"קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף" – ביקורת

"קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף".

"קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף".

סרט הילדים "קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף" אינו קסום ואינו מכושף. שרוי בבינוניות – הוא לא יותר מאופציה סבירה ליומית במזגן עם הילדים.

בפרסומים של הסרט נכתב כי "קוסמים ליום אחד" הוא סרט אנימציה מרתק ומרגש בסגנון הייחודי של סטודיו ג'יבלי ("המסע המופלא", "הטירה הנעה", "פוניו על הצוק ליד הים"). הגדרה נכונה יותר היתה כי הסרט הוא נסיון העתקה חסר רגש וברק ליכולות של אותו אולפן נפלא ולאוטר המרכזי שלו, היאהו מיאזקי האחד והיחיד. ובאופן מדוייק יותר – זהו נסיון להעתיק את "שירות המשלוחים של קיקי" הנפלא כל כך.

הסרט מספר את סיפורה של מרי, ילדה ג'ינג'ית שמגיעה לבית דודתה ומשתעממת במיוחד. אין בנמצא ילדים למעט פיטר, שמצליח להרגיז אותה כל הזמן. אבל בזמן שהיא עוקבת אחרי החתולים של פיטר היא מגלה פרח מכושף שמעניק לה כוחות קסם ליום אחד, ומוביל אותה אל בית ספר מסתורי לקוסמים. אבל לא הכל הוא כמו שנראה והיא הולכת לגלות דברים מפתיעים בעזרת החתול, שותפה למסע, והמטאטא שלה.

"קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף".

"קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף".

אז על "קיקי" סימנתי וי. בית הספר לקוסמים הוא שום דבר מיוחד שלא קראתם וראיתם בסדרת הארי פוטר, כולל ספורט רחיפה. אז על קוסמים והארי פוטר סימנו וי נוסף.

זהו אינו סרט של סטודיו ג'יבלי האהוב אלא סרט של אולפן חדש בשם "פונוק". אולפן זה הוקם על ידי יוצאי סטודיו ג'יבלי, וזהו סרטו הראשון שמנסה לדמות לסרטי סטודיו ג'יבלי. סימון וי על ויזואליות קסומה. אבל גם אם כוונותיהם טובות, מבחינה ויזואלית הסרט נופל מסרטי סטודיו ג'יבלי וכשהם מנסים ליצור ויזואליה מיוחדת, זה מרגיש כמו פלאשבק לא מוצלח ל"פוניו" הנהדר של מיאזקי.

"קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף".

"קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף".

התסריט, שמבוסס על ספר אנגלי בשם "המטאטא הקטן", חלש מאוד ומרגיש כמי שנבנה מטלאים מסרטים שונים. הדמויות לא מעוררות רגש אמיתי, והכל קורה מהר מדי.

לגבי השם בעברית – באנגלית קוראים לסרט "מרי ופרח המכשפות". למה שני שמות? כדי להכניס פנימה גם קוסמים וגם כישוף? עוד וי.

בפן החיובי – הדיבוב מוצלח מאוד ומשי קליינשטיין נפלאה בתפקיד הראשי, מה שלא אמור להפתיע אף אחד ששמע אותה מדבבת את "רפונזל" בפלונטר.

"קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף".

"קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף".

בסופו של דבר, ראוי לציין שילדיי (7,10,12) נהנו מאוד, וזה מה שחשוב בסופו של דבר להורים שמחפשים תעסוקה לעוד  יום חם בחופש הגדול.

דירוג: ★★½☆☆

קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף (יפן, 2017)
בימוי: הירושמה יונביאשי | תסריט: ריקו סאקאגוצ'י, הירושמה יונביאשי | דיבוב: משי קליינשטיין
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-26.07.2018 בבתי הקולנוע.לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?