צורת המים ביקורת סרט

The Shape of Water Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "צורת המים":
"יצירה קולנועית פנטסטית, בוגרת ומרגשת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Shape of Water
משחק אוקטביה ספנסר, מייקל סטולברג, מייקל שאנון, סאלי הוקינס, ריצ'רד ג'נקינס במאי/ת גיירמו דל טורו  
הרפתקאות
ביקורת סרט לצורת המים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שיר אהבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יצירותיו הקולנועיות של גיירמו דל טורו, איש הקולנוע המקסיקני, עוסקות בדרך כלל בעולמות פנטסטיים וסרטיו השונים משתייכים לז'אנר האימה בדרך כלל. הוא כבר הגיש לנו אדפטציות קולנועיות לגיבורי על כגון "הלבוי" ו "בלייד", אבל הוא גם יצר סרטי אימה תקופתיים בעלי נופך פוליטי וחברתי כגון "המבוך של פאן" ו"ילדים של אף אחד" לצד סרטים מסחריים יותר, ביניהם "מימיק", "פסיפיק רים" (רובוטים נלחמים במפלצות) וכמובן הדרמה הרומנטית הגותית, "קרימזון פיק". נראה שסרטו החדש "צורת המים", המועמד ל-13 פרסי אוסקר, הוא זיקוק מושלם ליצירתו של דל טורו, המביא למסך הגדול גרסה הוליוודית קלאסית למבוגרים בלבד של "היפה והחיה"."צורת המים" הוא לא רק סיפור אהבה קסום ועמוס נוסטלגיה, אלא גם סרט פנטזיה אפל ובוגר הנוגע בז'אנר האימה. סרט שרק דל טורו היה מסוגל ליצור בעזרת הסגנון הקולנועי העשיר הייחודי אך ורק לו. רק הבמאי הזה מסוגל לקחת סיפור בנאלי שנראה כבר על המסך הגדול ולהפוך אותו ליצירה בעלת עושר תרבותי, פוליטי, חברתי עם מבע קולנועי בעל עומק רגשי שכל בניית פריים וכל תנועת מצלמה יכולה להיות בעלת רבדים פוליטיים נוקבים. את הפורטרט על סיפור האהבה הבלתי אפשרי בין שתי הדמויות הראשיות הוא בוחר לספר מנקודת מבטם של שלושה גברים אאוטסיידרים.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
כל אחד מהם, כמו גיבורי הסרט, מייצג את השונה והזר בחברה האמריקאית המערבית הלבנה שדורשת הצטרפות מלאה לשרות האג'נדה הקפיטליסטית ולכל אחד מהם נקודת מבט שונה לחלוטין על סיפור אהבה, נקודת מבט שנובעת גם מעולמם האישי. העלילה מתרחשת בשנות החמישים בשנותיה הראשונות של המלחמה הקרה, בזמן הופעתה של הטלוויזיה ודעיכתה האיטית של אמנות הקולנוע. שלוש הדמויות הן ההומו המבוגר שחי בתקופה שלא מכירה בו ורואה אותו כיצור מסוכן, המרגל הרוסי שמסרב לפגוע בנכס ובוגד במולדת שלו והגבר האמריקאי הלבן המאבד את עצמו לדעת, כאשר הוא רואה נשים ואפרו-אמריקאים זוכים לפה והשפעה.אלו שלוש נקודות מבט שונות על אותו סיפור אהבה בין מנקה אילמת במבנה צבאי סודי של ממשלת ארה"ב ליצור מים מסתורי מנהר האמזונס שהילידים ראו בו אל, אך הוא נלקח על ידי הצבא האמריקאי בשבי. שני השחקנים שהם הלב סוחט הדמעות של הסרט הם השחקנית הבריטית סאלי הוקינס והשחקן הקבוע של דל טורו, האיש ושלל המסכות ובגדי הגוף דאג ג'ונס. בין השניים מתפתח רומן ללא מילים, רק תנועות ידיים, צלילים, הבעות פנים, כימיה שהיא מעבר לשפה, שאחרים יספרו את הסיפור שלהם, אבל רק הם יודעים באמת מה עובר עליהם.
לא סתם הסרט זכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה 2017 , בשני פרסי גלובוס הזהב ומועמד ל-13 פרסי אוסקר ביניהם הסרט הטוב ביותר, הבמאי, השחקנית, שחקן המשנה, שחקנית המשנה, התסריט המקורי ועוד. מדובר בסרט שהוא על דורי. נכון שהוא מתרחש בשנות החמישים של המאה ה-20 אבל הרגשות והרעיונות שלו הם נצחיים. צוות שחקני המשנה של הסרט הופך אותו לחוויה מסעירה מהרגיל ולעיתים הם אף מצליחים לגנוב את ההצגה מהצמד הרומנטי. מייקל שאנון כאיש הצבא הקשוח, מייקל סטולברג כמדען רוסי בעל סוד, ריצ'ארד ג'נקינס כצייר הומו שפוטר מעבודתו בחברת פרסום ואוקטביה ספנסר כאשת סודה של אלייזה אספוסיטו גיבורת הסרט, בגילומה הצ'פליני של סאלי הוקינס. כולם, תחת הבימוי הקפדני והמושלם מבחינה ויזואלית של דל טורו, הופכים את "צורת המים" לחוויה מסעירה ומרגשת במיוחד שכל כולה אהבה לעולם הקולנוע הקלאסי ולמין האנושי על יתרונותיו וחסרונותיו.
צורת המים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוניתגיל: 4518/10/2018 16:56:52
5/10אייקון ציון
סרט מוזר
שם: grizzlyגיל: 2302/08/2018 00:19:20
1/10אייקון ציון
סרט בנאלי. עם עלילה משעממת וסוף צפוי. לא מבין איך הסרט קיבל אוסקר
שם: בןגיל: 3322/07/2018 11:25:19
7/10אייקון ציון
סיפור אהבה מאוד רגיל בסופו של דבר. מצד אחד קצת לעוס וממחזר את עצמו, ומצד שני עדיין מדובר בהפקה מושקעת וביצירה יפה מאוד מבחינה ויזואלית
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט