"אושן 8" – ביקורת #2

"אושן 8". אווקוופינה, קייט בלאנשט, ריהאנה, שרה פולסון, סנדרה בולוק.

"אושן 8". אווקוופינה, קייט בלאנשט, ריהאנה, שרה פולסון, סנדרה בולוק.

הסרט "אושן 8", בנוי על גימיק – במקום אותם פושעים אלגנטים שליוו את הסרטים הקודמים ("אושן 11", "אושן 12" ו"אושן 13"), הפעם מוצבות בקדמת הבמה פושעות אלגנטיות – והגימיק עובד.

דבי אושן (סנדרה בולוק), אחותו של דני אושן מהסדרה הגברית ('הכח' כנראה חזק במשפחה שלהם), יוצאת מהכלא עם תוכנית לשוד מושלם. היא פונה אל השותפה הותיקה שלה, לו (קייט בלאנשט), ויחד הן מקימות צוות פושעות ממולחות במטרה לגנוב ענק יהלומים יחודי ויקר במיוחד.

אין טעם להכביר במילים על סיפור הסרט. כמו הסרטים הקודמים, גם הוא מתהדר בפיתולים, הסתבכויות ופתרונות יצירתיים. מה שהופך אותו לנפלא כל כך, הוא הויתור שנעשה בו מתחילתו על כל היגיון או ריאליזם, והסרט הולך עם חוסר ההסתברות שבעלילתו ברצינות הומוריסטית גמורה.

התסריט מהנה והבימוי של גארי רוס אפקטיבי. נראה שהוא למד לעומק את הסגנון של סטיבן סודרברג, במאי וצלם הסרטים הקודמים בסדרה, ומנסה לחקות אותו, גם אם הוא אינו מוכשר כמותו. ברם אין ספק שמחיאות הכפיים מגיעות לצוות השחקניות, שבזכותן הסרט מהנה כל כך.

סנדרה בולוק היא תעלומה עבורי. כמו כולם התאהבתי בה ב"ספיד", אבל לא הצלחתי להבין למה האמריקאים כל כך אוהבים אותה בשנים שלאחר מכן. ואז הגיע הסרט "כוח משיכה" והופעתה בו היתה יוצאת מן הכלל. השתכנעתי שהיא שחקנית נהדרת. ועדיין, כמות הקסם והנונשלנטיות שהיא מקרינה בסרט הזה הפתיעה אותי לחלוטין.

"אושן 8". סנדרה בולוק.

"אושן 8". סנדרה בולוק.

מסביב לסנדרה בולוק מתלכד צוות נשים נפלאות. כמעט תמיד תענוג לצפות במשחקה של קייט בלאנשט, וכך זה גם כאן. אן האתווי, בתפקיד של שחקנית קולנוע המרוכזת בעצמה עושה תפקיד נהדר. מפתיעה לטובה הלנה בונהם קארטר, שבניגוד לשנים הרבות האחרונות מצליחה להקסים עם דמות חסרת ביטחון. ראוי גם לציין את ריהאנה, שרה פולסון ומינדי קאלינג בתפקידים קטנים יותר, כולן מצויינות.

אם קיימת בעיה בסרט, היא טמונה בכך שלא מאפשרים לו לפרוס כנפיים ולהתקיים בזכות עצמו. החזרות לדמויות קטנות שהשתתפו בסרטי האושנים הגבריים מיותרות לחלוטין. מה שהפריע לי בעיקר, היו ההתחלה והסיום שמתרחשים ליד קברו של דני אושן. סביר להניח שהרעיון מאחורי סצינות אלה היה לאפשר מפגש על מגדרי בו קלוני ובולוק, דני ודבי אושן, ינהלו צוות משותף מתישהו בסרט עתידי (בולוק טוענת בתחילת הסרט כי היא לא משוכנעת שהוא בכלל מת – הכנת הקרקע?). בפועל התחושה שעוברת היא, שצריך לזכור כי הזכות שהנשים קיבלו לסרט פשע משלהם, נובעת רק מהיותן קרובות לאותם גברים נפלאים שסללו להן את הדרך. אתם מוזמנים לשאול את עצמכם לאחר שתצפו בסרט, מדוע שסרט בו דמויות נשיות נפלאות כל כך, שעושות את כל מה שהגברים בסדרה עשו ובצורה לא פחות טובה, יסתיים מול קברו של גיבור סדרת הסרטים ההם?

"אושן 8".

"אושן 8".

יש לציין כי הסרט כולו הוא למעשה פנטזיה גברית על איך יראה סרט "אושן" שבו יככבו נשים. לזכות המותג יאמר שגם סרטי "אושן" הקודמים היו בעצמם פנטזיה גברית לאיך יראו סרטי "אושן" עם גברים.

אולם בסופו של דבר, העובדה שהסרט כל כך מהנה, משאירה את התהיות האלה ברמה התאורטית. אם אתם מחפשים סרט שיגרום לכם הנאה מרובה וימשיך לגרום לכם לחייך כשתזכרו בקטעים ממנו במהלך הימים שלאחר מכן, זה הסרט בשבילכם.

דירוג: ★★★★☆

אושן 8 (ארה"ב, 2018)
בימוי: גארי רוס | תסריט: אוליביה מיץ', גארי רוס | משחק: סנדרה בולוק, קייט בלאנשט, אן האת'וואי, דקוטה פאנינג, שרה פולסון, הלנה בונהם קרטר, אווקוופינה | מוסיקה מקורית: ניקולס בריטל
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-21.06.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?