שתף קטע נבחר

UnREAL: הגילטי פלז'ר שלכם חזר

אחרי עונה ראשונה מענגת ועונה שנייה מפוזרת עם סיומת מונפצת, UnREAL עושה סימנים של לרדת לקרקע ולהחזיר לנו את הפאן הבסיסי שלה. אולי הדרמות והמניפולציות אפילו יספקו לנו חומר אמיתי למחשבה

 

 

 

מזמן לא החזקתי כל כך חזק אצבעות לסדרה שנכנסה לחדר הניתוחים, כמו שהחזקתי אותן לעונה השלישית של UnREAL שעלתה אמש (יום ג') בסלקום TV וב-yes Drama. אחרי עונה ראשונה מענגת ירדה הדרמובלה הסאטירית לבדוק את הצד השני של הסקאלה וחזרה עם עונה שנייה מפוזרת שרוצה לבלוע הכול ושומטת את הפאן הבסיסי שלה תוך כדי. אחרי הסיומת הטרגית והמונפצת של העונה השנייה – תאונת דרכים קטלנית שהוזמנה כדי להציל את העכוז הרגיש של רייצ'ל (שירי אפלבי) וקווין (קונסטנס זימר), העונה השלישית מן הסתם תנסה לרדת לקרקע ולהתקרב יותר לראשונה, מנוסה ומופקת לקחים.

עונה חדשה, רווקה חדשה. UnREAL (באדיבות yes) (באדיבות yes)
עונה חדשה, רווקה חדשה. UnREAL(באדיבות yes)

מכניסות צלע שלישית לזוגיות הסוערת. קווין (קונסטנס זימר) ורייצ'ל (שירי אפלבי) (באדיבות yes) (באדיבות yes)
מכניסות צלע שלישית לזוגיות הסוערת. קווין (קונסטנס זימר) ורייצ'ל (שירי אפלבי)(באדיבות yes)

הפעם מובילה אישה את העונה של הריאליטי הרומנטי Everlasting, לראשונה בתולדות הפורמט, מה שיאפשר לרייצ'ל וקווין להכניס צלע שלישית לזוגיות הסוערת שלהן. סרינה (קייטלין פיצ'גרלד המהממת מ"הסקס של מאסטרס") היא ה"אלון מאסק הנשית", כמו שמגדירה אותה קווין; הבחורה המוצלחת מדי שלא מצליחה למצוא זוגיות למרות – ואולי בגלל? – שהקריירה שלה היא כזאת להיט, ולמרות היותה עילוי כזה, היא עדיין נואשת לחתן. זה מסר מעט בעייתי בעידן הנוכחי אבל בעיתוי מושלם עם מהפכת ה-#MeToo, בעיקר כשסרינה מתפתה להיצמד לתיאוריה שאומרת שנשים צריכות להפוך למטומטמות כדי לא לאיים על גברים. אבל בהמשך היא מתגלה כנבונה, עצמאית וקשה לתמרון הרבה יותר מהגברים שקדמו לה בתפקיד, מה שעשוי להציל את הנרטיב הזה.

 

כמובן שסרינה היא עוד ערוץ שדרכו יוכלו רייצ'ל וקווין לנהל את הזוגיות הבלתי אפשרית שלהן זו עם זו ולספק מטפורות למצוקות שהן חוות, כל אחת בחסות השריטה הפרטית שלה. עבור רייצ'ל, העונה הזאת היא בסימן אמת ושקר – היא חוזרת מסדנה של "כנות הכרחית" שבמהלכה היא מאמצת דרך חיים שאוסרת עליה לשקר (וגם לעשות סקס על הדרך). עם האג'נדה הזאת היא מסכימה לחזור ללב המאפלייה כדי לקדם עוד אידיאולוגיה, הפעם על נשים חזקות (אחרי שהקודמת שניסתה למגר את הגזענות כל כך הצליחה). ספוילר – ותנסו להיראות מופתעים – מהר מאוד רייצ'ל חוזרת לשקר בלי הכרה.

 (באדיבות yes) (באדיבות yes)
(באדיבות yes)

 (באדיבות yes) (באדיבות yes)
(באדיבות yes)

לפי הפרקים הראשונים עוד מוקדם לנתק את UnREAL מהמכשירים כדי שתנשום בכוחות עצמה. נכון, ניכר שהעונה השלישית עושה מאמץ להחזיר משהו מהקסם הבסיסי והיא אכן חוזרת לחומרים הגולמיים שמהם עשויה הליבה שלה – מניפולציות שנעשות מאחורי הקלעים של סדרות ריאליטי, שכמו שמציינת רייצ'ל בתבונה, עדיין מעצבות את העולם שלנו, נרצה או לא. יש עוד דברים לא הגיוניים, כמו למשל איך בחרה רייצ'ל את סרינה אם היא בכלל פרשה לריטריט ארוך של כנות, ולמה לעזאזל קווין וצ'אט ממשיכים להיאבק על מה שנראה כמו הגופה העלובה של Everlasting במקום להמשיך הלאה, להגשמת שאיפותיהם האחרות.

 

אבל אם מתעלמים מכל אלה, ומהעובדה שלג'רמי ולצ'אט יש בעייה עקבית של משקל, אפשר לשקוע שוב לעוד עונה של גילטי פלז'ר שנון ורגעים מפשילי תחתונים, כמו שקווין הייתה מכנה אותם, שאולי אפילו ישאירו אחריהם משקע פוטנציאלי של חומר למחשבה.


פורסם לראשונה 27/02/2018 11:06

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים