yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    7 לילות • 12.12.2017
    מזל שור
    למרות שהוא נופל לכל הקלישאות, 'פרדיננד' הוא סרט ילדים מרגש ומהנה
    בנימין טוביאס

    'פרדיננד' הוא ההוכחה לכמה משומנת הפכה המכונה ההוליוודית שנקראת "סרט אנימציה לכל המשפחה" בעידן פיקסאר. כאילו כל התסריטאים שאחראים לסרטי ילדים באולפנים קיבלו מזכר וממלאים הוראות בהתאם. וב'פרדיננד' - שעוסק בשור פציפיסט שמעדיף פרחים על פני לחימה בזירה - מסמנים וי על הכל.

     

    גיבור עדין נפש שמורד בייעוד של הגזע או המשפחה שלו? יש. התחלה טרגית קורעת לב שכוללת מוות של אדם קרוב? יש. מונטאז' שמראה חיים מאושרים לפסקול צלילי שיר פופ מוכר? יש. מרדף משוגע לקראת הסוף? יש. סיום סוחט דמעות שבו יריבי הגיבור מבינים לפתע את גדולתו? בטח שיש. ושורה אינסופית של חיות מצחיקות להפוגה קומית - טוב, בקטע הזה 'פרדיננד' קצת מגזים ואפילו מעט מעצבן: בנוסף לעז אהבלה וקולנית (בדיבוב קייט מקינון מ'סאטרדיי נייט לייב', כמובן), תמצאו פה בתפקיד "הדמויות החמודות" שלושה קיפודים, ארבעה שוורים, שלושה סוסים גרמנים, ילדה מתוקה וכלב אדיש. זה נראה כאילו מישהו חמדן באולפני 'בלו סקיי' תיכנן איך לחלוב מכם את מכסת הצעצועים המקסימלית שאפשר להוציא מסרט כזה.

     

    אבל בכל מובן אחר, 'פרדיננד' הוא סרט ילדים ממש סבבה - באין מילה עמוקה יותר לתאר אותו. אם תלכו אליו בחנוכה במרתון אחרי 'קוקו' של פיקסאר, תגלו לא מעט נקודות דמיון ביניהם. 'פרדיננד' הוא לא של פיקסאר, אבל הוא חיקוי לא רע, וממש אפשר להרגיש את המאמצים של יוצריו להתעלות על הפלסטיות של סרטי 'עידן הקרח' (הפרנצ'ייז הכי מוצלח של אותו אולפן) ולספק הפעם דמויות וקו עלילה מרגש ושלם.

     

    יש פה גם משל ליברלי חביב על הצורך בשינוי סטריאוטיפים מגדריים - עם שור שמורד בתפקיד המאצ'ו המתבקש ממנו ומעדיף עולם "נשי" וסלחן יותר. מי שירצה לראות בו קריאת עידוד לילדים שלא ממש בטוחים בזהותם המינית - גם יכול, אבל רק אם הוא רוצה. השאר ייהנו מסרט הוליוודי עשוי היטב שיצחיק בעיקר את הילדים, ירגש קצת את המבוגרים, ויאללה הביתה לנר שלישי של חנוכה.

     


    פרסום ראשון: 12.12.17 , 20:09
    yed660100