"אבא אווזה" – ביקורת

"אבא אווזה".

"אבא אווזה".

עם אנימציה יפה ותסריט שבלוני, "אבא אווזה" לא מצליח להתרומם ולהיות יותר מבידור בינוני. אבל צריך לזכור שקהל היעד שלו הוא באופן מובהק ילדים צעירים, והילדים שלי נהנו ממנו מאוד.

זהו סרטו הראשון כבמאי וכותב של כריס ג'נקינס, שעובד בתחום סרטי האנימציה כבר משנות ה-80, אבל בתפקידיו אלה הוא לא מביא לא ייחוד ולא בשורה לתחום. זהו סרט אנימציה קטן שהופק בשיתוף פעולה על ידי גורמים מארה"ב וסין. בארה"ב הוא בסופו של דבר לא יצא בקולנוע והגיע שם ישירות לנטפליקס.

הסרט מספר את סיפורו של ג'ק, אווז קצת שונה, שלא מסוגל להתבגר (בדיבוב מצוין של טל פרידמן). בין חברי להקת האווזים, הוא נחשב לאווז השובב, הנון קומפורמיסט ובעיקר השטותניק. בהתקרב עונת החורף, כשמגיע הזמן לעזוב את מקום מגוריהם ולנדוד למקום חם יותר, ג'ק שובר את הכנף. מנהיג הלהקה, שחושב שג'ק בחר להישאר ולא להצטרף למסע הנדידה הקבוצתי, יוצא לדרך עם יתר חברי הלהקה ומותיר אותו מאחור.

"אבא אווזה".

"אבא אווזה".

יחד עם שני ברווזונים קטנים, אותם הפריד ג'ק בטעות מהלהקה שלהם, הוא יוצא בעקבות הלהקה שלו. הבחירה של ג'ק לצרף את הברווזונים למסעו אינה נובעת מטוב לב, אלא מחישוב קר כשטובתו האישית לנגד עיניו. אך, כמו בסיפורים רבים אחרים, תוך כדי המסע הוא ילמד מהי אחריות ויתפקד כאביהם של הברווזים, שמתחילים לקרוא לו אמא ואבא. ברקע יש גם סיפור אהבה, שוב על פי השבלונה, בין ג'ק לבתו של מנהיג הלהקה.

העלילה, כפי שניתן להבין, היא לא חדשנית במיוחד. ראיתם אותה אינספור פעמים. החיבור בין האווז לברווזים לא באמת מורגש, הכל קורה בצורה מאוד גסה מבחינת התפרים. עיצוב הדמויות הוא שבלוני ואין כמעט דמות משנה שלא תכירו מסרטים קודמים אותם ראיתם. בפעמים היחידות שהסרט קורץ למבוגרים, הוא עושה זאת בצורה גסה שבאופן אישי, לדעתי, אינה הולמת סרט לילדים צעירים. גם את המסרים שלו הוא מעביר בחוסר עידון. לעומת כל אלה, ברקע קורים פעמים רבות דברים משעשעים מאוד, וחבל שלא הושם עליהם דגש רב יותר.

"אבא אווזה".

"אבא אווזה".

באופן מפתיע, עבור סרט אנימציה שלא הגיע מאולפן גדול, האנימציה יפה מאוד, מה שמדגיש את הפער בין הפן הויזואלי ובין הפן הסיפורי.

אבל כמו שציינתי בתחילת הביקורת, זהו סרט קטן שקהל היעד שלו הוא בעיקר צעירים מאוד, והם יצליחו להנות ממנו.

דירוג: ★★½☆☆

אבא אווזה (סין, ארה"ב, 2018)
בימוי: כריסטופר ג'נקינס | תסריט: רוב מויר, כריסטופר ג'נקינס, סקוט אטקינסון, טיגן ווסט | דיבוב עברי: טל פרידמן
הפצה: ניו גאיז, החל מה-09.08.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?