וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרמוט מחשב: העונה השלישית של "מר רובוט" היא הטובה בתולדותיה

13.11.2017 / 0:21

גם אם סבלתם מהעונה השנייה של "מר רובוט", ואפילו אם לא הבנתם על מה המהומה כבר מתחילת הדרך, העונה השלישית מצליחה לאזן בין השאפתנות של יוצרה לבין הרצון שלו לספק את המעריצים. התוצאה מניבה רגעים ופרקים מדהימים, ואת העונה הטובה והאחידה שלה עד כה

מר רובוט עונה 3, רמי מאלק. יח"צ,
הקפוצ'ון האיקוני. רמי מאלק כאליוט/יח"צ

כמו רבים אחרים לפניו, גם סם איסמעיל התאהב ביצירה שלו. זה קרה בשלב מוקדם למדי בחייה של "מר רובוט". מאז ומתמיד הייתה שאפתנית בואכה יומרנית, מאז ומתמיד התמוגגה מעצמה. כאילו הייתה הראשונה להציג דמות מרכזית שהתבררה כאישיות נוספת של אחרת, או החלוצה שהשתמשה בסיטקום משפחתי בתור תבנית שבתוכה תפרק את התא המשפחתי, וכיוצא בזה. מבעד לעיני גיבורה המעורער גוללה הסדרה סיפור שלא באמת ניתן לסמוך בו על מה שאנחנו רואים, וניצלה את החירות היצירתית הזו לטובת שלל הרפתקאות נרטיביות שחלקן היו מרתקות, אחרות נפלו חלל וכמעט כולן נמתחו שלא לצורך.

המריחה הגיעה לשיא בעונה השנייה. אמנם היו דברים רבים שעמדו לזכותה - היא תמיד כל כך יפהפיה למראה, החזון שלה נותר חתרני ומסקרן, הגיבור המשיך להיות מרתק ונוגע ללב לא פעם, הדמות הכי גרועה ושרירותית בסדרה (טיירל ווליק) כמעט לא נכחה בה, וכן הלאה. אבל אף על פי כן, בקלות אפשר היה לקצר את העונה בחצי ולא להפסיד דבר. לראשונה בוימו כל פרקיה על ידי איסמעיל, שהגם שעשה זאת עם המון טכניקה מרשימה, התמסר לקצב כל כך איטי והומה ביותר מדי סצנות אניגמטיות עד שצופים רבים נכנעו ופרשו. כמו כדי לייאש עוד יותר את החלשים, העונה השתרעה על פני 12 פרקים במקום עשרה כמו בעונה הראשונה, ורבים מהם היו ארוכים מהרגיל. אות מובהקת להפרזה שהייתה תכלית העונה הזו, וליד החופשית מדי שסיפקה רשת USA לאיסמעיל.

מר רובוט עונה 3, כריסטיאן סלייטר. יח"צ,
מושך לכיוונים הרסניים בהרבה. כריסטיאן סלייטר כמר רובוט/יח"צ

כך גם הניסיון של העונה לשוות לעצמה ארשת פילוסופית ומהורהרת בנבכיו של עולם קורס. "כל כך הרבה תלוי במריצה אדומה", דיקלם טיירל לאליוט בדמעות בסוף העונה הקודמת את שירו של וויליאם קרלוס וויליאמס, "בוהקת במי גשם / לצד התרנגולות הלבנות" (תרגום: עודד פלד). "מר רובוט" פספסה לגמרי את הקהל שלה. היא לא סדרה כזו. כלומר כן, היא בהחלט נפוחה מחשיבות עצמית, אך לא התכנסנו מולה כדי שהרובד הזה יושלך על פנינו באופן כה גס ומלאה. על כן אולי המייצג המושלם והמבדח מכולם לשינוי בעונה השלישית והחדשה טמון באותה מריצה אדומה - כעת זהו שמה של מזללת מזון מהיר חדשה. מה יותר הולם בעולמה האנטי-קפיטליסטי של "מר רובוט", מאשר להכיר בטרוניות הצופים והמבקרים על ידי זה שתיקח פואמה קלאסית, ותהפוך אותה לבית עסק משגשג המסרב לספק ללקוח את המילקשייק שהובטח לו אחרי עשרה ניקובים?

אכן, "מר רובוט" שינתה כיוון בחדות. היא מנקה אורוות, נפטרת מסרחים עודפים, מספקת המון תשובות לשאלות, מקרבת שוב בין דמויות שהתרחקו זו מזו; היא אפילו מקדישה פרק שלם מעניין למדי למה שעבר על טיירל מאז 9 במאי 2015, הפריצה שהפילה את "אי קורפ" על ברכיו והכניסה את העולם כולו לסחרור. בנוסף, אחד מהדברים שקשה להתעלם מהם בעונה הזו הוא הבאתה של 'ורד לבן' אל קדמת הבמה - למרבה השמחה ב"ד וונג הוא כעת חלק מהקאסט הקבוע. האיש אחראי לכמה מהסצנות והשורות המעולות בסדרה.

עוד באותו נושא

בפתיחת העונה השנייה של "מר רובוט" היא מתמקדת ומשתכללת

לכתבה המלאה
מר רובוט עונה 3, בובי קנאבלי. יח"צ,
מר רובוט עונה 3, בובי קנאבלי/יח"צ

אבל כמובן, המוקד היה ונשאר אליוט. החיבור המחודש שלו עם אחותו, שבלי ידיעתו משתפת פעולה עם ה-FBI, מחדירה פנימה את הרגש הכל כך נדרש בסדרה שעל פניה היא מאוד קרה, טכנית וצינית. עבור אליוט מדובר במעין תמונת מראה לשנה שעברה - הוא ניסה אז להתרגל לניתוק מהעולם ומהמחשב, לשגרת יומו, להתנער ממר רובוט, קונטרסט למלחמה המתמדת שלו נגד "איבל קורפ". גם הפעם הוא נעמד, מסתובב ומנסה להתנגד לעצמו, אולם בדרך אחרת, משמעותית בהרבה. את מקומו של הקפוצ'ון האיקוני תופסות חליפות בהירות, נורמליות ומשעממות, ומתוך לב המאפליה הוא מבקש לשנות מבפנים, כמו גם לנטרל את הנזק שהוביל עם חבריו ובדיעבד רק חיזק את אחיזת התאגידים על האזרחים. כמובן, הדמות משמה של הסדרה הולכת אל כיוונים הרסניים בהרבה, ומשיכת החבל הזו בין שתי האישיויות - שכל אחת מהן אינה יודעת מה האחרת עושה - משורטטת לעילא ומייצרת רגעים רבי עוצמה, כמו גם מפגני משחק אדירים של כריסטיאן סלייטר ובעיקר רמי מאלק.

את מחציתה של העונה עברנו כעת עם הפרק "שגיאת זמן ריצה", שעשוי להיות הטוב ביותר בתולדותיה עד כה - מין שילוב בין "24" ל"בירדמן". בשוט אחד לכאורה ובזמן אמת ניסה אליוט לטרפד את "שלב 2" שאמור לצאת לדרך באותו יום, בזמן שאבטחת "אי קורפ" ונציגי הצבא האפל מנסים למנוע זאת ממנו, וזה רק הולך ומשתגע משם. מדובר בקדחתנות מתוזמרת שמעבירה היטב את הזמן הדוחק ואת העצבים המרוטים. הישג טכני מרהיב לא רק עבור "מר רובוט", אלא גם באופן כללי בטלוויזיה. גם הפעם רשת USA יישרה קו עם איסמעיל (שביים גם את כל פרקי העונה הנוכחית) - בארה"ב שודר הפרק ללא פרסומות שהיו קוטעות את הרצף הזה.

הפרק הזה מבהיר עד כמה האהבה העצמית של איסמעיל ושכלול היכולות שלו חברו הפעם למשהו חדש ומוצלח פי כמה: ניסיון מבורך לרצות את המעריצים. העונה השלישית יוצרת איזון מושלם, הכי מדויק מאז תחילת דרכה של "מר רובוט". המסתורין והמיינדפאק עדיין כאן, אך בבסיסה מדובר ביצירה הרבה פחות משתרכת, הרבה יותר ישירה, והרבה הרבה יותר טובה.

מר רובוט עונה 3, ב.ד. וונג, בי די וונג, ב"ד וונג. יח"צ,
אחראי לכמה מהסצנות והשורות המעולות בסדרה. ד"ב וונג כ'ורד לבן'/יח"צ
מר רובוט עונה 3, פורשיה דאבלדיי. יח"צ,
לא עוד שיר. אנג'לה במזללת המריצה האדומה/יח"צ
מר רובוט עונה 3. יח"צ,
מחדירים את הרגש. דרלין ואליוט/יח"צ

העונה השלישית של "מר רובוט" משודרת בימי ראשון בסלקום TV וב-HOT, בסמוך לשידור בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully