שתף קטע נבחר

"האורוויל": לא מצליחה למלא את החלל

סדרת המד"ב "האורוויל" לא יודעת אם היא רוצה להיות מחווה סוגדת ל"מסע בין כוכבים" או פארודיה מרושעת עליה, ויוצאת מהדילמה כחיקוי ותו לא

אוהבים את "מסע בין כוכבים"? ובכן, אם אוהבים אז אתם בחברה טובה כי גם סת' מק'פרלן אוהב את הסדרה המיתולוגית של ג'ין רודנברי, על שלל גלגוליה השונים. אוהב מספיק כדי להרים סדרה בת דמותה, על אודות ספינת-מחקר בעתיד אנושי אוטופי אשר משייטת לה ברחבי הגלקסיה, מקיימת משימות שונות ומסתבכת בהרפתקאות משונות.

 

 

נדמה ש"האורוויל" (רביעי, 22:00, yes EDGE) תוכננה כפארודיה, מושג אשר מקפל לתוכו גם מחווה ליצירה המקורית וגם השתעשעות איתה ועם המאפיינים הז'אנריים שלה. אבל בעוד שהסדרה בהחלט מהווה מחווה של מעריץ שרוף, בכל הנוגע למיצוי הפוטנציאל הקומי של זיכיון "מסע בין כוכבים" היא רחוקה מלספק את הסחורה, כך שמה שמתקבל נראה בעיקר כסוג של חיקוי מוזר - מוצר שנופל בין הכיסאות, גם לא סדרת מד"ב מחויבת דיה וגם לא פארודיה מחויבת דיה.

 

מתוך
רעיון בסיסי מבריק אבל ביצוע בעייתי(צילום: באדיבות yes)
וחבל, כי הרעיון הבסיסי ביותר של "האורוויל" דווקא מבריק למדי: לפרש את הז'אנר הוותיק כקומדיית מקום עבודה להבדיל מאשר אופרת חלל. "המשרד" פוגשת את האנטרפרייז. כך, תמצאו על סיפון ספינת החלל "האורוויל" טיפוסים כמו הקפטן הציני אד מרסר (מק'פרלן), גרושתו קלי המשמשת כקצינתו הראשונה (אדריאן פאליקי), ההגאי השתיין גורדון מאלוי (סקוט גריימס), קצין חייזר שלא מבין ציניות (דראקס מ"שומרי הגלקסיה" מאץ'?), גוש ג'לי מדבר בדיבובו של נורם מק'דונלד ורובוט גזען, כי למה לא.

 

מתוך
סולידית ולא הולכת עד הסוף(צילום: באדיבות yes)

אבל גם אם הרעיון הבסיסי מבטיח טובות והסדרה אכן משעשעת לפרקים, אתם יכולים לשכוח מהאנרכיזם הפרוע של "איש משפחה" לבית מק'פרלן, כי

"האורוויל" סולידית בהרבה. זוהי הבעיה הגדולה שלה, בעצם, העובדה שמק'פרלן לא הולך עד הסוף עם הקומדיה אלא מזיע על עלילות פרק שכמו הושאלו קומפלט מפרק של "מסע בין כוכבים", או משקיע מאמצים ניכרים בביסוס הקונפליקטים הדרמטיים של גיבוריו. אבל בשביל זה יש לנו כעת את "מסע בין כוכבים: דיסקברי". מדוע, אם כך, אנו זקוקים לסימולקרה הביזארית הזאת?

 

הכתבה פורסמה במגזין "פנאי פלוס".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות yes
"האורוויל", רחוקה מלספק את הסחורה
צילום: באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים