ביקורות סרטים

טומב ריידר

האם הריבוט הקולנועי ל׳טומב ריידר׳ ישבור את הקללה, או שסרטים המבוססים על משחקי מחשב תמיד ייצאו נאחס?

צילום: taymtaym

אחת האקסיומות הידועות ביותר בתעשיית הקולנוע ההוליוודית היא שסרטים שמבוססים על משחקי מחשב תמיד יהיו גרועים. משום מה כול סרט שיצא על פי משחק מחשב קיבל ביקורות פושרות ומטה. למרות כול הכישרונות, המשאבים והתקציבים שהושקעו בסרטים הללו רובם יצאו לא משהו. יש כמה שהם טראש כיפי כמו סדרת סרטי 'האויב שבפנים' אבל זה השיא שהז'אנר הנ"ל הגיע אליו.

אז עכשיו כשיוצא סרט חדש של 'טומב ריידר', ריבוט קולנועי לסדרה על האינדיאנה ג'ונס הנשית, האם הוא ישבור את הקללה או שסרטים על משחקי מחשב תמיד ייצאו נאחס?

לארה קרופט (אליסיה ויקנדר) הוא בחורה שאביה יצא להרפתקה בעקבות מכשפת מוות יפנית וטרם חזר. לארה, משוכנעת שאביה עוד חי, אורזת תיק ויוצאת אל אי מסוכן מאוד. שם היא פוגשת בארגון מרושע שרוצה לשחרר את המכשפה ולהטיל הרס וחורבן על העולם. איזה פחד!

אתחיל זאת כך: 'טומב ריידר' החדש הוא סרט סביר פלוס. מעין חיקוי של 'שודדי התיבה האבודה' לדור האינסטגרם. יש כמה סצנות אקשן לא רעות בכלל שמצדיקות צפייה בתלת מימד ו/או באיימקס אבל כמו הרבה דברים בסרט הנ"ל: מקוריות, ריגושים או משהו שתזכרו יום אחרי אין פה.

אליסיה ויקנדר, הליהוק החדש לתפקיד לארה קרופט, היא בעייני הרבה יותר מוצלחת מאנג'לינה ג'ולי (לא שזה אתגר קשה במיוחד). היא מצליחה לגלם דמות אנושית אך גם קשוחה ולוחמת. שאר השחקנים בסרט נותנים הופעות בינוניות למדי מה גם שכול הגברים בסרט מלוכלכים ולא מגולחים מה שקצת הקשה עליי לזהות את השחקנים ועירבב אצלי בראש את כול הדמויות.

צילום: Rob Obsidian

כן, השקעה רבה בתסריט לא הייתה פה. הרעים רוצים להשתלט על העולם כי הם רעים (לא, ברצינות). היחסים בין לארה קרופט לאביה מתומצתים בכמה פלאשבקים קלישאתיים למדי ובכללי הסרט עצמו זניח למדי.

אבל מי שמציל את הסרט הוא ניק פרוסט בתפקיד שלא אחשוף מהו. הוא אומנם מופיע רק לשתי סצנות אבל אותן סצנות הן בקלות הדבר הכי טוב בסרט ואף נותנות ל'טומב ריידר' ניחוח מעט אדגר רייט-י. אבל ממש מעט.

בשורה התחתונה, 'טומב ריידר' הוא סרט אקשן-הרפתקאות סביר פלוס שאפשר לראות בקולנוע ולשכוח ממנו ביום שאחרי. מבין הסרטים שמבוססים על משחקי מחשב הוא יחסית בצד הטוב של הסקאלה אבל זה יותר אומר משהו על הסוגה מאשר על הסרט עצמו.

Article author

טומב ריידר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים