וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ככה זה": דנה מודן ואסי כהן קוברים את התדמית שלהם בסדרה החדשה

28.2.2018 / 0:03

יש ב"ככה זה" רגעים שקטים או מהורהרים שהפואנטה שלהם לא תמיד ברורה, כמתבקש מסדרה בשם הזה, אבל בכללותה עסקת החבילה הזו מוכיחה את עצמה שוב. הסדרה מהלכת על התפר הקצת מדמם שבין הנוגע ללב לבין המעורר-פרצי-צחוק-רמים, ומצליחה כך לשכך אותו ולרכך את גיבוריה החבוטים

יח"צ - חד פעמי

מדי פעם כאשר יצירה כלשהי זוכה להצלחה גדולה, היוצר קצת כורע תחתיה. לפעמים התגובה שלו הוא להשתתק, לעתים לשנות כיוון באופן מופגן. פעמים אחרות יתעל את התחושות החצויות האלה לכדי יצירה חדשה. ינסה להוריד את הדבשת מגבו ולהניח אותה על הרצפה כבמה קטנה לעמוד עליה ולרקוע עליה עד שאולי תיסדק. לארי דיוויד הציג לעולם ב"תרגיע" את עצמו המשוחרר אחרי ההצלחה הענקית של "סיינפלד". צ'ארלי קאופמן עשה את זה ב"אדפטיישן", שהגיע אחרי "להיות ג'ון מלקוביץ'". בישראל סייד קשוע עשה את זה לא מזמן עם "התסריטאי" המופתית שלו - גרסה של עצמו ככותב המחפש את מקומו בחיים אחרי ההצלחה הגדולה של "עבודה ערבית".

כל היוצרים האלה התייחסו מפורשות ליצירות הקודמות שביקשו להמשיך מהן. דנה מודן לא עושה את זה ב"ככה זה", הסדרה החדשה שלה ב-yes. ויחד עם זאת, כמו אצלם, גם במקרה הזה היצירה הנוכחית היא מעין תגובת נגד לשכיית חמדה שכבשה את הקהל והמבקרים וזכתה בפרסים נחשבים. מתחת לפני השטח של "ככה זה" שוכנת - שלא לומר קבורה - הדרמה הקומית הרומנטית האהובה וקצרת הימים "אהבה זה כואב". מודן מתאחדת בה עם שותפה מאז, אסי כהן, לסדרה שהיא כמעט ההפך הגמור, ובצללים שלה שוכן הזיכרון של דמויות שניהם, צעירים ויפים ואוהבים.

מתוך הסדרה "ככה זה". יח"צ,
מרופטים, חבוטים ולא אסתטיים במופגן. דנה מודן ואסי כהן מתוך "ככה זה"/יח"צ

היום, מדגישה "ככה זה", הם כבר לא ככה. גבר ואישה שהסדרה אפילו לא חושפת את שמותיהם. מרופטים, חבוטים ולא אסתטיים במופגן. כהן גידל את השיער כדי להדגיש דווקא את הידלדלותו. מודן בלי היסוס עוסקת במשקל העודף שלה, לכאורה, ובפניה הנכנעים לכוח המשיכה. "רואים שאת מוזנחת", אומר לה איש מקצוע כלשהו בשלב מתקדם יותר של הסדרה. שני האנשים הכושלים הללו גרים בשכנות זה לזה. הוא עזב את אשתו והילדים אבל רוצה לחזור, היא רווקה נצחית ויתומה שמקלה ראש במשפחתיות, אולם נאלצת להכיר בערכו של הזולת.

כמו ב"אהבה זה כואב" גם כאן לא מדובר בעלילה מקורית במיוחד. אז זה היה חיבור רומנטי לא מובן מאליו בין בחור ובחורה מעולמות שונים, הפעם זהו סיפור על שני אנשים בודדים שמצאו קשר אנושי ממש ליד דלת ביתם. הדודות של קולנוע לב צופות בסרטים צרפתיים כאלה על בסיס חודשי. אף על פי כן, כמו אז גם עכשיו, מודן מיטיבה לרקוח מהמצרכים המוכרים סיפור חדש שרוב הזמן עומד יפה בפני עצמו.

זה ניכר במיוחד בפרק הבכורה. החיבורים בין שני הגיבורים פיקחיים באופן שבו הם מניחים הכל על השולחן, וכוללים כמה רגעים מבריקים שמוצאים לפועל באופן נהדר (הודות גם לבמאי רם נהרי כמובן, ששיתף איתם פעולה גם ב"אהבה זה כואב"): הוא בדיוק לקח כדורים כדי להרוג את עצמו, היא אך זה חוטפת התקף לב ובהתאם לפקודת מד"א מבקשת להיות בהשגחה של אדם אחר, גם אם זה השכן הזר שאינה מכירה. היא שואלת אותו לשווא אם תשרוד את ההתקף, מבקשת ערובה לחיים ממישהו שזה עתה ביקש למות. הוא נותן לה סטירה כדי שתתעשת והיא מחזירה לו באינסטינקט.

עוד באותו נושא

כל החיים לפניו: "התסריטאי" של סייד קשוע נוטה לשלמות

לכתבה המלאה
אסי כהן, דנה מודן, ככה זה, פרומו לסדרה. אוהד רומני,
כימיה מעולה/אוהד רומני

מאוחר יותר בבית החולים היא סוחבת את דגימת הצואה שלה, בזמן שהוא מציע לה לצאת החוצה לעשן ולשתות מיץ. היא אולי נושאת על עצמה את החרא שלה, פשוטו כמשמעו, אך הקשר הנרקם ביניהם מציג פן אחר של אנושיות, תרופה לבדידות, המחלה האמיתית ששניהם לוקים בה. הצורך שיהיה לכל אחד מהם "אחר משמעותי" - אינגלוז לא מעודן שהסדרה משתמשת בו, אבל כזה שמעביר את הנקודה - מושב על ידי פגישתם האקראית אחד עם השני ועם ספו של המוות. ברור אם כן שביחד יכירו עד מהרה בערכם של החיים. אפילו הם - אישה שקצת הפקירה את עצמה לאורך השנים וגבר לא נעים במיוחד בנקודת שבר בחייו.

יש ב"ככה זה" רגעים מהורהרים או חופרים שהפואנטה שלהם לא תמיד ברורה (מה שקורה בעיקר בשני פרקים עתידיים שנשלחו לביקורת, ועל כן לא נרחיב עליהם כעת). אתם יודעים, כמתבקש מסדרה בשם הזה. אולם בכללותה, עסקת החבילה הזו של מודן-כהן-נהרי מוכיחה את עצמה שוב. הסדרה מהלכת על התפר הקצת מדמם שבין הנוגע ללב לבין המעורר-פרצי-צחוק-רמים, ומצליחה כך לשכך אותו ולרכך את גיבוריה. דמותה של מודן ספציפית מרגשת עם הכניעות המובנית שבה, כהן מבהיר עוד פעם שהוא גם שחקן דרמטי גדול ומפזר את חנו הטבעי גם בדמות קצת מעוררת סלידה, והכימיה בין השניים מזכירה למה בעצם חיכינו שכל זה יקרה שוב. גם אם "ככה זה" לא בהכרח תיחקק לנצח בלבבות הצופים כשם שעשתה הסדרה ההיא, המפגש המחודש הזה, דהוי וקנטרני ככל שיהיה, מהווה לה אח ראוי לשמו.

אסי כהן, הסדרה ככה זה. yes,
גם שחקן דרמטי גדול. כהן/yes
מתוך הסדרה "ככה זה". יח"צ,
מרגשת עם הכניעות המובנית. מודן/יח"צ
מתוך הסדרה "ככה זה". יח"צ,
סיגריות ומיץ/יח"צ

"ככה זה" משודרת בימי רביעי ב-22:00 ב-yes Edge.

seperator

מה חשבתם על הסדרה? שתפו איתנו בקבוצת הדיונים החדשה שלנו שמוקדשת לטלוויזיה, שידור חופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully