yed300250
הכי מטוקבקות
    אנטמן והצרעה
    24 שעות • 04.07.2018
    חתיכת עקיצה
    סצנות אקשן מבדרות והופעה מרגשת של מייקל דאגלס ומישל פייפר: כדאי ללכת לחדש של מארוול
    בנימין טוביאס

    לקח זמן לראות את זה, אבל יש גאונות אמיתית בהתנהלות הקולנועית של אולפני מארוול – אם לא מבחינה אמנותית, אז מבחינת שיווק ויצירת ציפיות. למשל, בהחלטה להוציא דווקא עכשיו את "אנטמן והצרעה" – סרט שמתרכז בשניים מהגיבורים הפחות חשובים ומלהיבים של היקום הקולנועי (הוא מתכווץ לגודל נמלה, היא לגודל צרעה. ככה פשוט).

     

    אלא מה? הוא יוצא רק חודשיים אחרי הסרט הכי מורכב ושאפתני של מארוול, שגם הסתיים בטוויסט מרהיב וקודר להפליא: בסופו של "הנוקמים: מלחמת האינסוף" מחצית מגיבורי הסדרה נעלמו והותירו את הצופים עם פה פעור ולב שבור. אנטמן והצרעה לא היו שם, אז הגיוני שכל המעריצים ינהרו לראות מה קרה איתם.

     

    הגאונות היא לא רק בפריסת העלילה, אלא בשינוי הטון: "אנטמן 2" הוא בעצם הסיגריה שאחרי, או סוכריית המנטה שלוקחים בתום הסעודה המופלאה שהיה "הנוקמים". הסרט הקליל והלא חשוב, עם דמות בדחנית במרכז (פול ראד), שבו "הרעים" לא באמת רעים והסכנה לא גדולה במיוחד. בכל סרט גיבורי־על אחר זה חיסרון – כאן זה יתרון.

     

    בכלל, הבמאי פייטון ריד ("מעודדות צמודות"), שהובא גם לחלק הראשון כדי לתת לו טאץ' קומי, ונכשל שם לדעתי, משתפר פה פלאים. בלי אקספוזיציה מייגעת, הסרט מתמקד במה שחשוב לו באמת: גרוב וקטעי מרדפים מגניבים. למעשה, סצנות האקשן ב"אנטמן והצרעה" הן מהטובות והמבדרות בסרטי מארוול. היכולות המיוחדות של הגיבורים – לגדול ולקטון בכל שנייה בהתאם לצורך, וגם להגדיל ולהקטין מבנים וצעצועים – מנוצלות היטב ויוצרות רגעים מלאי דמיון.

     

    החלק החלש ב"אנטמן" ממשיך להיות, באופן אירוני, אנטמן. ראד חינני כשחקן, אבל הדמות שלו עדיין לא מעוררת התלהבות. נראה שריד ושותפיו ליצירה (בהם ראד עצמו כתסריטאי) מודעים למכשלה הזו – וחיזקו משמעותית את אגף דמויות המשנה. לא רק הצרעה (אוונג'לין לילי, הלא היא קייט מ"אבודים"), אלא בעיקר הוריה הממציאים, המגולמים על ידי מייקל דאגלס, כשאליו מצטרפת עכשיו – הפתעה – מישל פייפר, לראשונה בסרט קומיקס מאז "באטמן חוזר". דאגלס כבר לא משמש מנטור מעצבן כמו בסרט הקודם, והופך לגיבור בזכות עצמו, וכך גם פייפר, היפה מתמיד. יש אפילו משהו מרגש לראות שני גיבורים מבוגרים, מלאי קמטים, לוקחים את השליטה לידיהם.

     

     


    פרסום ראשון: 04.07.18 , 20:51
    yed660100