ביקורת #1: רובוטריקים 2: הנקמה

שייה לביוף ומייגן פוקס. מתוך רובוטריקים 2: הנקמה.

אני מאד מחבב את מייקל ביי. מאידך, אני מוכרח להודות שהחיבור עם "רובוטריקים" הראשון שביים לא היה מיידי כמו עם "בחורים רעים" ואפילו לא כמו עם "ארמגדון", ונדרשו ממני לפחות חמש-שש צפיות רק כדי שאצליח להבין מתי המצב בשליטה והטובים מנצחים. ב"רובוטריקים 2: הנקמה", עוד כן הצלחתי לעקוב פחות או יותר מי נגד מי כבר מהצפיה הראשונה (שזה אומר הרבה), אבל נהנתי ממנו כל כך פשוט בגלל שהוא אחת הקומדיות הטובות שרצות עכשיו בקולנוע.

בכך למעשה דומה יותר "רובוטריקים 2" ל"בחורים רעים" מאשר לסרטיו האחרים (והפחות מוצלחים ומהנים) של מייקל ביי. לתת לבמאי הזה לעשות סרט בלי שיהיו לו שני אנשים שיצליחו להתמודד עם הראש המצחיק שלו וידעו להנחית את הקיטש המטורף לרמות מדודות וסבירות זה פשוט לא אחראי, וככה יוצאים סרטים כמו "איילנד". לא מזיקים מדי, אבל בטח שלא מפילים מהכיסא. מייקל ביי זקוק לוויל סמית' הגבוה והמגניב שלו, ולמרטין לורנס הנוירוטי שלו – והפעם מי שנטלו את התפקיד הם ג'וש דוהמל ושייה לביוף בהתאמה.

לוקח להרס והחורבן, סימן ההיכר של ביי, די הרבה זמן להיכנס להילוך ב"רובוטריקים 2: הנקמה", מה שמשאיר חלון זמן רחב להשתטויות לא ממש רלבנטיות וטיפוס לרמות קיטש מטורפות. סם וויטוויקי (שייה לביוף) כבר התבגר, ורוצה לחיות חיים נורמלים – נטולי רובוטריקים משני צורה ומפוצצי כל דבר. התחנה הבאה בחיים הנורמלי: ללכת לקולג'. אחח, הקולג' הרחוק. מה יעשה הנער עם שומר הראש הרובוטריק האישי שלו, באמבלבי? טוב, יקח אותו איתו (קאמרו היא אחלה דרך למצוא נשים לבגוד איתן בחברה שלך). ומה יעשה עם הבחורה המפותחת העונה לשם מיקיילה (מייגן פוקס) שעדין מוצאת בו ענין? טוב, ידברו דרך האינטרנט (רק שתפסיק להטריד אותו בדרישות שיאמר את שלוש מילות הקסם). הו, אתה יודע סם, שלוש מילות הקסם הן המפתח לרפואה שלימה. נצור אותן והמתן לרגע המתאים.

קיטש (וזאת רק ההתחלה) או לא, אם אהבתם את הסצינה המצוינת ב"רובוטריקים" הראשון כשמיקיילה וסם מחפשים את משקפי הראיה של הסבא-רבה בחדרו כשלפתע פורצים לחדר הוריו, עוד לא ראיתם קומדיה מהי עד שלא ראיתם את סצינת הברוכים הבאים לקולג' ב"רובוטריקים 2". אבל בזמן שאנחנו צוחקים, האויב מתחזק. ממשלת ארה"ב הקימה כוח צבאי מיוחד שיעבוד בצמוד לרובוטריקים שמצאו מקלט על כדור הארץ, בהובלתם של קפטן לנוקס (ג'וש דוהמל) וסרג'נט אפס (טייריס גיבסון), וילכוד את כל השקרניקים שמתכוננים כאן לנקמתו של הנופל. אותו נופל הוא הבוס של מגהטרון שיעשה הכל כדי לעמוד בהבטחתו ארוכת השנים לשאוב את כל כוחה של השמש שלנו, ולהשאיר את כדור הארץ ללא סיכוי לקיום חיים בו.

ג'ון טורטורו. מתוך רובוטריקים 2: הנקמה.

החדשות הטובות בכל הנוגע למלחמות הרובוטריקים והשקרניקים הן שמישהו הבין שבפרק הראשון אף אחד לא ידע להבדיל מי נגד מי, וחל שיפור ניכר. הפעם הקרבות מתנהלים עם הרבה הילוכים איטיים ולרוב המצלמה לוכדת פחות מהם בעדשתה ומקלה על הניסיון להבין אם מדובר בטובים או ברעים. החדשות הרעות הן שזה לא ממש עוזר: עדין קשה נורא להבדיל בין כל הדמויות, ובמיוחד בין השקרניקים (הרובוטריקים לפחות צבעוניים, השקרניקים סתם מנהלים תחרות על מי מכוער יותר). אבל אל דאגה, אם בפרק הקודם נדרשו כל הרובוטריקים כדי בקושי לבלום את השקרניקים ונוצרה מערבולת מתכת וצבע, הפעם אופטימוס פריים לבדו יכול לנצח חמישה לפחות וכמובן שמגהטרון בינהם. טוב, כמעט.

אבל צריך לזכור ש"רובוטריקים 2" הוא לא סרט שחרט על דגלו להיות סרט איכותי (או הגיוני מדי, לצורך הענין), אלא פשוט מרענן קיץ מגניב הגדוש באקשן – וזה בדיוק מה שהוא. אז מה אם כמעט כל רגע שני בתסריט נטול היגיון וכל רגע שלישי קשור בצורה זו או אחרת במיניות של מייגן פוקס. לפעמים מגיעים סרטים המנסים להיות כאלה, אבל בסופו של דבר יוצאים בסקאלה של דביליות מרקיעת שחקים שגם אני מתרגז. "רובוטריקים 2" הוא דווקא מהסוג השני, בעל החן והחינניות של הומור רב ודמויות קריקטוריסטיות דוגמת אלו של ג'ון טורטורו ושייה לביוף, שאפילו דמויות אחרות עם משפטים מטומטמים כל כך כמו זו שאימץ טייריס גיבסון לא יכולות להרוס.

הכל בעצם מתחבר היטב, ברגע שהצופה מניח לעצמו פשוט להנות ממתקן השעשועים הקומי שלפניו. לא משנה שרוחות רפאים רובוטריקיות מסוגלות לשלוט על הגשמי, לא משנה שכל השקרניקים נראים אותו הדבר, לא משנה שהאינפנטיליות לא פעם גואה מדי (חכו שתראו מה ג'ון טורטורו מצא בין רגליו של שקרניק) ולא משנה שכל השחקנים בסרט לא מפגינים רצינות מיוחדת בתפקידיהם (שזה דווקא יתרון). מה שחשוב הוא שהסרט מאד מאד מצחיק, זורם היטב, ואפילו תנועת המצלמה המהירה ובעיקר ראוותנית, בסופו של דבר לא רעה בכלל.

דירוג: ★★★½☆

לחצו כאן לעבור לביקורת של גיא דולינגר על "רובוטריקים 2: הנקמה"

רובוטריקים 2: הנקמה
ארה"ב, 2009
147 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-23.06.2009 בבתי הקולנוע.
בימוי:
מייקל ביי
תסריט:
אהרן קרוגר
אלכס קורצמן
רוברטו אורצ'י
שחקנים:
שייה לביוף
מייגן פוקס
ג'ון טורטורו
ג'וש דוהמל

[…] לחצו כאן לעבור לביקורת של אלי שגב על "רובוטריקים 2: הנ… […]

רון

אלי
לא הזכרת את גלן מורשאואר הידוע כסוכן פירס מסדרת 24 (ומהבודדים ששרדו שם את כל העונות…)המגלם בסרט את הגנרל ידיד הרובוטריקים
קשה לי לא לחבב כל סרט או סדרה שהוא מופיע בה.

רון

אלון (כן ההוא שלא קשור לכלום)

אתה רוצה להגיד לי שאתה ראית את "רובוטריקים" הראשון חמש שש פעמים?!?!?!?!?!?

אוח, ילדי הטוב והרך. אבדה דרכך, חזור אלי הביתה, אל ביתם של בונואל ופדריקו, של פדרו וויילדר….אנחנו מתגעגעים אליך…

אלי שגב

אלון-שלא-קשור, אני אוהב להבין דברים. אני לא אוהב להשאיר קצוות פתוחים בהבנה 🙂 אה, ואולי קצת הגזמתי.

רון, אכן הוא מופיע שם. אפשר לראות את רשימת השחקנים בעמוד הפרטים המלאים של הסרט, ממש כאן באידיבי דרך החיפוש למעלה 🙂

אלון

יש פה מקום לאלון אחד בלבד!
סתם

גם אני אוהב את מייקל ביי
איך שלא יהיה רובוטריקים 2, מייקל ביי הוא בטוח יותר טוב ממאקג'י ושליחות קטלנית שלו…

[…] מקוה שנצליח להשיג את המידע הזה עוד היום) נהנה כמוני מהסרט ויצא בהמוניו לצפות בו. גם בארה"ב, כמו בארץ, […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?