שתף קטע נבחר

"תום יער עושה בגרות": לא על הקקי לבדו

אין בעיה עם הומור של גסויות, קללות והפרשות - אבל בכל זאת צריך לגבש אמירה כלשהי, וכאן תום יער נכשלת. חוץ מזה, פולחן האישיות שהסדרה הזו מדגדגת מגיע הרבה יותר מדי מוקדם בקריירה שלה

באמת שרציתי. מאוד מאוד רציתי לצחוק בסדרה החדשה של תום יער ב-yes, "תום יער עושה בגרות" (שתעלה היום ב-yesVOD ובשבת ב-yes comedy). בכל זאת מדובר באחת הנציגות של דור ההומור החדש, איימי שומר הישראלית, אישה שמרשה לעצמה מה שנשים לא מרשות לעצמן בדרך כלל, אמביציוזית, הולכת עד הסוף, פורצת דרך וכל זה.

 

 

 

תום יער עושה בגרות ()

וגם הנושא – אחת הפנטזיות אם לא ה. לחזור לתיכון בתור האדם שאנחנו היום. בוגרים, נבונים, יפים ומלאי חוכמת חיים, כדי לייצר חוויה מתקנת. במקרה של יער זה לחזור לבית הספר של הכפר הירוק. מקום שהעניק לה הזדמנות אמיתית לשכלל לכדי אמנות את קווי האופי הבהמיים שלה, שאחר כך יהפכו לסימן ההיכר הקומי המובהק ביותר שלה ויעשו לה קריירה. אדם נושם, לא כל שכן קומיקאי, שלא יקפוץ על הרכבת הזאת הוא שקרן או מאסטר בהדחקה. כמות החומרים העצובים-מתוקים שקומיקאי יכול למצות מהסיטואציה היא אינסופית.

 

הגסות הבוטה של יער לא מפחידה אותי וגם לא דוחה אותי. אין לי בעיה איתה. לא חסרים קומיקאים גסים שמסוגלים לגבש אמירה חריפה ופוקחת עיניים, לדבר על מין בפתיחות מביכה, לשלב אבחנות וניואנסים בתיאור של הפרשות, או אפילו סתם לקלל - קללות במקום הנכון יכולות להיות אחד הדברים המצחיקים. אבל מה לעשות, כל אלה לא יכולים להחליף אמירה או ניסוח שנון, ולמרבה הצער "תום יער עושה בגרות" לא מצליחה להתעלות לשלב הבא. ואלא אם פספסתי משהו מאוד עקרוני בנוגע להומור שלה, איזה תחכום או סאבטקסט אירוני ומודע לעצמו - לאורך שני הפרקים הראשונים נדמה שוולגריות היא כל מה שיש לתום יער להציע.

 

"תום יער עושה את שביל ישראל" סבלה מאותן מחלות ילדות, אבל היו בה גם רגעי מודעות עצמית שנתנו לה קצת עומק. כשהיא חוזרת

 לתיכון שלה כדי לעשות בגרות נדמה שהיא לא התבגרה אפילו בדקה - לפחות לא מנטלית. ההומור שלה נשאר אותו הומור שמבלבל חדות עם אינטנסיביות, דחוס ונואש לתשומת לב. הסדרה נפתחת בחבריה ללימודים שנזכרים בחיוך כמה בהמה היא היתה כבר אז, וכשהיא והצוות מגיעים לבית הספר הם מבלים שעה ארוכה בחיפוש אחר תמונה של יער או מישהו שזוכר אותה, חצי בצחוק חצי ברצינות ובאמת, זה קצת מוקדם מידי לפולחן אישיות.

 

הזכרונות של יער אמורים להוביל את הסדרה, אבל הם לא מובילים לשום מקום. ולא, אין שום דבר רע בבדיחות קקי, אבל הן לבדן לא יכולות להחזיק סדרה, לא יותר מעשר דקות. אם אין מישהו מתחת לכל זה שיש לו גם מה להגיד, בטח לא אם הוא האדם היחיד שמצליח להסתנן לפריים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד רומנו
"תום יער עושה בגרות"
צילום: אוהד רומנו
לאתר ההטבות
מומלצים