"מלחמת הכוכבים 8: אחרוני הג'דיי" – ביקורת #1

"מלחמת הכוכבים: פרק 8 - אחרוני הג'דיי". דייזי רידלי.

"מלחמת הכוכבים: פרק 8 – אחרוני הג'דיי". דייזי רידלי.

למרות הכתיבה הילדותית והרדודה, וחצי ראשון איטי עד משעמם, ברגע ש"מלחמת הכוכבים 8: אחרוני הג'דיי" מגביר קצב, הוא מלא ברגעים של יראה ושל 'וואו'. כאשר הקרדיטים עלו בסוף הסרט, מאוד רציתי שזה ימשיך – מבחינתי עוד שעתיים. לא מדובר ביצירת מופת – לא קרוב אפילו – אבל "אחרוני הג'דיי" הוא אחלה בילוי, בעיקר כאמור בחצי השני שלו, גם למעריצים וגם לאלה שאינם (כמוני).

ריאן ג'ונסון ("לופר")  ביים את הסרט וסך הכל עשה עבודה טובה, אבל לא מורגשת שום חותמת שלו. אין משהו ב"אחרוני הג'דיי" שמעיד על כך שג'ונסון ביים אותו. הסרט נראה פנטסטי, מלא בשוטים יפיפיים ומרתקים. האפקטים ברמה גבוהה מאוד, כמו שאנחנו מצפים מ"מלחמת הכוכבים". הבעיות הכי גדולות של "אחרוני הג'דיי" הם הקצב וההתפתחות שלו בחצי הראשון והכתיבה, שהיא פשוט ילדותית וקיצ'ית באופן קיצוני ואפילו מביך.

למרות שצריך מאוד להיזהר מספויילרים בסרט הזה, ניתן לספר ש"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" פועל בעיקר בשני ערוצים. באחד מהם אנחנו מוצאים את פו (אוסקר אייזק), פין (ג'ון בויגה) והגנרלית ליאה (קארי פישר) בורחים מהמסדר הראשון. הם נמצאים במרוץ נגד הזמן כדי לשרוד ולברוח מהאיומים של המנהיג העליון סנוק (אנדי סרקיס) והפקודים שלו, גנרל האקס (דונל גליסון) וקיילו רן (אדם דרייבר).

בערוץ השני של "אחרוני הג'דיי" אנחנו נמצאים עם ריי (דייזי רידלי) שמנסה לשכנע גרסה שבורה ומפוחדת של לוק סקייווקר (מארק המיל) ללמד אותה את דרכי הג'דיי. אבל לשכנע את לוק זאת לא המלחמה היחידה בה ריי נלחמת, הצד האפל קורה לה הוא מתחזק והיא צריכה להתמודד ולהיאבק כדי להישאר בצד המואר.

הרוב הגדול של הקאסט הענק הזה מספקים הופעות טובות מאוד. נכון היה להם פה ושם משפטים ילדותיים, אבל זו אינה אשמתם. היחיד שהפריע לי הוא מארק המיל: יכול להיות שהיו כאן החלטות של הבמאי, שגרמו לתחושה הזאת אבל זה הרגיש לי כאילו הוא בא לשחק אך ורק למעריצים. המשחק שלו מאוד מוגזם, בעיקר בסצנות שצריכות להיות אייקוניות.

"מלחמת הכוכבים: פרק 8 - אחרוני הג'דיי". מארק האמיל.

"מלחמת הכוכבים: פרק 8 – אחרוני הג'דיי". מארק האמיל.

פסקול הסרט, כמו שאנחנו מצפים מ"מלחמת הכוכבים", אייקוני. הוא מאוד מוסיף ותורם לתחושה של יראה ושל 'וואו', כמו שהוא גם מוסיף לרגעים רגשיים ועדינים. פסקול שפשוט כל הזמן במקום. ה-CGI ב"אחרוני הג'דיי" עובד מצוין, לא הרגשתי שיש יותר מדי שימוש בו, אפילו בסצנות עם סנוק, שהוא בעצמו דמות עשויה באנימציה ממוחשבת. השימושים והמינון באפקטים הם אחת הסיבות שכל הסצנות האייקוניות של הסרט עובדות. באמת, חוויה קולנועית מצוינת מהבחינה הזאת.

"אחרוני הג'דיי" הוא סרט מהנה ובילוי מצוין, מרגיש לי פספוס שהכתיבה שלו ברמה כל כך נמוכה ושהחלק הראשון כל כך איטי, כי הוא היה יכול להיות לא רק בילוי מצוין אלא סרט אייקוני. קהל שלא מעריץ "מלחמת הכוכבים" יאהב את הסרט אבל המעריצים פשוט יעופו עליו ובצדק.

דירוג: ★★★½☆

מלחמת הכוכבים: פרק 8 – אחרוני הג'דיי (ארה"ב, 2017)
בימוי: ריאן ג'ונסון | תסריט: ריאן ג'ונסון, ג'ורג' לוקאס | משחק: דייזי רידלי, מארק האמיל, אדם דרייבר, ג'ון בויגה, דונל גליסון, אוסקר אייזק, בניסיו דל טורו, גוונדולין כריסטי, קארי פישר
הפצה: פורום פילם, החל מה-14.12.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?