yed300250
הכי מטוקבקות
    מתוך הסרט
    24 שעות • 19.11.2017
    עכשיו טוב
    אוהבים קולנוע חכם למיטיבי לכת? לכו ל"סוף טוב", החדש של מיכאל האנקה
    בנימין טוביאס

    משפחה צרפתית עשירה – סבא סנילי, אח ואחות מבוגרים, ונכדה מנוכרת – מתיישבים לחגוג אירוע משפחתי במסעדה יקרה ליד הים. זו הסצנה האחרונה ב"סוף טוב", ולמרות שלא קרה בסרט הרבה עד עכשיו מבחינת עלילה, אפשר לחוש כלפי הדמויות בנקודה הזו שני רגשות סותרים: האחד הוא שאנחנו מבינים בעצם שאנחנו לא מחבבים אף אחת מהדמויות, כי כולם בסרט דפוקים או צבועים, והשני הוא שאי־אפשר להתיק מהן את העיניים.

     

     

    לסרט הזה צריך לצרף אזהרה מסוימת: אם בעשור האחרון היה נראה שהבמאי האוסטרי המהולל מיכאל האנקה ("משחקי שעשוע", "אהבה"), מתקרב קצת יותר למיינסטרים ונהיה נגיש לקהל הרחב, כולל אוסקר וחיבוק לא צפוי מהוליווד, אז סרטו החדש "סוף טוב" מחזיר אותו למקורות שלו כ"ילד הרע" של עולם הקולנוע. מדובר בסרט קצת יותר חידתי ופחות קל לעיכול מ"אהבה" או "סרט לבן", כולל רבע שעה ראשונה מעורפלת למדי. חלק מהצופים ימצאו אותו אולי מאתגר מדי. אבל אלו שיתמידו בו, יגלו סרט חכם להפליא - דרמה משפחתית מרירה, עוקצנית, אנטי־בורגנית במפגיע, אבל גם מלאת רבדים וכבוד לדמויות שלה. ויש גם הופעות נפלאות של הקרם־דה־לה־קרם של הקולנוע הצרפתי: איזבל הופר, ז'אן לואי טרנטיניאן בן ה־86 ומתייה קאסוביץ'.

     

    במידה רבה, זו יצירה אחות מינורית ל"אהבה" (חלק מהשחקנים משחזרים באופן מרומז את הדמויות משם), אבל גם כזו שפונה לכיוון שהוא מורכב ופוליטי יותר. שאלת תרבות הסלפיז והרשתות החברתיות עולה הפעם כנושא מרכזי. וגם אם לעיתים נדמה שהאנקה קצת מטיפני ונודניק בחלק מהסצנות בהן הוא מתלונן על "הנוער של היום" שנמצא תמיד בסמארטפונים, באחרות הוא מצליח לגבש אמירות חדות וצלולות שגם מרגישות רלוונטיות. לסיכום, לא סרט לכל אחד, אבל הפעם בהחלט מדובר במחמאה. שווה מאוד.

     

     

     

     


    פרסום ראשון: 19.11.17 , 19:35
    yed660100