות מפריע. אי אפשר גם לא להעריך את השורה התחתונה שלו, היוצאת כנגד מושג "המלחמה על הבית" וטוענת שחיי אדם חשובים מאדמה. לרוב בסרטים מסוג זה, שבהם הגיבור נלחם בפולש המנסה להרוס את מקום המחיה שלו, נדמה שמניין גופות נערמות הוא הכרח לשמירה על הגבולות. אך "תור: ראגנארוק" שובר את התפיסה הזאת. כך שגם אם סביר להניח שסרטי "הנוקמים" כבר לא יהממו אותנו כפי שעשו בעבר, פרקים כמו זה הנוכחי מזכירים לנו למה אנחנו אוהבים אותם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x