ביקורות סרטים

ליידי בירד

עידו הלמן ראה את סרטה השני של כוכבת האינדי המוערכת גרטה גרוויג והמסקנות שלו חד משמעיות.

סרט זו חוויה אישית לחלוטין. למרות שכאשר רואים סרט בקולנוע רואים אותו עם עוד אנשים אנו בעצם רואים אותו לבד, דרך העיניים שלו וחווים אותו לפי אמות המידה שלנו. ככה הרגשתי כשראיתי את 'ליידי בירד', סרטה השני (והראשון לבד) של כוכבת האינדי המקסימה גרטה גרוויג.

כבר הרבה זמן לא ראיתי סרט שכה נגע בי, כה ריגש והצחיק אותי, וכה גרם לי לרצות לדעת מה יהיה הסרט הבא של מי שביימ/ה אותו. 'ליידי בירד', אני אגיד זאת כבר עכשיו, הוא סרט מושלם. 10/10. אהבתי כול רגע בו ובשמחה אצפה בו שוב בעתיד.

על פניו אין משהו מיוחד בעלילה של 'ליידי בירד'. כריסטין מקפירסון הוא נערה בת 18 מסקרמנטו קליפורניה שמעניקה לעצמה את השם 'ליידי בירד' וחולמת ללמוד בקולג' בחוף המזרחי של ארה"ב למרות התנגדותם של הוריה. תוך כדי שהיא שולחת בקשות לקולג'ים שונים כריסטין מתבגרת, מכירה אנשים ומנסה אחת ולתמיד להבין מי זאת באמת 'ליידי בירד'. סיפור התבגרות סטנדרטי למדי.

אבל עמוק בפנים ל'ליידי בירד' יש לב ענק. גרטה גרוויג הבמאית אוהבת את כול אחת מהדמויות שמאכלסות את הסרט ורואים זאת. אין טובים ואין רעים מוחלטים בסרט, לכול דמות יש את הסיבות והרצונות שלה וכול דמות מרגישה כמו בן אדם אמיתי מהמציאות ולא כמו קריקטורה. זה הופך את 'ליידי בירד' לאחד הסרטים הכנים והאמתיים ביותר שראיתי לאחרונה.

בנוסף, הסרט מתברך בעבודת בימוי נהדרת של גרטה גרוויג שמצליחה לשים דגש על הקטעים המצחיקים והמרגשים ולהפוך אותם לכאלה טובים. אני בהחלט מחכה כבר לסרט הבא בבימוייה.

צילום: Visual Hunt

ל'ליידי בירד' יש גם קאסט שחקנים משובח מאוד. סירשה רונן אדירה בתור הדמות הראשית ומציגה הופעת משחק שהתחברתי אליה מאוד. גם שאר השחקנים נהדרים מאוד בתפקידיהם ונותנים לדמויות שלהם אופי, נפח וסיבה לרצות בטובתן.

'ליידי בירד' הוא בלי ספק אחד הסרטים הטובים ביותר שמוקרנים כרגע בקולנוע. דרמת התבגרות קומית מרגשת, מצחיקה, כנה, מרתקת, קצרה (שעה וחצי בלבד!) ומלאת לב. רוצו לראות, אין לי מה להוסיף חוץ מזה.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים