סיפור גדול ביקורת סרט

A Matter of Size Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סיפור גדול":
"אחלה סרט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Matter of Size
משחק איציק כהן, דביר בנדק, אלון דהן, שמוליק כהן, טוגו איגאוואה, עירית קפלן, אוולין הגואל, לבנה פינקלשטיין, הילה סורג'ון, אופירה רחמים, אושרי סהר, אלברט אילוז במאי/ת שרון מימון, ארז תדמור  
ישראלי
ביקורת סרט לסיפור גדול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אחלה סרט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נהניתי מאוד מהסרט "סיפור גדול". לעומת הניסיון של יחסי הציבור למכור את הסרט כקומדיה מצאתי את עצמי מול דרמה עדינה ומקסימה עם רגעים קומיים נפלאים וכמובן שחקנים מעולים שאחד מהם, דביר בנדק, , גונב לכולם את ההצגה (גילוי נאות: דביר שיחק בשני הסרטים שביימתי). מדובר בסרט שמטרתו הראשונה היא קודם כול לבדר את קהל הצופים לפי כול כללי הז'אנר שבו ישנה קבוצה של זכרים נכשלים המוצאים את עצמם בסיטואציה אבסורדית וכנגד כול הסיכויים מתגברים על כול הקשיים. מי שהעלה במוחו את הלהיט הבריטי "ללכת עד הסוף" לא טעה, מדובר בסרט מאותו הז'אנר, רק ישראלי."סיפור גדול" היה יכול ליפול בקלות לפח סרט הבורקס הישראלי הוולגרי במיוחד עם נושא טעון של אנשים כבדי גוף מרמלה שמקימים קבוצת סומו. ייאמר לזכות הסרט שהוא עומד במשימה הזו בגבורה. צמד הבמאים הצעירים שרון מימון וארז תדמור מבצעים את עבודתם בעדינות, בחוכמה ובמקצועיות ראויה לחלוטין. עכשיו אחרי שהסרט יזכה לגרסה אמריקאית אני מקווה שהבמאים האמריקאים יעדיפו להתרכז בסיפור ובדמויות ולא במשמני הגוף שלהם.
"סיפור גדול" שנבחר לפתוח את פסטיבל הקולנוע בירושלים והוקרן בהצלחה בפסטיבל טרייבקה 2009, הוא סוג של אנטיתזה לתוכניות המציאות כמו "לרדת בגדול" שכול עניינם הוא לגרום לאנשים לרדת במשקל ולקבע סטריאוטיפים של יופי לפי מה שמגזיני האופנה וערוצי הלייף סטייל קובעים שהוא יפה וראוי. הגיבורים בסרט זה הם שמנים, אוהבים לאכול, הם גם בני אדם לא שלמים אבל מקסימים כול אחד בדרכו ואיך לא, יש להם בעיית בטחון עצמי בגלל המראה שלהם.הרצל מסיקה (איציק כהן בתפקיד ראשי ראשון בסרט קולנוע), עובד במסעדה יפנית ברמלה, חי עם אמו המודאגת (לבנה פינקלשטיין) מואס ב"דיקטטורת הרזון" ובקדושת הדיאטות של מנחת סדנת ההרזיה (אוולין הגואל) בה הוא וחבריו משתתפים. עובדי המסעדה היפנים מעריצים את גופו השמן של הרצל וחושפים בפניו את רזי ספורט הסומו. הרצל מחליט לפרוש מהסדנה ומחליט להקים קבוצת סומו בעזרת קיטאנו, מנהל המסעדה היפנית שבה הוא עובד. בדרך הוא גם מוצא אהבה, משתחרר מכבלי הבושה ולומד לקבל את עצמו כפי שהוא.
אין הרבה סרטים ישראלים שמצליחים להעלות חיוך על השפתיים. הקולנוע הישראלי בשנים האחרונות מספק דרמות קשות שעוסקות במצב הביטחוני, כלכלי, חברתי וכולם חמורי סבר. "סיפור גדול" נטוע עמוק בלב החברה הישראלית: הדמויות הם מתוך העם אבל אף פעם לא וולגריות וצעקניות כמו בסרטי הבורקס. היוצרים מזגזגים בקלילות בין קומדיה עממית לדרמה אנושית ואף פעם לא הופכים את סרט לגס מדי כמו שהיה נהוג בשנות השבעים והשמונים או מעיק ומדכא כמו שנהוג בעשור האחרון. יש ב"סיפור גדול" איזון מדויק שמצליח ליצור דרמה אנושית מצחיקה לפרקים, מרגשת לעיתים ובעיקר מספקת קולנוע ישראלי מבדר ומהנה.
סיפור גדול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1607/11/2019 13:23:32
8/10אייקון ציון
סרט ממש טוב, לפעמים קצת מוגזם אבל בסוף זה אחלה סרט, איציק כהן ודביר בנשק טובים ממש
שם: ורדגיל: 3601/03/2010 01:06:37
8/10אייקון ציון
עשו מהסרט הו-הא אחד גדול. לא מלהיב, אכן מציאותי, משעשע במקצת, וישראלי לחלוטין, שזה הכי כיף. אבל, לא מדהים כמו שאמרו כולם "לרוץ". חמוד. אפשר לחכות לדיסק.
שם: אביב ישיגיל: 2124/01/2010 05:40:20
10/10אייקון ציון
מצחיק שנון ומרגש.... פשוט אחד הסרטים הישראלים המצליחים של השנה, איציק כהן בתפקיד מדהים, מצליח לסחוף אותנו לעולם מלא הומור וצחוק... יפה מאוד!
קישורים
חץ סיפור גדול (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט