הבן דוד ביקורת סרט

The Cousin Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הבן דוד":
"צחי גראד מצוין כבמאי וכשחקן ראשי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Cousin
משחק צחי גראד, אסנת פישמן, עלא דקה, ירון מוטולה, יואב הייט, שמעון מימרן, אורי הוכמן, יוני להב, אלי מנשה, יוסי עיני במאי/ת צחי גראד  
ישראלי
ביקורת סרט להבן דוד מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סאטירה מבריקה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאחרונה צפיתי בסרט תיעודי המספר על הלינצ'ים שבוצעו באפרו-אמריקאים באמריקה לאורך ההיסטוריה. בסרט נטען כי לפעמים אם רשויות החוק (הלבנות) לא היו מוצאות אשם בפשע כלשהו היו פשוט לוקחים את האפרו-אמריקאי שהיה בסביבה וטוענים שהוא הפושע ומיד מענישים אותו - עד מוות. הסרט" הבן דוד",שהוא על פניו קומדיה, דן בסוגיית הזר והאחר המגיע לקהילה שמרנית שלא לומר גזענית, מוצא עצמו בלב של עימות ומי יודע מה יהיה בסופו (גם לינץ' זו אופציה).נפתלי הגיבור בגילומו של צחי גראד, שגם ביים את הסרט, לוקח את פאהד, פועל ערבי כדי שישפץ את ביתו. בדיוק באותו הזמן מותקפת נערה מן היישוב שבו גר נפתלי והחשד כמובן נופל על פאהד (עלא דקא המשכנע).
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
מאותו רגע מתחיל מחול שדים מר-מתוק מלווה בשלל סיטואציות מאד לוקליות שנעות מהמשעשע ועד הסהרורי. נפתלי משוכנע בחפות הפועל ורוצה שאותו "בן דוד" יסיים את עבודתו. חבריו יוצאים נגדו ודורשים את ראשו של הפועל. הפועל נמלט ומחפשים אותו ועוד שלל התרחשויות ברכבת הרים שלא נגמרת שבה מעורבת גם משפחתו של נפתלי.נדמה וכיום מילים כמו "שלום" או "שמאל" הפכו למילים גסות ומוקצות והחברה הישראלית מתייאשת לאט, לאט מהאמונה שניתן להגיע לפיתרון. גם תעשיית הקולנוע מרבה לעסוק פחות ופחות בסכסוך, אולם נטיות אלו לא מוחקות את העובדה שערבים ויהודים חיים ופועלים ביחד ונקודות ההשקה והחיכוך לא נעלמות לרגע. טוב עושה גראד שהוא חוזר לבחון את יחסי היהודים-ערבים וטוב עוד יותר שהוא עושה זו דרך מסננת הומוריסטית שתקל על הקהל לעכל את הסרט ואת המסר שלו. גראד לשיטתו טוען כי יש להביט למציאות בעיניים (כאובה ככל שתהיה) ולעשות משהו. הוא לא בטוח מה, אבל הוא בטוח שנחוץ אקטיביזם.
צחי גראד הוא לב ליבו של הסרט. הוא נדמה לעתים כישראלי הקלאסי: תחמן, נבון, מנסה להסתדר אבל לרגע לא אדיש ושאנן. שפת הגוף והאינטונציות המופלאות שלו מביאות הרבה עומק לדמות המוגבלת של נפתלי, שבעצמו לא בדיוק יודע מה דעתו בעניין ה"בן דוד". הסרט הולך והופך מסויט ואפל ככל שהוא מתקדם וטירוף החושים ששורה על מדינתנו משתלט עד לקרשנדו הסופי. סרט מפתיע ומרתק.
הבן דוד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שריגיל: 4113/05/2018 20:36:22
10/10אייקון ציון
מדוייק, אנושי, זורם, מתפתח ומתקדם, קומי ונוגע, מציב מראה לצופים!! ליהוק נפלא ונכון של כל דמות. ישראלי כל כך.. (במובן הטוב, יש עוד מובן?!) לרוץ לראות.
שם: מורגיל: 4007/05/2018 09:45:30
9/10אייקון ציון
סרט מקסים. מעורר מחשבה עלינו כאנשים. לדעתי סרט שחשוב שאנשים יראו ויפנימו את המסר.
שם: שליגיל: 5606/05/2018 17:40:43
9/10אייקון ציון
סרט טוב עם הומור שחור שמציג מציאות קיימת על הדעות הקדומות שיש לבני האדם (במקרה הזה ליהודים על ערבים) משאיר את הצופה במחשבה.
קישורים
חץ הבן דוד (עמוד סרט)
צחי גראד
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט