דרייבר ביקורת סרט

Driver Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "דרייבר":
"הצצה מרתקת לפן לא מוכר בחברה הישראלית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Driver
משחק משה פולקנפליק, מנואל אלקסלסי ורדי, מאור שוויצר, אבי דנגור במאי/ת יהונתן אינדורסקי  
ישראלי
ביקורת סרט לדרייבר מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מאופק ואמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די49.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו של יהונתן אינדורסקי,יוצר "שטיסל", מפנה זרקור אל מנגנון השנור בחברה החרדית אבל לא רק אליה. זהו סרט על אדם אחד שסופג לתוכו את כל הייסורים של החברה האנושית, קובר בתוך תוכו סודות והמחיר הוא כבד מנשוא.נחמן (משה פולקנפליק) הוא ה"דרייבר", אדם שמסיע מבקשי שנור, עובד איתם על סיפוריהם ועל בקשותיהם ומביא אותם אל נדבנים. במידה והשנור מצליח הוא זוכה לאחוז מהרווחים. נחמן נדמה כמוקסם מסיפוריי השנור והסבל.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
גם בארונו של הנהג המקשיב לסיפורים של מקבצי הנדבות מסתתר סיפור לא פשוט. בנו הקטן נפטר, אשתו עזבה במפתיע והוא נאלץ לגדל את בתו בתנאים לא תנאים. מערכת היחסים בין נחמן לבין בתו הצעירה חני (מנואל אלקסלסי ורדי המדהימה שבקרוב נוכל לראותה בסרט "אין בתולות בקריות") מתוארת ברגישות ובאיפוק יפהפה והצופה לא יכול שלא לחוש את לבו נחמץ לאור הדיכאון והעצבות המרחפת מעל הדרייבר ובתו הנוגה.אינדורסקי מנווט את גיבוריו בין עצב וחוסר תקווה לבין אולי אופטימיות ותקווה שמחכות מעבר לפינה. אני לא זוכר מזמן תיאור רגיש וכל כך אמיתי של החברה החרדית ושל המנגנונים המניעים אותה. חייו של הדרייבר מתנהלים מסיפור שנור אחד למשנהו ומתוארים בעזרת צילום עדין וקצב מדוד.
הסרט, שהיה במקור סרט קצר, הינו קאמרי באופיו ולא כופה עצמו על הצופה. זהו סרט קטן-גדול שמשאיר הרבה מקום למחשבה. דמותו של הדרייבר מרתקת וחידתית ובמבטו המצועף הוא מגלם סבל אנושי מהול בתקווה. מומלץ מאוד.
דרייבר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4827/06/2020 10:19:33
7/10אייקון ציון
סיפור טוב למרות שהמוצר הסופי אינו מושלם. דרמה עם נגיעות קומיות שמצליחה לעניין וזה מספיק. נחמן הוא גבר חרדי בטלן שמגדל את ביתו חני לבדו. הוא מתפרנס מהסעת מתחזים לבתי אנשים אמידים בבני ברק כדי לקבל מהם תרומות על סמך סיפורים קורעי לב שהם מספרים. נחמן הוגה את כל התכניות מהתחלה ועד הסוף ובתמורה מתחלק ב"שלל" עם המתחזים.לאחר שהמחברת של נחמן עם רשימת ה"גבירים" נגנבת, הוא נקלע למצוקה. כעת פרנסתו בסכנה והוא צריך להחליט מה הוא עושה עם חני ביתו,תוך כדי שאנו נחשפים לסיפור האמיתי ולטרגדיה שפקדה אותו בעבר. הסוף די סתום ונתון לפרשנויות. לסיכום: ראוי לצפייה.ציון 7.5. בנימה אישית, הגעתי סוף סוף לביקורת ה-500 שלי במספר אחרי כמעט 7 שנים באתר. הספק לא רע.
שם: מירי בלוםגיל: 6710/07/2018 21:47:24
6/10אייקון ציון
דרייבר - סרט מעניין מבחינת ההצצה לעולם קרוב אבל רחוק, הצצה אל הווי חיי האנשים בבני ברק. הדמויות מעניינות והמשחק טוב ובנוסף הבמאי גם דאג להביא כמה שחקני משנה ממש ידועים ( לא ברור למה)... הבעיה היא שבכל הטוב הזה חסר הסיפור, חסרה הדרמה. יש פרזנטציה מצויינת, אפילו אלמנטים סוריאליסטים קלים אבל חסר הסיפור. זוהי בעיה שחוזרת על עצמה בהרבה סרטים ישראליים. וחבל
שם: יהודהגיל: 6629/06/2018 07:57:17
9/10אייקון ציון
סרט טוב ומעניין תסריט יחודי העריכה מעולה ומשוחק טוב מאד עם שלל שחקנים מהשורה הראשונה לא נותר אלא לחכות לסרט הבא של הבמאי המבטיח הזה
קישורים
חץ דרייבר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט