קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף ביקורת סרט

Mary and the Witch Flower Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף":
"אנימציה יפנית מלבבת אך חסרת עומק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mary and the Witch Flower
דיבוב משי קליינשטיין במאי/ת הירומסה יונביאשי  
אנימציה
ביקורת סרט לקוסמים ליום אחד: הפרח המכושף מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מיאזאקי לילדים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האנימטור הייאו מיאזאקי, גדול האנימטורים בימינו, הוציא תחת ידו באולפני ג'יבלי יצירות מופת כמו זוכה האוסקר "המסע המופלא", "הנסיכה מונונוקי" "הטירה הנעה" ועוד. אלו היו יצירות מלאות דמיון שהתכתבו עם המסורת היפנית וממש לא היו מעשיות לילדים בלבד, בעיקר בשל אופיין האפל ולעיתים המרתיע.הבמאי יוצא סטודיו ג'יבלי הירומסה ינוביאשי )"אריאטי"), מביים את הסרט הראשון של אולפני "פונוק", שניכר בהם הרצון ללכת בדרכו של מיאזאקי, אבל אולי לעדן מעט את המסרים וליצר סרטים לילדים ובעלי אופי אוניברסלי ולאו דווקא יפני מקומי.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
מרי הג'ינג'ית עוברת לכפר להתגורר עם דודתה במה שנדמה אנגליה של שנות ה-50 או ה-60 של המאה הקודמת. היא מגלה ביער את פרח הלילה המיסתורי והופכת באמצעותו למכשפה. היא רוכבת על מטאטא קסמים ומגיעה לעיר שבה שוכן בית ספר לקוסמים בו היא נפגשת עם גברת ממבלצ'וק ודוקטור די ומתברר לה שהם בעצם מחפשים את אותו פרח מופלא ויעשו הכל כדי להשיג אותו.האנימציה נאה לעין ומי שמורגל באנימה היפנית יזהה מוטיבים מוכרים. גם מסרים בנוגע לאיכות הסביבה מופיעים בסרט, כמו ביצירות רבות מבית היוצר של סטודיו ג'יבלי. לתחושתי נדמה שכל הנרטיב רודד כדי להתאימו לקטנים ואף לזאטוטים והמסרים הם פשטניים. גם הדמויות חד מימדיות ואינן מורכבות כמו בסרטים שנוצרו בסטודיו המקורי, כמו הגיבורה הראשית שלא עוצרת לרגע כדי להרהר במעשיה.
כמו בסרט הקודם שביים ינוביאשי, "אריאטי", גם "הפרח המוכשף" מוכיח את מוגבלותו של ינוביאשי ואני הרגשתי שמדובר בסרט למסתפקים במועט. בני בן השבע וחצי מאוד נהנה ואני השתעממתי לפרקים .עדיין אנימה יפנית עדיפה אלפי מונים על כל מיני זוועות אנימציה שמגיעות מאולפנים סוג ז' מרחבי אירופה ודי לחכימא ברמיזא.בערב שלפני חתונתי הלכתי לראות את"המסע המופלא", שגם הוא עוסק במסעה של ילדה אחת להצלת עולמה. "הפרח המופלא" רחוק שנות אור ממנו, אבל בסופו של דבר מדובר בבידור סביר פלוס לקטנים.
קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלדדגיל: 3611/08/2018 09:39:19
10/10אייקון ציון
מקסים ומלא דמיון, הדמות הראשית של הילדה מלאת השראה. סרט פנטזיה מושלם לילדים. מלא אהבה לטבע, לאנשים, לעולם. כמה יופי בסרט אחד.
שם: אביעד ל.גיל: 3126/07/2018 11:05:37
10/10אייקון ציון
היוצרים שמוכיחים את עצמם בכל פעם מחדש חוזרים לעשות סרט מקסים ומהנה במיוחד. אני לא חושב שיכולתי לצפות למשהו אחר מהצוות שהביא סרטים כמו המסע המופלא. הפעם עם דגש יותר חזק על הסיפור עצמו, קוסמים ליום אחד הוא פנטזיה מדהימה ביופייה שהצליחה לשבות אותי לכל אורכה. אה כן, גם הילד אהב את הסרט ממש. אחר כך בבית הוא התאכזב לראות שהמטאטא שלנו לא ממריא גם אם מבקשים ממש יפה D:
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט