שתף קטע נבחר

"שטוקהולם": יש מה לראות גם אחרי המונדיאל

דב גליקמן, תיקי דיין, לאורה ריבלין וששון גבאי נפגשים כדי לשמור על הגופה של גידי גוב בסדרה החדשה "שטוקהולם" - והתוצאה מענגת ממש. שווה להישאר מול המסך של כאן 11 בשבילה

הימים הם ימי פוסט המונדיאל ובכאן 11 יודעים שזוהי שעת המבחן. הם נערכו לימים האלה ממש עם ארסנל של סדרות חדשות – בטח נתקלתם בפרומו או שניים במהלך השבועיים האחרונים - כי זו ההזדמנות שלהם להשאיר אצלם לפחות חלקיק מהצופים, שבשחודש האחרון העניקו להם לא מעט רגעי אושר בצורת נקודות רייטינג. "שטוקהולם", הקומדיה החדשה שעלתה בערוץ אתמול (ב', 22:00) ושנעשתה בשילוב עם קשת, היא אחד הפתיונות הראשונים באמצעותם ינסו להוכיח שישתלם לכם להישאר, הקוסם כבר פה.

 

 

פרופ' אבישי שר-שלום מועמד לזכייה בנובל, אבל מעשה שטן, הולך לעולם שכולו טוב כמה ימים לפני ההכרזה על הזוכה. ארבעת החברים שלו מחליטים – כל אחד מהסיבות שלו – להסתיר את דבר המוות כדי לאפשר לחבר שלהם לזכות בנובל ולעצמם להסתופף באורו של זוכה נובל (עלילה שמזכירה קצת את הסרט המצוין "להעיר את נד", שם חבורת זקנים מסתירה את מותו של החבר שלהם שזכה בלוטו כדי ליהנות מהפרס). העניין קצת יוצא מכלל שליטה ומציף אל פני השטח אינטרסים שקצת מתנגשים עם החברות.

 

 

שטוקהולם לאורה ריבלין תיקי דיין גידי גוב דב גליקמן דוב גליקמן דובל'ה גליקמן ששון גבאי (צילום: רונן אקרמן)
מפגש בין עילויים. "שטוקהולם"(צילום: רונן אקרמן)

על פניו "שטוקהולם" נראית כמו מוצר קלאסי של ערוץ 1 הישן דווקא. קומדיה איטית, תיאטרלית, שלוקחת את הזמן ושקאדר השחקנים שלה מורכב מבני הדור

הוותיק – לאורה ריבלין, תיקי דיין, דב גליקמן, ששון גבאי ובתפקיד הגופה גידי גוב – "זהו זה" פינת ויטק 9. ובאמת הפרק הראשון (מבין ארבעה) הוא בעצם פרק הסתגלות. לקצב, לשפה, להומור. אבל איפשהו בתחילת הפרק השני העניין מופנם ו"שטוקהולם" הופכת למענגת ממש. בכל זאת, לא כל יום אתה מקבל על מסך אחד עילויים כמו גבאי, דיין, ריבלין וגליקמן, מגובים בצילום יפהפה ובפנינות קומיות כמו הופעת אורח של שושיק שני (איפה היית כל חיי?).

 

במובן מסוים "שטוקהולם" היא ביטוי לא רע לפיצוח של כאן 11 את אופי התוכן שמצדיק ערוץ ממלכתי. משחק איכותי ותסריט מצוין (על פי הספר "שטוקהולם" של נעה ידלין שגם כתבה את הסדרה), לערוץ שיכול להרשות לעצמו גם מוצרים לא טרנדיים מאחר שהוא לא תלוי במפרסמים או ברייטינג למחייתו. מצד שני תוכן לא מיושן, אנכרוניסטי או מתחנף, ויעיד מספר הפעמים שתיקי דיין אומרת את המילה "זיונים" על שלל הטיותיה בפרק הראשון ובזה שמגיעים אחריו. ואם המונדיאל הזכיר לכם איך לוחצים 11 בשלט, "שטוקהולם" תצדיק את המשך האימונים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים