yed300250
הכי מטוקבקות
    יחסי ציבור
    24 שעות • 01.11.2017
    איך נפלו גיבורים
    מהבדיחות המשומשות ועד האפקטים המצועצעים, גיבור־העל הבלונדיני מאכזב בסרט החדש בסדרת הקומיקס של מארוול
    בנימין טוביאס

    סרט: תור: ראגנארוק

     

    דבר אחד אפשר להגיד לזכותו של הסרט השלישי של "תור" וה־17 בסך הכל(!) בסדרה הבלתי נגמרת של סרטי הקומיקס של "מארוול": הוא לרגע לא מסתיר את מה שהוא שואף להיות – סרט מצויר לילדים.

     

    אמנם בסרט יש שחקנים בשר ודם, והוא מספר איזשהו סיפור על ניסיונותיו של גיבור־העל הבלונדיני תור (כריס המסוורת' הקצת שחוק) ואחיו הנכלולי לוקי (טום הידלסטון החינני כתמיד) להציל את הכוכב שלהם מהשמדה על ידי מכשפה רעה (קייט בלאנשט, במשחק מוגזם ומגוחך שלא מצליח להיות מספיק משעשע גם כקאמפ).

     

    אבל בכל מובן אחר – מההסתמכות המוגזמת על רקעים ממוחשבים, אפקטים מצועצעים וצבעוניים מדי ומוזיקה ילדותית וקופצנית בכל רגע – התחושה בכל רגע היא שחזרנו להיות ילדים שצופים בסדרה מצוירת בשבת בבוקר. הבדיחות סיטקומיות, החייזרים צעקניים וזוהרים, ותלבושות החלל נראות כאילו נשלפו ממחסן של תחפושות זולות לפורים.

     

    על הנייר, הבמאי הניו־זילנדי טאיקה ואטיטי, שביים את קומדיית הערפדים הקורעת "מה שעשינו בצללים" ומקורב ליוצרי הסדרה ההיפסטרית הנפלאה "טיסת הקונקורדס", נראה כמו בחירה אידיאלית לביים סרט כזה. כל הסרט זועק "אני לא רציני! אני קליל! אני מצחיק!". על הנייר זה דווקא היה יכול לעבוד, כי מכל דמויות "הנוקמים" דווקא תור הנורדי הוא זה שמחזיק תמיד בתדמית הנפוחה וה"שייקספירית" מכולן. ולכן יש היגיון בסרט השלישי בסדרה לפנות לכיוון קצת מטופש וליצני, שיזכיר לנו שעם כל הכבוד לבחירות מוסריות – מדובר בסדרה לילדים.

     

    יש רק בעיה אחת: "תור 3" פשוט לא עובד. כן, הוא עלול לשעשע לפרקים ולגרור צחקוקים על חשבון גיבורי הסדרה הפחות אהובים של מארוול. מצד שני, כמעט כל הבדיחות משומשות ורוב הגגים אינפנטיליים וצפויים. אם עברתם את גיל 13, בסוף זה מתחיל לשעמם. ובעיקר: "תור 3" הוא סרט שבו לא אכפת לך לרגע מהדמויות וממה שקורה להן. אפילו רגע של עקירת עין של דמות מרכזית עובר כמשהו פחות כואב משריטה ברגל.

     

    חבר'ה, תתבגרו. גם אם מחליטים לעשות סרטי קומיקס קלילים ומודעים לעצמם — מגיע לנו יותר. רק השנה "ספיידרמן" האחרון והנפלא הוכיח שאפשר אחרת.

     

    ציון: 2.5 כוכבים

     


    פרסום ראשון: 01.11.17 , 20:32
    yed660100