וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנות הכשל: "הכל על הפנים!" של נטפליקס היא מתקפת נוסטלגיה דוחה ומביכה

16.2.2018 / 0:00

הסדרה החדשה לא רק מתרחשת בניינטיז אלא נראית כמו משהו שנשלף מהמדפים האחוריים של העשור ההוא. הצילום כל כך גרוע וחובבני עד שהוא מסיח את הדעת, הכתיבה הקיטשית עמוסה בקלישאות מעוררות גיחוך בדיאלוגים, בעלילה ובאפיון דמויות, והמשחק נע בין סביר לבין מחפיר

יח"צ - חד פעמי

הרבה דברים גרועים יש ב"הכל על הפנים!" ("Everything Sucks"), הסדרה החדשה של נטפליקס. אחד המרכזיים שבהם קופץ על הצופים כבר מרגעיה הראשונים, עם הסרגל המתגלגל לכדי צמיד ובובת טרול ודיון על ההוצאה המחודשת של "מלחמת הכוכבים" ועל אלאניס מוריסט. בפרקים הבאים יש גם טמגוצ'י, עיסוק בסלנג של התקופה, ציטוטים מפורשים של שירים וסרטים (שמקשים להבין באיזה שלב של הניינטיז כל זה קורה) ועוד ועוד ועוד ועוד - כולם כמובן בנוסף לאופנה מאוד ספציפית ולפסקול מאוד מסוים המתנגן ברקע. למקרה שאיכשהו לא הצלחתם להבין את זה, עלילת הסדרה מתרחשת בשנות ה-90, והניסיון של הסדרה לפרוט על מיתרי הנוסטלגיה מגיע לשיא מגוחך במיוחד בפרק השני, כשתלמיד בן 15 מצלם עם חבריו קליפ כדי לחזר אחרי תלמידה אחרת, כולל שלל הומאז'ים לקליפי ניינטיז איקוניים כמו "Wonderwall", "Smells Like Teen Spirit", "Ironic" וכיו"ב. המתקפה הנוסטלגית של "הכל על הפנים!" על הצופים היא לא פחות מ?דוחה. אם העשור הזה היה שלולית, "הכל על הפנים!" קפצה לתוכה ראש, נפגעה, מדממת תרכיז פטל, אך בכל זאת מתבוססת בו בהנאה.

דרמת הנעורים האמורה-להיות-קומית, שעולה היום (שישי) בנטפליקס, חוזרת אל אמצע שנות ה-90 ומגוללת את סיפורם של נערים במגמת הווידאו בתיכון בעיירה (האמיתית) בורינג, אורגון, החוברים לתלמידים מהחוג לתיאטרון כדי ליצור ביחד סרט. התוצאה היא סדרה שכמו נוצרה בעצמה על ידי תלמידי תיכון במגמת הווידאו בכיכובם של שחקנים מהחוג לתיאטרון. ליתר דיוק, היא נראית כמו ניסיון שלהם לעשות "פריקים וגיקים", סדרה שלא רק הייתה נוסטלגית בעצמה, אלא גם נוצרה בעשור ש"הכל על הפנים!" מתרחשת בו. בנוסף, יצירת הסרט כאן מעלה על הדעת את הסרטים שביים דוסון בכיכובם של חבריו ב"דוסון קריק", והנפח שמקבלות כאן דמויות המבוגרים מזכיר את הוריה של אנג'לה ב"אלה הם חיי".

הסדרה הכל על הפנים. נטפליקס,
משעמם בבורינג. "הכל על הפנים!"/נטפליקס

כל אחת מההשוואות האלה חורצת את דינה של הסדרה החדשה, אבל אם להיות הוגנים, היא מחורבנת להפליא בפני עצמה. למעשה, קשה להיזכר בסדרה ששמה כל כך הולם אותה. "הכל על הפנים!" לא רק מתרחשת בניינטיז אלא נראית כמו משהו שנשלף מהמדפים האחוריים של העשור ההוא. הצילום מתהדר לעתים קרובות בתקריבים שעשויים בצורה כל כך גרועה וחובבנית עד שהם מסיחים את הדעת, הכתיבה הקיטשית עמוסה בקלישאות מעוררות גיחוך בדיאלוגים ובאפיון הדמויות (מקווייד, אחד מהחברים, נראה במובהק ובכוונה כמו שילוב מרטין סטאר ב"פריקים וגיקים" עם גישה של שלדון מ"המפץ הגדול"; לחיצת היד המיוחדת בין לוק לאמו גורמת להתכווץ במבוכה), והמשחק נע בין סביר לבין מחפיר (בעיקר של קווין לייבלינג, המגלם את טיילר).

עם הכוח המוגבל העומד לרשותה מנסה הסדרה ללחוץ על כל כפתור אפשרי, שחוק משימוש ככל שיהיה. אביו של לוק, גיבור הסדרה החמשוש, נטש אותו כשהיה בן 7; אמה של קייט, הגיבורה השישיסטית שהוא נדלק עליה, מתה כשהייתה בת 5. שניהם חיים מאז רק עם ההורה שנותר/ה. לו יש ביטחון עצום והוא בוגר מכפי גילו, כך שאף על פי שקייט מבוגרת ממנו הוא לא מהסס לפעול. נוסף להם ישנם אמלין ואוליבר, זוג יפה גועש ורועש ממגמת התיאטרון, הנוהג להציג באובר-דרמטיות גם מחוץ לאולם המתאים לכך, בין אם אלה שורות ממחזה קלאסי ובין אם אלה חילופי דברים אמיתיים ביניהם שנעשים במליצות תיאטרלית. ההפרזה התמידית של השניים האלה הייתה יכולה להיות הפוגה קומית משובחת לו רק הייתה מופקדת בידיים הנכונות, אולם התסריט האיום והקצב הלקוי של הסדרה שהם חלק ממנה הופכים הכול בעיקר למביך ברמות לא נעימות. למען האמת, השניים האלה הם מייצגים מושלמים, כי במהותה הפומפוזיות שלהם היא בדיוק "הכל על הפנים!": מוגזמת, עשויה רע, מנייריסטית, מלאכותית, נעדרת ניואנסים, נטולת תחכום, לא מודעת לעצמה ולמידת היותה בלתי נסבלת.

ושוב, לא הוגן להשוות בין סדרות, אבל לנוכח ההיצע המרשים והמשמעותי של נטפליקס בכל הנוגע לסדרות על נעורים ועל נערים, "הכל על הפנים!" נראית כמו גליץ' שלא ברור איך נתנו לו לקרות. עדיף סיבוב נוסף עם "13 סיבות", "פה גדול" או סדרה נוסטלגית אחרת המתרפקת על תרבות פופ של לפני עשורים, רק עם כישרון גדול בהרבה: "דברים מוזרים".

עוד באותו נושא

2 מפחיד 2 רגשני: "דברים מוזרים" מתפתחת נהדר בעונתה השנייה

לכתבה המלאה
הסדרה הכל על הפנים. נטפליקס,
וידאו ודרמה/נטפליקס
הסדרה הכל על הפנים. נטפליקס,
לחיצת יד מגוחכת. לוק ואמו/נטפליקס
הסדרה הכל על הפנים. נטפליקס,
אפיון דמויות שטחי, משחק גרוע/נטפליקס
הסדרה הכל על הפנים. נטפליקס,
יפים ותיאטרליים בחוג דרמה/נטפליקס

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully