ביקורת טלויזיה: רביעיית רן (ערוץ yes Stars ישראלי)

רביעיית רן

"רביעיית רן" מצטמצמת כולה לאירוע אחד מפתיע, כשכל העלילה מסביב באיכות בינונית. אלי שגב ציפה ליותר.

"רביעיית רן" נפתחה אתמול בסערה. זה לא היה בימוי יוצא דופן, וגם לא משחק פנומנלי של מי מהשחקנים של הסדרה. מדובר בעלית מדרגה נוספת בבוטות שיוצרים בישראל בוחרים לנקוט בפרי עמלם. ברם זו כנראה הפעם היחידה שאני מצדיק נועזות שכזו על המסך.

ל"רביעיית רן" יש קו עלילה פשוט למדי. לפני 32 שנים, נולדה בישראל כביכול רביעית האחים הראשונה במדינה. היום, האחים כבר בוגרים ומבוגרים, איש איש הלך בדרכו שלו והשיג אי אילו מטרות שהיו לו. שלושה מתוך ארבעה, זאת אומרת. האח הרביעי, ניבו (יפתח קליין), סיים מזמן ב"בית צבי" את לימודי המשחק, ובדיוק כמו בשיר – משם הוא רק מילצר.

משולש אהבה מוזר נחשף ככל הנראה, כאשר ניבו שב לחיק משפחתו מהגלות הרחוקה של ניו-יורק. ניבו כנראה היה בקשר רומנטי עם נטע (מיכל ינאי), עד שעזב לחו"ל והזו מצאה את עצמה עם אחיו, איתן (עודד לאופולד). בינתים, נראה שהאח הנוסף, גור (אושרי סהר), מצליח טוב יותר להגשים את חלומו של ניבו להיות שחקן, והאחות, גלי (הגר בן-אשר), פיתחה רעמת שיער אדירת מימדים ומנסה להיות האישה שבבית עם הילדים.

ללא ספק, שיא הפרק נרשם כאשר אנו מגלים את איתן, מעדיף לשכב עם אורן ולא עם אישתו. סצינת משגל גברית המעטרת את המסך לכמה שניות, תשאיר לבטח כמה פיות פעורים (נו, מזל שזה לא משודר בערוץ ממלכתי). המטרה הושגה, שמנו לב לסדרה. נטע, האישה של הגבר שרעה בשדות ניכר, מותירה חותם ענייני ומסקרן לסדרה עם הופעה מרשימה למדי של הגברת ינאי.

בכלל, מיכל ינאי, כאחת הנשים היפות ביותר בישראל לדעתי (בשר ודם, בלי הפלסטיות של המסך), עשתה לעצמה התאמה רצינית לתפקיד. בתור עקרת הבית של הבעל המפרנס, ההופעה של ינאי היא הכל חוץ ממטופחת. אולי אני טועה, אבל פניה של ינאי עבים ונפוחים יותר, עייפים מאד, כאילו חייה אולי לא חסכו מהתיאבון שלה להתיחד עם בעלה, אבל בהחלט לא היטבו עם החיצוניות שלה. גם מלבושיה נבחרו כהלכה, עם המראה הקיבוצ'ניקי הפשוט.

אבל ככלות הכל, מה באמת ראינו ב"רביעיית רן"? לאן הסדרה הולכת? פרק הפתיחה כאילו מוכוון כולו לאותן כמה שניות של איתן וחברו למיטה. שאר העלילה בינונית ומטה, עם משחק ירוד למדי מצד שאר השחקנים בסדרה. יפתח קליין מקצין אפילו יותר את הסגנון ה'אריק-משעלי' שלו, במקום לנסות להיות קצת יותר אמן בלתי מוערך עבור הדמות. זה היה נחמד בעבר, אבל היי! יפתח! שנה קצת משהו במשחק שלך. תתאים אותו לדמות, ולא להיפך.

דירוג: ★★½☆☆

רביעיית רן
ישראל, 2008
32 דקות לפרק.
שידור: yes Stars ישראלי, ימי ד' ב-22:00, החל מ-18.06.2008
שחקנים:
יפתח קליין
עודד לאופולד
הדר בן-אשר
אושרי סהר
נורית גלרון

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?