אם מושגים כמו "ערבי פנויים־פנויות" ו"דורון מזר" לא מצלצלים לכם מוכר, לא בטוח שתבינו עד הסוף את ההומור של סדרת המקור החדשה "משיח", שתעלה הערב בסלקום tv בבינג' ומאוחר יותר בקשת 12. מה שבטוח הוא שלא מדובר בהפקה אסלית פר אקסלנס, כמו שמשיח היה אומר, כי אם המשך לסדרת הרשת הוויראלית "משיח" שעלתה ביוטיוב ב־2013 הבנויה על ניואנסים, שחילצה את אודי כגן מאנונימיות. מאז נחטף כגן ל"ארץ נהדרת" ודמותו של משיח הפכה לפרזנטורית של סלקום tv, וכנראה כגן הוא זה ששכנע אותם לממן את המשך הלהיטון.



במרכז הסדרה: האורחן של משיח, בדרן חסר מודעות עצמית אך מלא אמביציה, שנתקע אי שם בשנות ה־80 ומנסה להחזיר עטרה ליושנה דווקא בחדר האוכל של הקיבוץ המופרט. את הניסיון המביך לשדרג את העסק המיושן שלו, מתעד לכאורה צוות צילום דוקומנטרי.





בניגוד להימור מוקומנטרי סטייל "אבי הזמר", "משיח" לא מתרכז בהוויה מזרחית, אלא בהוויה ישראלית פרובינציאלית שכולנו מכירים, לא משנה מאיזו עדה - כמו ר' גל"צניקית עטופה בתספורת של אלי אוחנה ובדיחות קרש. ועדיין, זה לא מובן מאליו שסדרת רשת, מצליחה ככל שתהיה, מקבלת מימון מספק טלוויזיה חדש יחסית בשוק כמו סלקום.tv לעומתה Yes למשל, שמימנה את פיתוח הסדרה בראשיתה, החליטה לא להמשיך עם הפקתה, וכגן, עם שותפתו לכתיבה דנה פוליג, זכו לטריקות דלתות גם מערוצים נוספים.



אך כידוע המדיום הוא המסר, ולא תמיד מה שמתאים לרשת, מצליח לעשות את הקפיצה המתבקשת לטעמם של צופי הטלוויזיה. "משיח" באינטרנט הייתה סדרה חתרנית, שתחת מעטה נוסטלגיות, שמה מראה לתרבות ישראלית די מביכה, אבל עדיין שלנו. בגרסה הטלוויזיונית, הכתיבה המעולה והניכור המוקומנטרי עדין שם, אך הפרקים ארוכים יותר, מה שעלול להיות בעוכריה של הסדרה.





מצד שני, לוהקו לסיפורי המשנה פיגורות כמו אבי קושניר, המגלם את ארמונד אחראי הפריזרים, ודאנה איבגי כטבחית שמחפשת אהבה. התוצאה הסופית היא "המשרד" פוגשת את "זמר החתונות", וזה לכשעצמו טומן בחובו פוטנציאל התמכרות לחובבי הז'אנר, ודחף להאזין ל"זינגרלה" בלופ.