"משפחת סופר-על 2" – ביקורת #1

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2" הוא הסרט ה-20 והארוך ביותר של פיקסר (שעתיים פחות שתי דקות). מלבד סרטי "צעצוע של סיפור", סרטי ההמשך של פיקסר פחות מוצלחים מהסרטים המקוריים שלהם. זה המקרה עם "מוצאים את נמו", "מפלצות בע"מ" ו"מכוניות" (השני היה פחות טוב מהראשון הבינוני ביותר, השלישי הוא הסרט היחיד של פיקסר שלא ראיתי), ולמרבה הצער גם במקרה הנוכחי. עדיין מדובר בסרט מהנה אך הוא פחות טוב מהראשון, שבו צפיתי לאחרונה שוב, לראשונה מאז שראיתי אותו בקולנוע, והוא מבדר, מקורי ומהנה כמו שזכרתי. מכל הסרטים של פיקסר, ל"משפחת סופר-על" (2004) היה הכי קל והגיוני שיהיה המשך כי קבוצת גיבורי-על תמיד יכולה לצאת למשימת סיכול של מזימה של נבל כלשהו.

הבעיה היא שב"משפחת סופר-על 2" לא יוצאת כל המשפחה לסכל מזימה של נבל כלשהו. התחלת הסרט היא המשך ישיר של הסרט הקודם והמשפחה נלחמת יחד, אך בסרט עצמו יש פיצול. בעוד הלן (הולי הנטר) יוצאת להיות שוב גיבורת-על על אף שגיבורי-העל הוצאו מהחוק הופך בוב (קרייג טי. נלסון) לעקר בית שמטפל בשלושת ילדיהם: ויולט המתבגרת, דאש הנלהב והתינוק ג'ק-ג'ק, שבסוף הסרט הראשון התגלה שיש לו כוחות על.

הקטעים בבית וסביב הילדים ובוב מעניינים, מצחיקים, אנושיים וטובים. הסיפור של הלן בסדר אך הוא נופל בנקודה מוכרת מדי: היא לא מצילה ועוזרת לאנשים טובים ונלחמת ברעים (או ברשע אחד) אלא נקלעת לעולם פוליטי שבו איל הון (בוב אודנקירק, "סמוך על סול") ואחותו (קת'רין קיניר) מגייסים את הלן כדי לשנות את דעת הקהל ולגרום לכך שגיבורי-העל לא יהיו מחוץ לחוק. בפלאשבק מראים לנו, כמובן, את הוריו של איל ההון ואת הסיבה שהוא עושה זאת. ביותר מדי סרטים על גיבורי-על, מרגלים וסוכנים מיוחדים נוטים לסבך עניינים בלי שום סיבה, להכניס קנוניות וסוכנים כפולים במקום להציג משימה, שאינה חייבת להיות פשוטה בגלל שאין בה בוגדים ותכנית-על זדונית. זה הפריע לי ב"משימה בלתי אפשרית" (1996), ב"מבוקש" (2008; שהיה גרוע בלי שום קשר), ב"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" (2018) ובעוד הרבה מאוד סרטים. מה גם שבמקרה הזה התפנית צפויה לכל אדם שצפה בסרטים ב-14 השנים האחרונות.

ברד בירד כתב וביים את הסרט. זהו הסרט השישי שלו אחרי "ענק הברזל", "משפחת סופר-על" ו"רטטוי" המצוירים ושני סרטים טובים (לא באנימציה): "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים" (הסרט הרביעי בסדרה) ו"בחזרה למחר" (Tomorrowland) עם ג'ורג' קלוני. כל סרט שהוא עושה מסקרן. הוא גם עושה את קולה של מעצבת התלבושות עדנה בסרטי "משפחת סופר-על".

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2".

ב-2004 "משפחת סופר-על" הגיע אחרי שני סרטי "אקס-מן" ו"ספיידרמן", שהתחילו את גל סרטי גיבורי העל שאנחנו טובעים בו עד היום (ב-2017 וב-2018 בלבד, להזכירכם: "ליגת הצדק", "וונדר וומן", "ספיידרמן: השיבה הביתה", "שומרי הגלקסיה 2", "תור: ראגנארוק", "לוגאן", "הפנתר השחור", "הנוקמים 3", "דדפול 2", "אנט-מן והצרעה", "ונום" ו"אקווה-מן"), והוא אחד המצליחים של פיקסר. "משפחת סופר-על 2" ללא ספק יעבור אותו וירוויח מעל 850 מיליון דולר ברחבי העולם ויתברג בחמישייה המובילה של פיקסר.

מסתמן שהסרט גם יזכה באוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר ואם כן יהיה זה המקרה הראשון שהסרט הראשון והמשכו זוכים בקטגוריה שהחלה ב-2001. "צעצוע של סיפור 3" הוא סרט ההמשך היחיד שזכה בקטגוריה הצעירה. שני סרטי "קונג פו פנדה" ושני סרטי "הדרקון הראשון שלי" היו מועמדים; "שרק" ו"תזיזו ת'רגליים" זכו בפרס וסרט ההמשך של כל אחד מהם היה מועמד.

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2".

אני תמיד אוהב שמשנים את הלוגו של חברת ההפקה בשביל סרט (כמו ב"הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", למשל), והפעם "דיסני" ו"פיקסר" זוכים לשינוי. את המראה המוכר שלהם רואים בסוף הסרט, שאין -אגב- קטע נוסף במהלך או בסוף כתוביות הסיום שלו.
כהרגלם של פיקסר ודיסני, מוקרן סרט קצר לפני הסרט באורך המלא. הפעם מדובר בסרט ללא דיאלוגים שילדים קטנים יכולים ליהנות ממנו גם מבלי להבין את המשמעות שמאחוריו.

דירוג: ★★★½☆

משפחת סופר-על 2 (ארה"ב, 2018)
בימוי: בראד בירד | תסריט: בראד בירד | משחק: סמואל ל. ג'קסון, הולי האנטר, קרייג טי. נלסון, ג'ון רצנברגר | מוסיקה מקורית: מייקל ג'יאצ'ינו
הפצה: פורום פילם, החל מה-14.06.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

טליה

קול!!!!!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?