ביקורות סרטים

חברים לחיים

לריצ'ארד לינקלייטר ('התבגרות', טרילוגיית 'לפני') יש סרט חדש ועידו הלמן ממליץ בחום ללכת לראותו.

צילום: ilovemypit

ריצ'ארד לינקלייטר הוא אחד הבמאים האהובים עליי. סרטיו הרגישים ומלאי האנושיות פלוס היכולת שלו ללכוד תקופות זמן דרך המצלמה כדי לספר סיפורי התבגרות (כמו 'התבגרות' וטרילוגיית 'לפני') קונים לו מקום של כבוד ברשימת הבמאים שאני לא מפספס אף סרט חדש שלהם.

'חברים לחיים' (באנגלית Last Flag Flying) הוא בערך עד לא ממש המשך לסרט הנהדר של האל אשבי 'הפרט האחרון' מ-1973. 'חברים לחיים' יצא בארה"ב בנובמבר האחרון וזכה להתעלמות מכעיסה בעונת הפרסים. אחד אחד משחקניו לא היה מועמד לאוסקר על תפקידו בסרט וזה ממש חבל.

3 עשורים לאחר ששירתו ביחד במלחמת וויטנאם יוצא לארי שפרד לחפש את שני חבריו הטובים מהשירות. מסתבר כי בנו של לארי מת במהלך שירותו והוא רוצה לתת לו קבורה הולמת. ביחד שלושת החברים הוותיקים מעבירים את הזמן, מעלים זיכרונות ומחפשים איך לקבור את בנו של שפרד כמו שצריך.

כמו ברוב סרטיו של לינקלייטר, העיקר פה זה פחות העלילה אלא יותר הדינמיקה בין הדמויות הראשיות והדיאלוגים, כך שזה לא מפתיע של'חברים לחיים' יש דיאלוגים משובחים. הדמויות ממש מדברות כמו שאפשר לצפות מבני אדם אמיתיים לדבר וזה תענוג לשמוע את זה.

הסרט נשען על שלושת שחקניו הראשיים: סטיב קארל בתפקיד דרמטי נוסף, לורנס פישבורן ובראיין קרנסטון. כול אחד מהשחקנים הללו נותן הופעה שהיא לא פחות ממדהימה, מלאת אנושיות ועם הרבה אופי ועומק. ממש מכעיס אותי שאף אחד מהם לא היה מועמד לאוסקר על תפקידו המשובח בסרט זה.

צילום: jimg944

כמו שכתבתי למעלה, העיקר בסרט זה פחות העלילה ויותר הדמויות. סצנות שבסרט אחר היו יכולות לתפקד כסצנת שיא מועברות פה בלי שכמעט נשים לב בעוד סצנות קטנות של משחק מאופק ודיאלוגים מעוברות כמו סצנת שיא. 'חברים לחיים' הוא גם סרט מאוד מרגש ואני מודה שבסצנת הסיום בכיתי קצת.

'חברים לחיים' הוא קולנוע אינדי אמריקאי ומשובח שכמוהו נפוץ לראות בעיקר בעונת הפרסים. כמו רוב סרטי האינדי גם הוא מומלץ מאוד למי שמחפש סרט מלא לב וכנות ובמיוחד הוא מומלץ למעריצי הבמאי ריצ'ארד לינקלייטר. לכו לראות ואל תשכחו את הממחטות!

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים