"קרב המינים" – ביקורת #1

"קרב המינים". סטיב קארל, אמה סטון.

"קרב המינים". סטיב קארל, אמה סטון.

"קרב המינים" מבוסס על אירוע אמיתי בשנות השבעים ששינה את הספורט העולמי וגם את אופן ההסתכלות כלפי ספורטאיות-נשים. הסרט עצמו אינו חף מבעיות והוא לא סרט האיכות שציפיתי לו. הוא פשוט מדי וחסר תחכום רב, אך בזכות הפקה נהדרת ובעיקר בזכות המשחק המצוין של שני השחקנים הראשיים, הוא מהנה וזורם.

את "קרב המינים" ביימו הצמד ג'ונתן דייטון וולרי פאריס, שכבר שיתפו פעולה יחד בכמה פרויקטים, בינהם "מיס סאנשיין הקטנה" מ-2006 שגם בו הופיע סטיב קארל. כמו ב"מיס סאנשיין הקטנה", אחת החוזקות בסרט זה היא הקשר בין הדמויות – אם זה בין בילי ג'ין גרין (אמה סטון) לבובי ריגס (סטיב קארל) או בין גרין לבעלה לארי (אוסטין סטוואל) – או כל קשר בסרט.

הבעיה העיקרית של "קרב המינים" היא שהוא לא החליט אם הוא סרט איכות שמכוון לאוסקר או סרט הוליוודי טיפוסי. כלומר על כל חלק בו יש אמירה כבדה או דמות עמוקה שמתפתחת, יש לעיתים גם בדיחה די רדודה או דמות נורא פשטנית וריקה.

ב"קרב המינים" אנחנו בתחילתה של המהפכה המינית ועלייתה של תנועת הנשים. משחק הטניס ב-1973 בין הטניסאית מספר אחת באותה תקופה, בילי ג'ין קינג, לבין אלוף הטניס לשעבר, בובי ריגס, קיבל את הכינוי "קרב המינים" והפך לאירוע הספורט הנצפה ביותר עם 90 מיליון צופים בכל העולם.

אבל למרות הקרב בתוך מגרש הטניס, מחוצה לו, קינג וריגס נלחמים בקרבות אישיים לא פשוטים. בילי ג'ין נאבקת בצורה תמידית למען השוויון המיני ובו זמנית נאבקת כדי להשלים עם המיניות שלה. כאשר בובי נלחם עם השדים הפנימיים שלו שגורמים לו להיות מכור להימורים ולהגיע עד סף גירושים עם אשתו פריסילה (אליזבת' שו). ביחד, קינג וריגס הגישו מופע תרבותי שהדהד הרבה מעבר למגרש הטניס וגרם לדיונים ברחבי העולם שעד היום, הם תקפים.

"קרב המינים". אמה סטון.

"קרב המינים". אמה סטון.

בהופעתם, אמה סטון וסטיב קארל פשוט מרימים את הסרט הזה כמה רמות. כל פעם ששניהם או אחד מהם על המסך, אי-אפשר להוריד את העיניים מהם. בעיקר סטיב קארל, שפשוט הופך סצנה רגשית למצחיקה וחזרה לרגשית בלי להזיע. במו ידיו הוא גורם לסרט לזרום. לכל שחקני המשנה אין הרבה עם מה לעבוד אבל עם המעט שכן, הם היו בסדר גמור.

מבחינת הפקה "קרב המינים" מאוד מושקע. אפשר לראות שכל המעורבים הקפידו עד הפרט האחרון בכל הנוגע לאווירה ולתקופה בה הסרט מתרחש. כמו כן הפסקול מאוד תורם לאווירה, הוא מלחיץ כשהוא צריך להיות מלחיץ והוא רגוע בכיף כשהוא צריך להרגיע את הרוחות. מבחינת אפקטים, אני לא יודע אם אלה היו צילומים אמיתיים מהמשחק או לא, אבל תמיד כשהיה wide shot של המשחק, מאוד בלט שזה לא סטיב קארל שם.

"קרב המינים". סטיב קארל.

"קרב המינים". סטיב קארל.

"קרב המינים" הוא סרט מעניין ורלוונטי לנושאים מאוד אקטואליים. הוא עשוי טוב וכאמור כולל שני שחקנים בשיא שלהם. למרות שהוא לא יצירת מופת כי הוא פשטני מדי במקומות מסוימים או בדמויות מסוימות, הוא עדיין סרט מאוד מהנה.

דירוג: ★★★½☆

קרב המינים (ארה"ב, 2017)
בימוי: ג'ונתן דייטון, ולרי פאריס | תסריט: סיימון ביופוי | משחק: אמה סטון, סטיב קארל, אנדריאה רייזבורו, נטלי מורלס, שרה סילברמן, אלן קאמינג
הפצה: פורום פילם, החל מה-23.11.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?