וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלב נובח והשיירה עוברת: הביקורות הקטלניות על "מילה של כלב" היו מוגזמות לגמרי

7.7.2018 / 12:16

התקשורת האמריקאית כמעט הובילה לגניזת "מילה של כלב", אבל בסך הכל מדובר בסרט חביב למדי, שיגרום לכם להתאהב בכלבים עוד יותר וגם לאמץ אחד, אם טרם עשיתם זאת

יח"צ - חד פעמי
דירוג כוכבים לסרטים -3 כוכבים. ., עיבוד תמונה
דירוג כוכבים לסרטים -3 כוכבים/עיבוד תמונה, .

על פניו, קומדיה בכיכובם של כלבים מדברים לא נשמעת כמו משהו שאמור לעורר מהומה - אבל באמריקה של היום, באמת שכבר אי אפשר לדעת. וכך, כש"מילה של כלב" ("Show Dogs") התמים למראה יצא בו לפני כחודשיים, התפתחה סביבו סערה בקערת בונזו.

בתחילה, ספג הסרט ביקורות קטלניות במיוחד, והוגדר כמאכל פיגולים. לאחר מכן, בחסות הטוויטר, יצאו נגדו ארגונים וטענו כי אחת מן הסצינות שבו מעודדת התעללות מינית בילדים: פרשנות מעט מרחיקת לכת, אבל כמובן שבארצות הברית של היום אין מקום לוויכוחים. האולפנים נבהלו, ומיהרו לערוך את "מילה של כלב" מחדש ולהוציאו לאולמות בלי הקטע השנוי במחלוקת. ככה זה: נגד הנשיא משולח הרסן לא עושים דבר, אבל בקומדיות קיציות על כלבים יודעים איך לטפל. טוב שיש סדרי עדיפויות.

בניגוד לרוב סרטי הילדים שעולים אצלנו הקיץ, "מילה של כלב" אינו באנימציה, אלא משלב בין שחקנים בשר ודם וכלבים אמיתיים, אותם מדבבים כוכבים למיניהם. בישראל, הקומדיה הזו מופצת אך ורק בגרסה מדובבת, וכך איבדנו את הזכות ליהנות מקולותיהם של לודקריס, שאקיל אוניל וסטנלי טוצ'י - אבל קיבלנו את קולו שגיא ביטבוקס כפיצוי.

מילה של כלב. קולנוע לב,
סוף סוף סרט ילדים שאינו באנימציה. מתוך "מילה של כלב"/קולנוע לב

אמנם הסרט התגלגל כאן לאולמות כשמאחוריו שובל של צחנה, אך הצפייה בו איפשרה לי לגלות כי התגובות נגדו היו קשות מדי. עם זאת, גם בגלל שהכלב המככב בו הוא מסוג רוטוויילר, כדאי לקחת בחשבון כי הוא עלול להיות אפלולי או מרתיע מדי לילדים בגיל מסוים, בעיקר כאלה שלא מורגלים במפגשים עם כלבים.

מי שלא יפחדו, ישמחו לגלות כי יש בסרט מודעות ואירוניה. כך, למשל, הוא צוחק על העובדה שעלילתו נראית כמו שכפול של קומדיות אייטיז עם טום הנקס: הרוטווילר שבמרכזו מתגלה כסוכן סמוי, היוצא יחד עם שותפו מה-FBI, בגילומו של וויל ארנט, למשימה בלאס וגאס. שם, ינסו להילחם בכנופייה של מבריחים הרוקמת מזימה בה מעורבים גור של פנדה וכלבות גזעיות.

מילה של כלב. קולנוע לב,
כלבים מדהימים. מתוך "מילה של כלב"/קולנוע לב

מן הסתם, הסרט לא מתעלה לרמה של פליני וברגמן. גם לא לזו של "אי הכלבים" של ווס אנדרסון, שיעלה בחודש הבא. עם זאת, הוא מיטיב להציג גלריה עשירה של הולכים על ארבע: לא רק הרוטווילר, אלא שלל חברים וחברות שהוא צובר לאורך הדרך, וכל אחד מהם יפה, כובש ומלא אופי בדרכו שלו. בזכותם, הסרט מצחיק, כיפי ומשמח.

נותרת השאלה העקרונית, של מוסריות השימוש בכלבים בשר ודם למטרות בידוריות. הקדשנו לה כבר כתבה שלמה בעבר וקצרה היריעה מלפתוח כאן שוב את העניין. בקצרה נאמר כי מי שמתנגדים לעשיית סרטים בהשתתפותם של הולכים על ארבע, מן הסתם לא יאהבו את הקומדיה הזו. אך מי שסבורים כי יכול להיות לכך גם אפקט חיובי, יקבלו כאן חיזוק לטענותיהם.

זאת, כיוון ש"מילה של כלב" מלא בוז לבני אדם, אך עתיר כבוד ואהבה לחיות, והוא מתפקד כשיר הלל לכלבים. אם ילדיכם לא היו מאוהבים בחיה הזו לפני הצפייה, הסרט הזה ידאג לכך, ואם עוד לא אימצתם כלבלב, היו מוכנים לדרישה להרחבת המשפחה מיד ביציאה מן האולם.

עוד באותו נושא

לא גן עדן לכלבים: "נשמה של כלב" מציף מחדש את השאלות לגבי שימוש קולנועי בכלבים

לכתבה המלאה
מילה של כלב. קולנוע לב,
מופץ רק בגרסה המדובבת, וכך הפסדנו את שאקיל אוניל. מתוך "מילה של כלב"/קולנוע לב
מילה של כלב. קולנוע לב, אתר רשמי
כמו קומדיית אייטיז עם טום הנקס. מתוך "מילה של כלב"/אתר רשמי, קולנוע לב
מילה של כלב. קולנוע לב,
מעלה שאלות מוסריות לא קלות לגבי שימוש בכלבים בקולנוע. מתוך "מילה של כלב"/קולנוע לב
מילה של כלב. קולנוע לב,
ויש גם פנדה. מתוך "מילה של כלב"/קולנוע לב
מילה של כלב. קולנוע לב,
הב הב מה המצב. "מילה של כלב"/קולנוע לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully