שתף קטע נבחר

"מי זו אמריקה?": הסדרה של סשה ברון כהן תדהים ותגעיל אתכם

הסדרה החדשה של סשה ברון כהן היא סאטירה וולגרית, חסרת מעצורים וחריפה מאין כמוה על מצבה של המעצמה הגדולה בעולם. "מי זו אמריקה?" מושלמת לעידן טראמפ - ואפילו יש שם דאחקה מוצלחת על קצין ישראלי לשעבר

ב"מי זו אמריקה?" (ראשון ב-07:00 ושני ב-22:00, yes EDGE) צפיתי דרך האצבעות שלי. מכירים את זה? שאתם כמעט ולא יכולים לשאת את מה שקורה על המסך, ובכל זאת חשים דחף עז לראות את זה? כי זו בדיוק החוויה שמציעה לכם הסדרה הקומית החדשה של סשה ברון כהן בשואוטיים, סאטירה וולגרית, חסרת מעצורים וחריפה מאין כמוה על מצבה של המעצמה הגדולה בעולם, שהולכת ומתקרבת למחוזות שהציג מייק ג'אדג' בסרטו הנבואי "אידיוקרטיה". בעצם, היא כבר שם.

 

"שקט, צעיר!": סשה ברון כהן מחקה קצין ישראלי מורעל

 

 
מתוך
הקצין ערן מורד
 
במהלך הסדרה, עוטה על עצמו ברון כהן ארבע זהויות פיקטיביות שונות, קומפלט עם איפור גרוטסקי ופרוטזות: עיתונאי אולטרה-ימני, אקדמאי אולטרה-ליברל, אסיר משוחרר עם חיבה לאמנות-צואה והמוצלח מכולם, אקס-לוחם ישראלי בשם "ערן מורד" ("שקט, צעיר!" בעברית הוא הדבר הראשון שנשמע מפיו). בהתאם למסורת הברון-כהנית, הזהויות הפיקטיביות משמשות למפגשים עם סובייקטים שלא מודעים לכוונות הסאטיריות של המפגש, כמו סוחרת אמנות קליפורנית ש"האסיר המשוחרר" משכנע לתרום לו מעט משערות ערוותה לטובת יצירה חדשה (כן, כן), או מגוון של רפובליקנים מבחילים, תומכי איגוד הרובאים הלאומי, שמשתתפים מרצונם בתשדיר שירות מוטרף שמפיק ערן מורד הקרבי ובו הם ממליצים על חימוש ילדים בני ארבע.  

 

 

 
"מי זו אמריקה"(באדיבות yes)

 

את כל הקיצונות הזו תמצאו בפרק הראשון בלבד. כמו ביצירותיו הקודמות של ברון כהן, במיוחד "בוראט", גם "מי זו אמריקה?" נעה בין ההיסטרי למצמרר, ניזונה באכזריות מהטיפוסים חסרי המודעות שמספקת השיטה האמריקנית החולה, ומנסה ככל יכולתה ללעוג לשני צדדי המתרס - אם כי בנושא הזה העדפתה די ברורה. וכמו ב"בוראט", חוויית הצפייה איננה לכל אחד, וזהו אנדרסטייטמנט רציני. לעיתים קרובות, הציניות המרושעת של ברון כהן והבחילה רבתי שמעוררים חלק גדול מהסובייקטים שלו מאיימים להכניע אותך, כמעט והופכים את הצפייה לקשה מנשוא. מצד שני, האם זהו לא המנדט של סאטירה טובה באמת? להפוך את קרבייך, לגרום לך לכסות את עיניך, פה ושם גם לפקפק במין האנושי כולו?

 

הביקורת תתפרסם השבוע במגזין "פנאי פלוס".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דמות הקצין הישראלי של סשה ברון כהן
לאתר ההטבות
מומלצים