שתף קטע נבחר

"הפסיכולוגית": מטורפת קצת יותר מדי

העיבוד הישראלי לסדרה על פסיכולוגית שעושה פגישות טיפוליות באינטרנט, מקצין את הדמויות ובעיקר את זו של הכוכבת הראשית - קרן מור. מי שמצליח להכניס קצת שפיות הוא דווקא טל פרידמן בתפקיד מפתיע

במסגרת לוח השידורים הפוסט-מונדיאלי של ערוץ כאן 11 עלתה אתמול (יום ד', 21:00) "הפסיכולוגית", גרסה ישראלית לסדרה האמריקנית Web Therapy. במקור עלתה Web Therapy כסדרת רשת בשנת 2008 ונגזרה מהמדיום שאליו כוונה. ליסה קודרו (פיבי מ"חברים") ניסתה להשתלב בעולם ההומור החדש וגילמה את פיונה וואליס, פסיכולוגית (מטעם עצמה) נרקיסיסטית, שפיתחה פורמט חדש: פגישות טיפוליות באמצעות האינטרנט, שכל אחת אורכת שלוש דקות בלבד. מטרת העל שלהן, מלבד להביא אושר לאנושות, הייתה ללכוד משקיעים שיפיצו את השיטה ברחבי העולם ויתרמו לחשבון הבנק של וואליס.

  

הפרקים של סדרת הרשת התבססו על אלתורים והתארחו בהם חברים מהמיליה של קודרו כמו קונאן אובראיין, ג'וליה לואי-דרייפוס, מריל סטריפ וכמובן הקאסט של "חברים". שלוש שנים אחרי שעלתה לאינטרנט קודרו קיבלה ארבע עונות בשואוטיים, ופיונה שדרגה את שיטת הטיפול שלה משלוש דקות לחצי שעה בהתאם. כאן מעלה את הגרסה הישראלית, התכל'סית, עם קרן מור בתפקיד הפסיכולוגית תותי ליבליך, עם תפקידים תומכים של מנשה נוי, ששון גבאי, יובל סגל, רותם סלע ועוד.

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

"תיק חיי": לפענח רצח בלי חקירה

הסדרה של סשה ברון כהן תדהים ותגעיל אתכם

"עינב גלילי - נגד הזמן": אם כבר להזדקן אז מולה

 

מור היא בחירה לא רעה לתפקיד, אלא שהבימוי של "הפסיכולוגית" לוקח את הדמויות, כולל זאת של תותי ליבליך, ומקצין אותן עד כדי קריקטורה. בעוד שפיונה של קודרו מצליחה להביא למסך לצד הנרקיסיזם שלה גם סוג של רכות או אלגנטיות ומשחקת על התדר שבין תחכום לחוסר מודעות, הדמות של תותי ליבליך קשה לעיכול. היא לא מביכה בחוסר המודעות שלה, היא מביכה בוולגריות הדורסנית שלה.

 

קרן ומור וטל פרידמן בתפקיד הבעל השפוט(צילום: אוה עיני גז)

גם המטופלים של ליבליך נלקחו לאקסטרים במובן הזה, וכיוון שרוב הפגישות שבשני הפרקים הראשונים מתורגמים כמעט אחד לאחד מהגרסה המקורית (עיבד ג'ו אל דרור, בין הכותבים של "החמישיה הקאמרית" בין היתר), קל מאוד לאבחן את ההבדלים בין האנושיות של המטופלים של פיונה ובין הגיחוך המוקצן של אלה של ליבליך. על הרקע הזה בולט לטובה דווקא טל פרידמן, שהתווסף לגרסה הישראלית בתור אפי, בעלה השפוט של ליבליך. פרידמן מצוין בביצוע של דמות רכה ולא אופיינית לו, שמן הסתם אמורה לתת קונטרה, ויכול להיות שדווקא הקטעים המקוריים, שאינם עיבוד של הסדרה האמריקנית, יהיו אלו שיחזיקו את "הפסיכולוגית".

 

אפי עצמו, אגב, מתעתד להיכנס לחיים הפוליטים, ואם השיר הזה נשמע לכם מוכר – בעל פוליטיקאי שאשתו, פסיכולוגית מוטרפת, מתערבת לו בכל ההחלטות וממררת את חייו – לפחות תעמידו פנים שאתם מופתעים. מי יודע, אולי שיטת הטיפול התלת-דקותית של ליבליך היא בדיוק מה שהרופא רשם. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוה עיני גז
קרן מור בסדרה
צילום: אוה עיני גז
לאתר ההטבות
מומלצים