אימה במצולות ביקורת סרט

The Meg Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אימה במצולות":
"סצנות פעולה ואימה סוחפות, המשחק והתסריט פחות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Meg
משחק ג'ייסון סטיית'האם, רובי רוז, ריין ווילסון, בינגבינג לי במאי/ת ג'ון טורטלטאוב  
אימה
ביקורת סרט לאימה במצולות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כריש על טסטוסטרון"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האימה האמיתית בסרט "אימה במצולות" היא התסריט האיום והבלתי נסבל שנכתב על ידי שלושה גברים בוגרים ולכאורה מקצועיים: דין גרגוריאס ("פייצ'ק") וצמד האחים ג'ו ואריק הובר ("RED"). כל כך עצוב ומביך לצפות בשחקני קולנוע וטלוויזיה מקצועיים מנסים להתמודד עם טקסטים עילגים ולא ראויים. הם נאלצים להשתתף בסצנות דרמטיות או קומיות הכתובות בצורה חובבנית כאילו מדובר בטלנובלה יומית סוג ג'. אפס הכימיה בין השחקנים השונים לא ממש עוזר לעסק להתרומם.אבל אם נתייחס לקהל היעד של הסרט, את מי שילך לצפות בסרט המדובר לא ממש יעניין הליהוק הכושל, אפס הכימיה בין השחקנים או התסריט העילג. קהל היעד הגיע כדי לראות מגלודן – כלומר כריש פרה-היסטורי ענק - משתולל בחופי תאילנד. לפחות בגזרת בימוי סצנות הפעולה והאימה הבמאי ג'ון טרטלטאוב מספק את הסחורה. אין הפתעות מיוחדות גם בגזרה הזאת, אבל לפחות בסצנות המדוברות הסרט עובד ומצליח להלהיב את הקהל המעוניין לראות כריש ענק מבצע את זממו בבני אנוש שלא ממש אכפת לנו מהם.
טרטלטאוב הוא במאי בינוני למדי, כאשר סרטיו המצליחים ביותר הם "בזמן שישנת" שהפך את סנדרה בולוק לכוכבת קולנוע וסרטי "אוצר לאומי" עם ניקולס קייג'. בין שאר סרטיו ניתן למצוא את "פנומן" עם ג'ון טרבולטה, "אינסטינקט" עם אנתוני הופקינס ו"ג'מייקה מתחת לאפס". שני הסרטים האחרונים שלו הם "סוף סוף וגאס" עם מורגן פרימן ורוברט דה נירו והאסון הכלכלי "שוליית הקוסם", שתרם רבות לחיסול הקריירה של ניקולס קייג'. כפי שניתן להבין מדובר בבמאי להשכיר, נטול ייחוד או מקוריות. אני רק יכול לדמיין מה היה קורה עם ג'יימס גאן או סם ריימי היו מקבלים את הפרויקט הזה לידיהם, כמי שיצרו בעבר קומדיות אימה פרועות ומצחיקות עד דמעות.ג'ייסון סטיית'ם שהתגלה בסרט "סנאץ'" של גאי ריצ'י, מוכר יותר לקהל הרחב בזכות שלל סרטי פעולה דוגמת "המשלח", "Crank", "הבלתי נשכחים", "המכונאי" ועוד שלל סרטי פעולה לא משמעותיים. באופן מפתיע ההפקה הנ"ל שעלותה עומדת על 130 מיליון דולר נשענת כמעט כולה על כתפיו החסונות כשחקן ראשי. בדרך כלל סטיית'ם מככב בהפקות צנועות הרבה יותר בתפקיד הראשי או כשחקן משנה בהפקות גדולות כמו סרטי "מהיר ועצבני", שם הסרט נשען על נוכחותם של כוכבי הסדרה הוותיקים יותר, או הקומדיה "מרגלת" שנשענת על כישוריה הקומיים של מליסה מקארתי.
הכוכבת לצידו של סטיית'ם היא שחקנית הקולנוע והזמרת הסינית בינגבינג לין. הגברת נטולת הכריזמה והאופי הפכה לאושיה מוערכת בגוש האסייתי והספיקה כבר להשתתף בשלל סרטי פעולה אמריקאים איומים פחות או יותר, כגון "רובוטריקים" ו"האויב שבפנים". היא אפילו הייתה שופטת בפסטיבל קאן. מערכת היחסים הרומנטית בין שני השחקנים מעוררת חלחלה בשל אפס הכריזמה בין הכוכב הקשוח לשחקנית שאוחזת רק בהבעה אחת לאורך כל הסרט. באופן מטריד נראה שיש לו כריזמה מוצלחת הרבה יותר עם הילדה שויה סופיה קאי המגלמת את בתה של בינגבינג לי.על מה הסרט? האם זה באמת משנה? בכל מקרה, אסופת חוקרים נמצאת במעבדה הממוקמת בלב האוקיינוס השקט ומבצעת מחקר על קרקעית האוקיינוס. במהלך אותו מבצע צוללת מאוישת בשלושה אנשי צוות מצליחה לחדור אל תוך שכבה בתחתית האוקיינוס שבה רגל אדם עדיין לא שחתה, שכבה עם יצורים מסתוריים וכעורים למדי. בצוללת נמצאת גרושתו של ג'ונאס (סטיית'ם). באופן לא מפתיע הצוללת מותקפת על ידי יצור ענק ומסתורי. כדי להציל את הגרושה ואת משימת המחקר מוזעק ג'ונאס השיכור מחופי תאילנד. כן, הגיבור שלנו עבר בעצמו טראומה כאשר יצור מסתורי שיבש את משימת ההצלה שלו לפני מספר שנים."אימה במצולות" רחוק מלהיות סרט אימה טוב, הוא גם לא במיוחד מצחיק כפי שהטריילר מנסה לרמוז. המודעות העצמית שלו במרבית הזמן שואפת לאפס. אבל כאשר הסרט מפסיק להיות דרמת פטפוטים או דרמה רומנטית ומתמקד בסצנות הפעולה והאימה הוא מספק את הסחורה. במיוחד לקראת סוף הסרט כאשר הכריש עצום הממדים מגיע לחופי תאילנד והופך את מאות הרוחצים למתאבנים. אז אם חשקה נפשכם בסרט כרישים מושקע אך בינוני להחריד, זו בהחלט יכול להיות החוויה הקולנועית המושלמת בשבילכם. אני נהניתי אבל רציתי לקבל תוצר הרבה יותר טוב, אולי בסרט ההמשך שכנראה יגיע בעקבות ההצלחה חסרת התקדים. אני לא מפתח ציפיות.
אימה במצולות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1515/11/2018 01:07:20
4/10אייקון ציון
סרט טיפשי וסתמי במיוחד. הפס-קול די מוסיף לאווירה, האפקטים עשויים היטב ומעולים, סצנות האקשן מבדרות ומהנות ברובן והעריכה לא רעה בכלל אך המשחק לאורך רוב הסרט נוראי, הדיאלוגים ילדותיים ומשעממים והתסריט והעלילה צפויים, דלים, נדושים, לא מעניינים וסוחפים במיוחד, שבלוניים, רדודים, שטוחים, מחופפים מאוד ופשוט מזלזלים בצופים. בקיצור, בזבוז זמן מוחלט. עדיף לוותר.
שם: Wachtenגיל: 1429/09/2018 18:24:20
8/10אייקון ציון
סרט מעולה, נורא אהבתי! אפקטים מעולים עם אחלה תסריט
שם: משהגיל: 3406/09/2018 22:43:32
10/10אייקון ציון
סרט אקשן-אימה מרהיב ביופיו החל מהקטעים היפים והמרהיבים מתחת למים ועד חכריש הענק..סרט פשוט מדהים עם אפקטים ויזואלים מרהיבים..מומלץ בחום!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט