פיטר ראביט ביקורת סרט

Peter Rabbit Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "פיטר ראביט":
"עיבוד חדשני ליצירה ספרותית קלאסית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Peter Rabbit
דיבוב מרגו רובי, דייזי רידלי, רוז ביירן, ג'יימס קורדן, דונל גליסון במאי/ת וויל גלוק  
אנימציה
ביקורת סרט לפיטר ראביט מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"בידור קצבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עוד לפני שמונים שנה פנה וולט דיסני לביאטריס פוטר והציע לה לעבד את ספרי פיטר הארנב לסרט. פוטר סירבה. מאז כיכב הארנב בסדרות טלוויזיה במיוזיקל ובהרבה מאד מרצ'נדייז. הייתה זו רק שאלה של זמן עד שבסופו של דבר יגיע גם הסרט והנה נוחת הארנב עם הז'קט במחוזותינו בסרט של חברת סוני, שכבר הספיק לחולל מהומה לא קטנה בגזרת האלרגיות.פוטר, אישה ממשפחה אמידה, החלה לפרסם את סיפוריה בתחילת המאה העשרים. בתור מי שבילתה ימים רבים באזורים הכפריים של אנגליה היא כתבה ואיירה את מה שחוותה וסיפוריה התמימים ומלאי החיים על חיות המתנהגות כאנשים שבו את לב הקוראים בכל העולם (ניתן למצוא בהם דמיון ל"פו הדוב" של מילן). פוטר נחשבת לקלאסיקה אנגלית במיטבה. מעודנת ומחונכת וכך גם גיבוריה ובמיוחד פיטר הארנב. לא פלא שקם קול צעקה גדולה, במיוחד באנגליה, על העיבוד הקולנועי התזזיתי שנותן שמציג את הארנב הידוע כתחמן לא קטן. מבקרים בריטיים טענו לחילול הקודש וממש התעקשו ששמעו את פוטר מתהפכת בקברה.
בסרט, שמאחד את עלילות רוב הספרים שבהם הופיע הארנב, מנהל פיטר מאבק עם מר מקרגור הרשע שלא מוכן לחיות בהרמוניה עם הארנבים. די הגיוני כי ההרמוניה כוללת גניבת ירקות מהגינה של פוטר. ניתן להבין לאחר שמקרגור אכל את הוריו של פיטר אחרי שתפס אותם כי סרט הזה אין התחשבות בנפשו הרכה של הצופה. תוך כדי מאבק מת הקשיש הזועף ואת מקומו תופס אחיינו המעט מוזר תומאס, שמגיע הישר מהעיר הגדולה לאחר שפוטר ממשרתו הנחשקת בהרודס.תומאס מתאהב בבי השכנה ממול שמאוד אוהבת את פיטר ובני משפחתו ומתחיל מאבק אימתני בין תומס לפיטר על ליבה של בי החיננית. מאבק שבו הכול כשר כולל שימוש במקלות דינמיט וגם ניצול האלרגיה של תומאס לאוכמניות, סצנה שכבר אולפני סוני הספיקו להתנצל עליה והודו בחוסר רגישות.
הסרט טס קדימה, האקשן רב ושני ילדיי בני השבע והעשר (וגם אני) התמוגגו מכמות הסלפסטיק שנזרקה למסך. אז נכון שאין זכר להוד ולהדר שאפיינו את פיטר הארנב בספרים של פוטר, אבל אנחנו במאה ה-21 ואקשן ובדיחות מהירות זה מה שעובד.רוז ביירן הנפלאה היא בי (היא גם כיכבה בסרטו הקודם של הבמאי וויל גלוק "אנני"), דונל גליסון נהדר כתומאס, שבא מהעיר לכפר למצוא שלווה ומצא את פיטר הארנב שממרר את חייו. מה שיפה בסרט הוא שפיטר וגם תומס אינם דמויות חד ממדיות ולהם – כמו לדמויות אמיתיות - יש צדדים טובים וגם רעים. פיטר ראביט אולי הרבה יותר ראליסטי ממה שהתכוונה ביאטריס פוטר, אבל הוא מספק בידור לא רע בכלל.
פיטר ראביט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1608/02/2019 20:23:13
6/10אייקון ציון
סרט מבדר ושגרתי. המשחק לא רע, האנימציה (הדו-מימדית והתלת-מימדית) נהדרת, הצילום טוב, הפס-קול די מוסיף לאווירה הקלילה, הבדיחות חמודות ומשעשעות, העריכה מעולה והדיאלוגים שנונים ונחמדים אך הדיבוב העברי לא טוב והתסריט והעלילה צפויים מאוד, די קלישאתיים, גנריים, חסרי מקוריות וייחודיות ודי בינוניים. בקיצור, לא יותר מדרך טובה להעביר את הזמן עם הילדים. אפשרי לצפייה (מגיע לו אפילו 6.5).
שם: רוניתגיל: 4508/07/2018 09:12:08
10/10אייקון ציון
קומדיה מצחיקה אני והנכדים נהננו מאוד
שם: אור לויגיל: 2518/05/2018 21:00:08
7/10אייקון ציון
הילדים נהנו מאוד, סרט שונה ומיוחד, הדמויות מונפשות מעולה! סרט מעט אלים ולכן הציון..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט