נסחפים ביקורת סרט

Adrift 2018 Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "נסחפים":
"דרמת הישרדות רומנטית בינונית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Adrift 2018
משחק שיילין וודלי, סם קלאפלין במאי/ת בלתאזר קורמקור  
דרמה
ביקורת סרט לנסחפים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"לא משכנע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 1983 הפליגה תמי אולדהאם עם ארוסה ריצ'רד שארפ ביאכטה מטהיטי. הזוג היה אמור להגיע בסוף המסע לסן דייגו אלא שבדרכם הם נקלעו לסופת ההוריקן האימתנית ריימונד. היאכטה ניזוקה קשות, ריצ'רד נפצע ותמי החלה במסע הישרדות כמעט בלתי אפשרי.בעקבות הספר שאותו תמי כתבה מגיע כעת למסכים העיבוד הקולנועי המתאר מסע הישרדות לא יאמן. הבימאי האיסלנדי הבינוני, בלתזאר קורמאקור שמתמחה בסרטי פעולה והישרדות אמריקאים, מוכר לצופים הישראלים בעיקר בזכות סרטיו: "אקדח כפול", "אוורסט", וגם הדרמה האיסלנדית, "הים" משנת 2002 שהצלחתה היחסית סדרה לו קריירה הוליוודית.
הסרט נע בשני מסלולים. האחד מתאר את מה שקורה על היאכטה של הזוג לאחר הסופה כשריצ'רד מנוטרל וסובל מכאבים בעקבות פציעתו ותמי הפחות מנוסה מבין שניהם בהלכות ים מנסה להילחם בים וברעב. המסלול השני הוא סדרה של פלאשבקים שמגוללים בפני הצופה את סיפור היכרות של הזוג בטהיטי עד לרגע שבו הם נתקלים בסופה שתשנה את חייהם לנצח.הצילומים במיוחד מתחת לפני המים יפים ביותר וניכר בבימאי שהטבע הפראי הרבה יותר מעניין אותו והתיעוד שלו הוא אזור הנוחות מבחינתו, הרבה יותר מצמד הגיבורים בגילומם של שיילין וודלי האמריקאית וסם קלאפלין הבריטי ובשל כך הסרט סובל מלא מעט בעיות שבסופו של דבר הופכות את הצפייה בו למשעממת.
סדרת הפלאשבקים מתוארת באופן צפוי וסכריני כולל שקיעות מוזהבות ומפלים זורמים שלידם יתנשקו האוהבים. הקטעים הטובים והמעניינים בסרט הם אלו המתרחשים לאחר הסופה ורק אז הצופה מתחיל לגלות עניין ונדרך בכיסאו-עד לפלאשבק נוסף בו אנחנו שוב פעם נאלצים להתמודד עם רומנטיקה הוליוודית סטריאוטיפית נוסח טהיטי. ברור שהבימאי רוצה להציג את הניגוד בין גן העדן שאותו עזבו האוהבים על מנת שנבין את הגיהינום שאותו הם חווים על היאכטה אבל הפלאשבקים רק גורמים לסרט לשקוע עוד ועוד במחוזות הבינוניות.שיילין וודלי שפעם הייתה הבטחה גדולה וכעת משקמת אט, אט את מעמדה בהוליווד, בעיקר בזכות הופעתה בסדרה המעולה, "שקרים קטנים גדולים", לא שכנעה אותי כבחורה על סף מוות שסועדת את ארוסה הפגוע. הסרט קם וברובו נופל על תפקידה כתמי הנערה זהובת השיער מסן דייגו שרצתה לטרוף את העולם. וודלי היא אחת ממפיקות הסרט ואולי ליהוק אחר במקומה היה רק מיטיב עם התוצאה הסופית.גם הטוויסט שכביכול אמור להפתיע בסיום הסרט לא מחלץ אותו משגרתיות. נעשו לא מעט סרטים על מלחמתו של השייט באיתני הטבע, ("סולו" הצרפתי, "הכל אבוד" עם רוברט רדפורד "הזקן והים" עם ספנסר טרייסי), סרטים אלו ואחרים הדגישו את הספרטניות של האדם הקטן הנלחם בים הגדול העומד לכלות אותו והצליחו להעביר לצופה תחושה של מועקה וחדלון. "נסחפים" לא מצליח לעשות וזאת וחבל.
נסחפים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליטלגיל: 2825/10/2018 14:21:22
7/10אייקון ציון
אני תמיד אומרת לאנשים לראות את הסרט הזה ואז שואלים אותי על מה מדובר.. אני מרגישה שאני לא יכולה להגיד כלום על הסרט כי מה שאני יגיד פשוט יהרוס אותו... הסרט הזוי מוזר שונה אחר הוא לא טוב.. אבל הוא גם לא רע הוא סרט כזה שאין לי מה להגיד עליו פשוט לראות והלחליט בעצמכם.. אבל היי שחקנים טובים !!! חתיכים
שם: Jason Stathamגיל: 2709/09/2018 14:09:39
4/10אייקון ציון
דרמת הישרדות בינונית ולא משכנעת. אני לא נסחפתי.
שם: אור לויגיל: 2506/09/2018 13:45:04
7/10אייקון ציון
חביב, יותר סרט רומנטי מאשר סרט השרדות. סיפור מעניין, סוף הסרט הוא גולת הכותרת של הסרט!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט