אישה צועדת קדימה ביקורת סרט

Woman Walks Ahead Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אישה צועדת קדימה":
"ג'סיקה צ'סטיין נפלאה בסרט קודר על סוף ימי המערב הפרוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Woman Walks Ahead
משחק ג'סיקה צ'סטיין, סם רוקוול, מייקל גרייאייס במאי/ת סוזאנה וייט  
דרמה
ביקורת סרט לאישה צועדת קדימה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קודר ויפהפה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השנה היא 1890, קרוליין וולדון (ג'סיקה צ'סטיין הנפלאה בעוד תפקיד נשי מרשים) מגיעה מניו יורק לדקוטה, לשמורה שבה חיים בני שבט הסו. לאחר מות בעלה היא החליטה להגשים חלום ובשל היותה ציירת היא עוזבת את ביתה החם בניו יורק ויצאת למרחבים כדי לפגוש ולצייר את הצ'יף האינדיאני האגדי סיטינג בול, ששמו יצא למרחקים כאחד הלוחמים העיקשים שהצליח לאחד מספר שבטים ולחסל את מפקד חיל הפרשים ג'ורג' ארמסטרונג קסטר בליטל ביגהורן וכיום הוא חי בשמורה עם אנשיו משבט לקוטה סיו.וולדון מגיעה לאזור השמורה ואנשי הצבא בראשות קצין מקומי (סם רוקוול המצוין) והסוכן הלבן המקומי שמנהל את ענייני האזור חשדנים ומופתעים מבואה. הם לא מבינים מה יש לאישה לבנה ונאה לחפש אי שם בערבות ועוד לרצות לפגוש רוצח אכזר?.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
לאחר שכמעט הוחזרה הביתה מצליחה וולדן להיפגש עם הצ'יף ומגלה אדם מהורהר ששיאו מאחוריו. היא מבקשת לציירו והוא מוכן תמורת אלף דולר. אבל הקשר העסקי בין האישה הלבנה לבין הצ'יף חורג אט מהקורקטיות. השניים מבלים זמן רב ביחד וקרוליין הופכת אוהדת למאבקו של הצ'יף לעצמאות עמו ועוזרת לו במאבקו ברצון הממשל האמריקאי להכריחו לקבל להסכם כניעה משפיל להקטנת שטחי השמורה של אנשיו בחצי. קתרין אף משתמשת בכספה כדי לקנות מצרכים לאנשי השמורה ובשל כך מותקפת ונחבלת בידי אנשי העיירה שסמוכה לשמורה.הבמאית סוזאנה וייט מביים ביד רגישה סרט על אישה אמיצה שפועלת בעולם גברי, עולם הולך ונעלם, עולם שבקרוב יהפוך למתורבת והפראים שבו ייעלמו עמו לחלוטין. בעולם הזה הנשים הם דרגה שלישית ורביעית, גם אצל הילידים האמריקאים, ולכן הגיבורה נאבקת ביחס מפלה גם מצד הלבנים וגם מצד אלו שהיא מתגוררת איתם בשמורה.
ג'סיקה צ'סטיין, שהיא גם ממפיקות הסרט, סיפרה על הזדהותה עם הדמות של וולדן הנחושה ועם המסר הפמיניסטי שמתקבל בהבנה רבה יותר בעידן ה-MeToo. צ'סטיין מבצעת עוד תפקיד אדיר והופכת למול עיננו ללוחמת זכויות אדם. מערכת יחסיה עם הצי'ף, שנוגעת ולא נוגעת ברומנטיקה, מסקרנת ומצליחה לעניין את הצופה שמתמודד עם סרט עגמומי ואפל שמצליח להעביר היטב את אווירת ימי הסיום של המערב הפרוע.נעשו למעלה מעשרה סרטים באורך מלא שעסקו בדמותו המיתולוגית של הצ'יף סיטינג בול, מאחרוני המתנגדים לשלטון האדם הלבן, התנגדות שהביאה לו ולאנשיו סוף רע. סוזאנה וויט מנסה להתייחס אל הצ'יף בפחות הוד והדר ולהציגו כאדם טראגי שמבין ששיאו מאחוריו, אך עדיין הצגתו של הצ'יף חוטאת בנוסחתיות וסטראוטיפיות.מטעמים לא ברורים הסרט לא מציג את סיפורה האמיתי של קרוליין וולדן שהיה מורכב הרבה יותר. היא הייתה לוחמת לזכויות הילידים האמריקאים עוד לפני שפגשה את הצ'יף ובכלל הגיעה לשמורה ביחד עם בנה, שדמותו איננה קיימת בסרט. היא לא הייתה אלמנה, בעלה התגרש ממנה לאחר שבגדה בו עם מאהב. אולם פרטים רבים אלו ששונו לא פוגמים בהנאה מהסרט שהוא שיר הלל וקינה לעולם שחדל להתקיים, עולם שבו פוליטיקה גוברת על רומנטיקה ואישה אמיצה אחת אינה מספיקה כדי לשנות את ההיסטוריה, אבל עדיין מנסה כנגד כל הסיכויים.
אישה צועדת קדימה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4919/03/2021 09:44:28
6/10אייקון ציון
ההתחלה מבטיחה אבל ההמשך מאכזב. העלילה לא מצליחה לרתק ויש תחושה של סטגנציה ,למרות שמדובר בסיפור חשוב והיסטורי. זה הפספוס הגדול. קתרין וולדון היא אישה אלמנה וציירת בסוף המאה ה-19. היא עצמאית שלא נכנעת למוסכמות חברתיות ועושה דרכה מניו יורק מערבה כדי לפגוש אינדיאנים ולצייר אותם. שם היא פוגשת באחד המנהיגים שלהם, צ''יף כריזמטי שלא מוכן להיכנע בפני השלטונות. תוך כדי שהיא נחשפת לעוול שנעשה להם על ידי האדם הלבן ובעיקר לגזילת אדמותיהם. ההזדהות שלה עם מאבק האינדיאנים וההתאהבות שלה בצ''יף מעמידים אותה בסכנה. הסוף חזק ,אבל זה מעט מידי ומאוחר מידי. ציון 6.5.
שם: Ron.Aגיל: 3122/11/2018 10:14:37
7/10אייקון ציון
דרמה רצינית וקצת כבדה.. לא רע
שם: Ishayגיל: 7014/07/2018 07:22:30
4/10אייקון ציון
סרט, רדוד! גם אם הסיפור מבוסס על אמת היסטורית הוא מוצג בצורה מטופשת. כדי לברוח מהצורך לשחק ולהביע פשוט מאפשרים למנהיגי האינדאינים לדבר בשפתם וזה לא מספיק. לא משחק, לא צילום, לא נוף ולא כלום.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט