"אימה במצולות" – ביקורת

"אימה במצולות".

"אימה במצולות".

"אימה במצולות" הוא שם מטעה, כי יש סיכוי שמי ששומע אותו יחשוב שקיימת בסרט איזושהי אימה או מתח. לכן ראוי היה אולי לתרגם את שמו ל"שעמום במצולות" או "חוסר השראה במצולות", כי בכל מקרה אין שום קשר בין השם העברי לשם המקורי.

לא משנה כמה ננסה להתעלם מכך, כאשר סרט מספר על אנשים בסירה בים כשמסביבם חג כריש, "מלתעות", סרטו המופלא של סטיבן שפילברג מ-1975, עולה באופן מיידי כמקור להשוואה. זה אולי לא הוגן, אבל כאלה הם החיים. בהשוואה הזו, ובהנחה שאתם מסכימים איתי ש"מלתעות" הוא סרט מעולה, "אימה במצולות" יקבל ציון של כוכבים במינוס, כלומר, יהיה חייב לי על השעתיים שבזבזתי מחיי. מדובר בסרט כל כך מגוחך שבאמת קשה להבין מה רצו להשיג היוצרים (לזכותם של במאי הסרט ג'ון טורטלטאוב וכוכב הסרט ג'ייסון סטיית'האם יאמר שהם טוענים כי האולפן חתך קטעים שלמים כדי להגיע לדירוג צפייה של 'מוגבל לגיל 13').

הסרט מספר על ג'ונאס טיילור, מחלץ לכודים במעמקים, שפעולת חילוץ בה איבד 2 מאנשיו גורמת לו להפסיק עם פעילותו זאת. הוא יוצא לפנסיה מודקמת בתאילנד, שותה בירות ברצף ונהנה מהשמש. כשאשתו לשעבר ושני אנשים נוספים נלכדים בקרקעית האוקיינוס, אין לו ברירה והוא יוצא לחלץ אותם. הבעיה מתחילה כשהם נתקלים במפלצת פרהיסטורית שכולם חשבו שנכחדה, כריש מגלודון (שמשמו נגזר השם המקורי של הסרט The Meg). המשך הסרט יהיה נסיון להתחמק ממנה בהתחלה ולחסל אותה בהמשך.

בסרטים מסוג זה אני לא מצפה לעלילה מורכבת או חדשנית, אבל הזלזול שהסרט מפגין בכל הקשור למהלך הגיוני או סביר או אפילו רק מעניין של ארועים לא מקובל עליי, כצופה. הדיאלוגים פשוט איומים. קשה להאמין שלמישהו הם נשמעו טובים. הדמויות כל כך לא קיימות, שהכריש מקבל מאפיינים טובים מהם. הפאנצ'ים שאמורים להיות הומוריסטים לא יצחיקו אף אחד שראה יותר מחמישה סרטים בימיו.

אבל אנחנו לא באים לסרטים כאלה בשביל הדרמה ולא בשביל ההומור, אלא בשביל האקשן. אז איך האקשן, אתם שואלים? כמו הדרמה. איטי, לא מותח, מעט משעמם. צפוי, לא מסעיר בשום צורה שהיא.

"אימה במצולות". ג'ייסון סטתהם.

"אימה במצולות". ג'ייסון סטתהם.

אם יש נקודת אור בסרט היא ג'ייסון סטיית'האם. הבחור מלא קסם ותענוג לצפות בו. אבל בגלל שאין בסרט כלום חוץ מזה, זו לא סיבה מספיק טובה לבזבז עליו זמן. עדיף לראות שוב את "המשלח".

דירוג: ★☆☆☆☆

אימה במצולות (ארה"ב, 2018)
בימוי: ג'ון טורטלטאוב | תסריט: דין ג'ורגאליס, אריק הובר, ג'ון הובר, סטיבן אלטן | משחק: ג'ייסון סטיית'האם, בינגבינג לי, קליף קרטיס, רובי רוז | מוסיקה מקורית: הארי גרגסון-וויליאמס
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-16.08.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?